روحانیت؛ بخشی جدایی ناپذیر از صحنه های انقلاب و دفاع مقدس / حوزه های علمیه درس ولایتمداری را به جامعه می آموزند.


زمان: 09:57
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843290

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت کمربنی هاشم(ع) تاکید کرد؛

حسینی صدر گفت: ترویج اخلاق دینی در جامعه، حمایت از جهاد و شهادت، حفظ نیروها در دفاع مقدس، سازماندهی نیروها پس از عملیات و هدایت این نیروها بر عهده روحانیت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی با اشاره به حضور مستمر روحانیت در خط مقدم گفت: این مجموعه شهدای زیادی را تقدیم ایران و انقلاب کرده است.

وی افزود: 81 شهید روحانی در چهارمحال و بختیاری داریم که این تعداد نسبت به سایر گروه ها بسیار بیشتر است.

حسینی صدر ویژگی هایی را در زندگی شهدای روحانی برشمرد و گفت: از جمله آنها می توان به اخلاص در عمل، آرامش خاطر و سایر شئونات اخلاقی، شخصیت، رفتار معنوی، احترام به دیگران، کمک به نیازمندان، روحیه جهادی و … اشاره کرد. آمادگی برای حضور در صحنه ها.» خطر اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت کمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به شهادت معنوی شهید کولی زاده جامعه عشایری در دفاع از حرم، یادآور شد: این گروه 3733 روحانی شیعه و 1499 را فدا کردند. روحانیت حفاظت مقدس یعنی اندیشه های مختلف اسلامی در دفاع از اسلام حضور داشته است.

وی ادامه داد: 111 شهید مقتل، 38 شهید مدافع حرم و 48 شهید روحانی غیرایرانی در ایران تشییع و در حال حاضر 18 شهید روحانی مفقودالاثر هستند، در دفاع مقدس و در صحنه های مختلف و مسئولیت های مختلف روحانیت و ایثارگری کرده اند. زندگی آنها برای اسلام

حسینی صدر با اذعان به حضور موثر و فعال رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس با وجود خیانت های بنی صدر در همه صحنه ها خاطرنشان کرد: ایشان معنویات را درک کردند.

حسینی صدر گفت: ترویج اخلاق دینی در جامعه، حمایت از جهاد و شهادت، حفظ نیروها در دفاع مقدس، سازماندهی نیروها پس از عملیات و هدایت این نیروها بر عهده روحانیت بود.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه به سایر جوامع ولایتمداری آموزش می دهند خاطرنشان کرد: روحانیون نیز وظیفه تشویق مردم به حمایت از انقلاب، جمع آوری کمک های مردمی، بسیج مردمی برای حضور در دفاع مقدس، بصیرت افزایی و بصیرت افزایی را بر عهده داشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت کمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری افزود: جامعه روحانیت استان چهارمحال و بختیاری و همچنین سایر نقاط کشور در عرصه های مختلف به مردم این استان خدمت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید