ارائه وای فای رایگان در برخی از نقاط جاده نجف به کربلا


ساعت: 18:36
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894809

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در 20 نقطه نجف تا کربلا شاهد ارائه وای فای رایگان خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد لاجوردی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم اربعین با فناوری با اشاره به خدمات این شرکت به زائران گفت: در مرزهای جنوب شرقی که زائران پاکستانی داریم پهنای باند افزایش یافته و در محدوده غربی و جنوب غربی علاوه بر اضافه شدن پهنای باند در 38 سایت موبایل. بالون سازمان فضای اینترنت رایگان در مرز مهران مستقر می شود.

وی ادامه داد: در هنگام ورود زائران به عراق اینترنت وای فای در سه شهر از مرز مهران تا نجف و از نجف تا کربلا فعال است و در حال حاضر در 11 موکب وای فای رایگان در دسترس است. این هفته تعداد راهپیمایی های وای فای رایگان را به 20 راهپیمایی خواهیم رساند. در تلاش هستیم تعداد وای فای رایگان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این فرصت با همکاری اپراتورهای ایرانی و خارجی و شرکت ارتباطات زیرساخت میسر شد.

محمود لیایی، مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز درباره خدمات ارائه شده توسط این شرکت به زائران اربعین گفت: 7 سرویس پستی ارائه می شود که مهم ترین آنها خدمات پستی است. اداره پست در دو موکب اصلی در شهر نجف و کربلا و 5 موکب در مسیر نجف تا کربلا مستقر است و 600 کارمند پست به صورت داوطلبانه حضور دارند.

وی ادامه داد: شب گذشته پس از پیگیری های فراوان 4 کامیون خالی از مرز مهران وارد کشور عراق شدند تا اقلام گم شده و باقی مانده را به کشور بازگردانند.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در موکب هایی که اداره پست مستقر است، کارکنان پست به لپ تاپ و مودم مجهز شده و تمامی مدارک هویتی موجود در اداره پست را ثبت می کنند تا زائران بتوانند این را دریافت کنند. سند آنلاین پست را مشاهده کنید و پس از پیدا شدن از آن مطلع شوید.

وی همچنین به یکی دیگر از خدمات پستی برای زائران اشاره کرد و گفت: مقرر شده کارت حمل و نقل ویژه اربعین به صورت رایگان به زائران تحویل داده شود.

لیایی خاطرنشان کرد: در مرز چذابه، مهران و شلمچه موکب پستی برای خدمات پستی وجود دارد و مهمانسرای پستی نیز در بین راه در اختیار زائران است.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران پس از این مراسم، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت برای تسهیل سفر اربعین آماده است، گفت: امسال اولین سال است. که در اربعین با این فناوری به صورت منسجم برخورد می شود.

وی افزود: امسال تلاش زیادی برای ارائه اینترنت پرسرعت از طریق فیبر نوری در تمام مسیر نجف تا کربلا انجام دادیم که امسال این اتفاق نیفتاد و انشالله سال آینده ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: البته وای فای رایگان در چند نقطه مسیر و در شهرهای نجف و کربلا ارائه می شود.

لیایی گفت: این موضوع علاوه بر اطلاع رسانی تلویزیونی حتی توسط خود شرکت های فناور نیز قابل اطلاع رسانی است و یا در قالب بروشور به ایثارگران اعلام می شود.
وی افزود: یکی از موضوعات مهم در خصوص فناوری در اربعین، اطلاع رسانی خوب خدمات و معرفی بسته فناوری در اربعین است.

دیدگاهتان را بنویسید