اتحاد و صبر از نظر قرآن دو کلید پیروزی هستند / تنها برندگان تقسیم مسلمانان دشمنان اسلام هستند

زمان: 19:40
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777895

استوار میمندی در مورد مزایای دشمنان از تفرقه بین مسلمانان در طول تاریخ اسلام صحبت کرد و افزود: دشمن از اختلافات شیعه و سنی به نفع خود و به ضرر اسلام و مسلمانان در طول تاریخ استفاده کرده است زیرا سیاست دشمنان در اختلافات بین مسلمانان متمرکز شده است و بیشترین منافع سیاسی و اقتصادی را در این راستا به دست آورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیراز، هفته وحدت فاصله بین دوازدهمین ربیع الاول ، سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) بر اساس روایات اهل سنت ، تا هفدهم ربیع الاول تاریخ تولد محمد (ص) از نظر روایات شیعه.) او را با آن نام می شناختند.

یکی از برنامه های دشمن از ابتدای تشکیل نخستین حکومت های اسلامی در تاریخ برای تضعیف امت اسلامی و دستیابی به اهداف شیطانی آن ایجاد تفرقه و تفرقه بین امت اسلامی واحد است و زمان ما نیز از این قاعده مستثنی نیست ، اما به دلیل شرایط. آخرالزمان ترفندها نیز پیچیده تر شد.

امت اسلامی امروز با بزرگترین خطرات مواجه است ، جریانات تکفیری یکی از قطعات پازل دشمن برای تکمیل پروژه اسلام هراسی و محافظت از مسلمانان از حقوق طبیعی و مسلم خود هستند.

طالبان ، القاعده ، جبهه النصره و دولت اسلامی و دیگر جریانات کوچک و بزرگ از این دست ، جریانات انحرافی ای هستند که از میان اهل سنت سرچشمه گرفته اند ، اما متأسفانه این جریان انحرافی چندین سال فعالیت خود را در بین شیعیان آغاز کرد. به فرزانه انقلاب آن را تشیع انگلیسی می نامد.

شباهت های بین فرقه های تکفیر شیعه و سنی با توجه اندک آشکار می شود ، از جمله مخالفت عمومی با اصول اسلامی ، رواج احادیث غلط به جای قرآن ، مخالفت با جمهوری اسلامی ، اخراج دانشمندان از ادیان دیگر و علاقه مندان. در جنگ بین شیعه و سنی

در این زمینه ، با محمد استوار میمندی ، رئیس حوزه های علمیه استان فارس در مورد ضرورت وحدت بین مذاهب اسلامی گفت وگو کردیم.

استوار میمندی با تاکید بر اهمیت وحدت بین جوامع اسلامی افزود: وحدت بین مسلمانان یکی از مهمترین نیازهای جوامع اسلامی است که دارای اسناد قرآنی و روایی و اسناد منطقی در این زمینه است.

وی به آیه 46 سوره انفال اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که و از خدا و رسولش اطاعت كنيد و مجادله نكنيد. از خدا و رسولش اطاعت کنید و با یکدیگر نزاع نکنید ، زیرا جلال و بزرگی شما ضعیف شده است ، و صبور باشید ، زیرا خدا با صابران است.

استوار میمندی در ادامه این توضیح این آیه گفت: قرآن که کتاب و محور وحدت بین همه ادیان و مذاهب اسلامی است بر اجتناب از تعارض تأکید می کند و در آیه فوق عامل وحدت و محور آن است. اطاعت از خدا و رهبر الهی.. او معرفی می کند که این تصمیم قطعاً پس از رسول خدا به رهبران مشروع بعدی خواهد رسید.

رئیس حوزه های علمیه استان فارس با استناد به این آیه افزود: «بنابراین زمان آن رسیده است که با تأکید بر هدایت الهی متحد شویم. دشمنی در مورد تجاوز و تسلط است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در پایان این آیه صبر را راهی برای ایجاد وحدت معرفی می کند ، اضافه کرد: خداوند در پایان این آیه به صبر فرمان می دهد و یکی از سنت های الهی را آشکار می کند که قدرت بی پایان خداوند متعال از بیمار حمایت می کند ، بنابراین راز پیروزی مسلمانان در اطاعت از خدا و هدایت الهی و اجتناب از اختلافات و صبر در برابر یکدیگر و همچنین در برابر دشمنان است.

استوار میمندی در مورد مزایای دشمنان از تفرقه بین مسلمانان در طول تاریخ اسلام صحبت کرد و گفت: دشمن از اختلافات شیعه و سنی به نفع خود و به ضرر اسلام و مسلمانان در طول تاریخ استفاده می کند ، زیرا از وقایع اخیر روشن است. سالها بود که سیاست دشمنان بر اختلافات بین مسلمانان متمرکز بود و در این راستا بیشترین بهره را از نظر سیاسی و اقتصادی بردند.

رئیس حوزه های علمیه استان فارس با اشاره به قدرت بی نظیر وحدت مسلمانان افزود: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب با روشنگری قدردانی از ابتدای انقلاب تا کنون با تأکید بر حفظ وحدت و صدور فتاوای ضروری به عنوان یک قداست نقض ادیان دینی بسیاری از توطئه های دشمنان را به منظور ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی خنثی کرده است و آنها چنین اتحادی بین دو دین ایجاد کرده اند که در دفاع مقدس و دیگر صحنه های انقلاب ، حضور و نقش برادران اهل سنت در ما هستیم آنها در کنار شیعیان در صفوف متحد و در برابر دشمنان بودند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: عملکرد این دو رهبر الهی الگوی خوبی برای همه مسلمانان کشورهای اسلامی است و به امید روزی که همه مسلمانان با هم در برابر استکبار جهانی بایستند و پرچم اسلام را برافراشته کنند. بلندترین سقف های جهان “

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید