تجلی وحدت شیعه و سنی در پیاده روی اربعین / نبض زمین و زمان در مسیر نجف تا کربلا می تپد


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896548

عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی شناسد. هر روز اخبار جدیدی از حضور گسترده مردم به ویژه اهل سنت و مسیحیان در مسیر کربلا به گوش می رسد که همچون شیعیان در قدم به قدم ارادت خاصی به خاندان پیامبر اکرم (ص) دارند. .ورود به کربلای یار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی شناسد، هر روز اخبار جدیدی از حضور گسترده مردم به ویژه اهل سنت و مسیحیان در مسیر کربلا به گوش می رسد. که مانند شیعیان ارادت خاصی به خاندان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دارند و حضور همیشگی آنان در پیاده روی اربعین و پذیرایی از کاروان های زائران اربعین حسینی در طول تاریخ، گواه این سخن است.

اگر قدم در مسیر پیاده روی اربعین بگذاریم به زودی متوجه می شویم که این اجتماع با تمام جوامع دنیا فرق دارد. گویا خود اهل بیت (علیهم السلام) آن را به گونه ای طراحی کرده اند که در ایام اربعین نبض زمین و زمان در مسیر جاده نجف به کربلا می تپد.

عاشقان حسینی از هر گروه سنی، از هر مذهب و از هر کشوری با پای پیاده از مرزها به سمت نجف و کربلا راهی شده اند و با دیدن خادمان در خیابان ها و با جان و دل، اشک در چشمان زائران حلقه می زند. به زائران خسته نباشید به آرامی جریان دارد.

سفر زیباست، اما سفری که با عشق امام حسین همراه باشد زیباتر می شود، سفری که هر سال پرشورتر و بی قرارتر از هر سالی می گذرد و عاشقان با یک معرفت و پیاده به کربلا می رسند.

تعدادی از اهل سنت، شیعه و مسیحی که برای شرکت در زیارت اربعین به عراق رفته بودند، در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، ارادت خالصانه خود را به خاندان مطهر و طهارت (ع) و امام حسین (علیه السلام) اعلام کردند. به عنوان مهم ترین دلیل حضور در آنجا راه کربلا را می دانستند.


جریان بی نظیر و خودجوش پیاده روی اربعین حسینی بسیار شگفت انگیز است.

یکی از زائران اربعین حسینی که اهل باکو است با بیان اینکه به خاطر عشق به امام حسین (ع) در این راه قدم گذاشتم، گفت: امسال برای سومین بار به کربلای معلی مشرف می شوم. راه سخت و دور است اما امیدوارم عنایت خداوند مرا فرا گیرد و هر سال قدم در این جاده عشق بگذارم.

وی گفت: هرکس ائمه و امام حسین (ع) و کربلا را درست درک کند، دلش از غم می ترکد زیرا حضرت عباس، علی اصغر، قاسم، امام حسین (ع) و 72 شهید در عاشورا به خاک سپرده شدند.

این زائر جریان عظیم و خودجوش پیاده روی اربعین حسینی را بسیار شگفت انگیز خواند و ادامه داد: امیدوارم در زمره عاشقان و یاران واقعی امام حسین (ع) باقی بمانیم.

وی گفت: پیام این قیام امروز برای ما و مردم این است که آزاد باشیم و خود را از بردگی جز خدا رها کنیم. متأسفانه برخی از جوانان باکو حقیقت ماجرا را نمی دانند و حتی نمی دانند که امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن اسلام کشته شد و خود و خانواده اش را فدا کرد و به شهادت رسید.

این زائر گفت: مراسم ارتحال امام حسین (ع) یکی از شعائر الهی است که همگان باید آن را بزرگ بدانند و مراسم اربعین باید با شناخت و درک عظمت آن برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار شور حسینی باید شعور حسینی هم داشته باشیم تا در مقابل امام زمان(عج) ذلیل نشویم.


سفر پیاده به کربلا یک داستان عاشقانه دیرینه است

صفورا احمدی یکی دیگر از زائران اربعین که تجربه چندین ساله حضور در راهپیمایی اربعین را دارد، گفت: سفر به کربلا حتی با پای پیاده، یک داستان عاشقانه دیرینه است، بنابراین هر سال چند روز مانده به اربعین آرزوی درونی من است. من را به سوی عراق می کشاند.

گفت: رفتن اربعین یک سفر رویایی است. وقتی در این راه قدم می گذارم، مغز دیگر فرمان نمی دهد، در برابر قلب تعظیم می کند و فرمان می دهد.

احمدی با اشاره به عشق و خدمت بی دریغ مردم عراق به زائران اربعین گفت: خدمت رسانی ایثارگرانه خادمان کاملا دیدنی و زیبا است، تلاش می کنند بهترین پذیرایی را از زائران انجام دهند.


تجلی وحدت شیعه و سنی در پیاده روی اربعین

علیرضا که به همراه همسر و دو فرزندش به پیاده روی اربعین حسینی رفته بود، درباره حال و هوای این مسیر عاشقانه و معنوی گفت: حال و هوای عجیبی در این مسیر حاکم است و بسیاری از مردم با پای برهنه راه می روند، اکثر خانواده ها با نوزاد و بچه راه می روند. چند ماهه است. بنابراین آن را گذاشته اند تا شش ماهه امام حسین (ع) را به زائران یادآوری کنند و فاجعه کربلا را بیشتر حس کنند.

وی گفت: سفری رویایی است که هر سختی به خصوص گرمای هوا را با دو فرزند برای رسیدن به فیض عظیم زیارت متحمل شده ایم.

این زائر درباره حضور فرزندان خادم در مسیر پیاده روی اربعین می گوید: بچه های عراقی با دستمال کاغذی یا آب در دست، با صورت های آفتاب سوخته و پاهای برهنه به زائران امام حسین (ع) سلام می کنند.

وی افزود: همچنین یکی از دلنشین ترین صحنه های مسیر عشق، دیدن موکب های اهل سنت است که نشان از اتحاد شیعه و سنی جهان دارد و ناگهان چشمان حسین با شکوه تمام بارانی می شود. و عظمت حسین».


استقبال مسلمانان عراق از نمازگزاران حسینی

علیرضا در خصوص میهمان نوازی عراقی ها گفت: در مسیر کربلا خیمه همسرم گل آلود و کثیف شد به همین دلیل به دنبال مکانی مناسب برای شستن و خشک کردن لباس هایمان می گشتیم که یکی از خادمان حسینی به زبان عربی چیزی گفت که هیچ کدام یکی از اصحاب ما که به زبان عربی تسلط داشت گفت که این خادم از ما خواست که به خانه اش برویم و استراحت کنیم.

وی در ادامه گفت: با این بنده بدون تعارف به منزل ایشان رفتیم. به محض ورود به منزلشان، همسرم خواست تا چادر خود را در حیاط منزل این خادم عراقی بشوید. ما منتظر همین خاک و گل هستیم.

علیرضا همچنین گفت: نمازگزاران حسینی با ورود به منزل این خادم عراقی با شور و هیجان و اشک از آنان پذیرایی کردند و شروع به پذیرایی از میهمانان کردند که در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید