چهره ای بین المللی، حاصل تشویق و علاقه والدین به قرآن کریم از کودکی/ تنها کاری در جهان اسلام که قرآن کریم را به صورت استودیویی به سه صورت عرضه کرد.


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820213

معرفی قاری بین المللی و مدرس بین المللی معتبر زنجانی؛

علاقه او به گوش دادن به آواها و نغمات قرآن کریم از دوران کودکی و تشویق والدین به این مسیر باعث شد تا امروزه به چهره ای برجسته بین المللی در قرائت و آموزش قرآن تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; قاری و مدرس بین المللی قرآن کریم اولین نفر در تاریخ مسابقات قرآنی استان زنجان است که موفق به کسب مقام اول کشوری شده و می توان از او به عنوان فردی متحول کننده قرآن کریم پس از 20 سالگی یاد کرد. وقفه سال در قرآن استان در استان زنجان. یوسف قاسمی موفقیت خود را بیشتر مرهون زحمات پدر و مادرش می داند و می گوید: در خانواده ای متدین و با توجه به علاقه ذاتی به قرآن و استعدادی که خداوند متعال از آن زمان تاکنون در این عرصه به من عطا کرده، پرورش یافته ام. در کودکی و نوجوانی وارد وادی قرآن کریم شدم و سپس به صورت تخصصی در تلاوت قرآن مشغول شدم. در این راستا پدر و مادرم را اولین معلمان خود می دانم و از این عزیزان و خانواده ام که بهترین حامیان من در این زمینه هستند قدردانی می کنم.

وی علاوه بر قرآن کریم دارای مدرک لیسانس در رشته های دیگر از جمله زبان انگلیسی و فوق لیسانس روانشناسی بالینی و دکترای روانشناسی تربیتی است. در ادامه با این قاری و استاد قرآن کریم که یکی از بزرگترین جوایز استان زنجان است آشنا خواهید شد.


0c230f74 bfe1 48fb a766 def268071b81 خبر خاکستری


* شدن وارد شدن در قرآن از کودکی

استاد حاج حاجسف قاسمی در سال 1365 در خانواده ای متدین در زنجان به دنیا آمد و از دوران کودکی به صوت قرآن و گوش دادن به نغمه های قرآنی علاقه نشان داده است، از این رو این علاقه فراوان موجب تندخوانی قرآن شد. در سن 5 سالگی بلند شد. یوسف قاسمی با تشویق فراوان پدر و مادرش این سفر را ادامه داد و کم کم در کلاس های آموزش قرآن و جلسات قرآن شرکت کرد. مدت کوتاهی اصول اولیه روخوانی قرآن را فرا گرفت و در سنین نوجوانی و نوجوانی با حضور در جلسات قرآن به تلاوت استاد مصطفی اسماعیل علاقه مند شد و از این استاد گرانقدر تقلید کرد. شنیدن و تقلید از تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل، ساختار تلاوت یوسف قاسمی را تشکیل داد و باعث پیشرفت چشمگیر و بیش از پیش وی شد.

آشنایی با استاد فقید علی اکبر کفعمی از اساتید برجسته استان زنجان در انگیزه او برای رسیدن به قله قرائت قرآن تأثیر بسزایی داشت، زیرا ایشان در جلسات قرآن شرکت می کردند و دروس تفاوت قرائت را تدریس می کردند. استاد کفعمی در همان سالهای نوجوانی. قرائت های مختلف بود و از مسائل اخلاقی مرحوم استاد هم استفاده می کرد. قاسمی با حضور مستمر در جلسات قرآن حاج محمود رنگرس و تشویق های متعدد ایشان این روند را ادامه داد و با موضوعات مختلف صوت و لحن قرآن کریم آشنا شد. استاد رنگرز را اولین استاد ایشان در عرصه صوت و لحن می دانند و پس از آن اساتیدی چون استاد احمد ابوالقاسمی، استاد غلامرضا شاهمویی و استاد محسن هدم حسینی در پیشرفت این قاری با انگیزه تأثیر بسزایی داشتند.


1e10d02b 0e31 4c45 8524 7a2d958ca631 خبر خاکستری

یوسف قاسمی تنها قاری قرآن کریم است که در 3 رشته مختلف قرآنی تحقیق، ترتیل و ترتیل دارای رتبه ممتاز در کشور است. وی همچنین از چهره های موفق در زمینه علم آموزی و دارای مدرک زبان انگلیسی و یکی از اساتید برجسته در این زمینه است. یکی از کارهای برجسته این استاد جوان تلاوت قرآن کریم، تهیه و تولید سی دی استودیویی، تلفیقی از کل قرآن کریم است که با سبک و سیاق متفاوت و تلفیقی از موسیقی عربی و ایرانی و با استقبال اقشار مختلف جامعه مواجه شده است. وی تاکنون شاگردان و اساتید زیادی را تربیت کرده و به جامعه قرآنی معرفی کرده است. قاسمی سال هاست که در رشته های مختلف رتبه های ممتازی کسب کرده و هم اکنون عضویت در شورای عالی قرآن، مقام معظم رهبری و دبیر آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد. وی علاوه بر مدرس، در مجامع علمی و دانشگاهی به تدریس دروس روانشناسی و زبان انگلیسی نیز می پردازد و سطوح عالی روخوانی قرآن کریم را تدریس می کند و چندین مقاله پژوهشی در مجلات علمی معتبر به چاپ رسانده است.


676f32cf 30ed 422d a16c 6a548ba574e8 خبر خاکستری


* بخشی از جوایز و مقام های کسب شده

همان گونه که ذکر شد، استاد حاج حاجسف قاسمی در ادوار مختلف دارای افتخارات و مناصب مختلفی در عرصه قرآن کریم بوده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

1- نفر اول مسابقات روخوانی قرآن کریم دانش آموزان سراسر کشور در سال 1379.

2- نفر دوم مسابقات کشوری جزء خوانی قرآن کریم سازمان نذورات و امور خیریه سال 1381.

3- نفر اول مسابقات سراسری ترتیل قرآن کریم بنیاد و خیریه سال 1384.

4- نفر اول مسابقات روخوانی قرآن کریم دانش آموزان سراسر کشور در سال 1384.

5- نفر دوم مسابقات روخوانی قرآن کریم دانش آموزان سراسر کشور در سال 1386.

6- نفر اول مسابقات کشوری قرائت قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سال 1390.

7- نفر اول مسابقات استانی سازمان اهداء و امور خیریه در سالهای 1389، 1390 و 1391.

8- برنده مسابقات کشوری بنیاد و موسسه خیریه در سال 1389

9- قاری نمونه و منتخب شورای عالی قرآن و عضویت در شورای عالی قرآن مقام معظم رهبری.

10- موفقیت در قرائت قرآن کریم در مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال 1381.

11 – سفیر قرآنی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از مقام معظم رهبری جهت تلاوت و توزیع قرآن کریم در کنگره بزرگ حاج تمتع در سال 1390.

12- سفر به کشورهای مختلف به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای قرائت، آموزش و نشر قرآن کریم.

13- همکاری با صدا و سیما و تهیه برنامه های مختلف آموزشی به عنوان مدرس و کارشناس

14- تهیه و تولید سی دی استودیویی با ترتیل کل قرآن کریم

15- داوری مسابقات مختلف قرآنی

16- مدیر عامل موسسه برهان

17-عضو بنیاد ملی نخبگان

18- مدرس زبان های خارجی در مجامع دانشگاهی و موسسات تحقیقاتی

19- مترجم کارمندان، دیپلمات ها و مهمانان خارجی


f5cc2269 7436 4dc2 a320 dc83978f0720 خبر خاکستری


* ‌ نرم افزار انتشارات «آیات موضوعی از قرآن کریم»

نرم افزار «آیات موضوعی قرآن کریم» با صدای دکتر یوسف قاسمی (قاری برجسته و بین المللی استان زنجان) حدود 2 سال پیش در فضای مجازی راه اندازی شد. این نرم افزار ویژه علاقه مندان به تدبر در آیات الهی با صدای یوسف قاسمی مدیر برهان وحی استان زنجان منتشر و در کافه بازار در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

نرم افزار آیات موضوعی قرآن کریم دارای بخش ها و گزینه های مختلفی از جمله فهرست، گزینش، مشاهده و جستجوی آیات موضوعی و دارای 150 موضوع به همراه تدبر و ترجمه از جمله مدح تحقیق برای بهترین ایمان، نفی تقلید در عقاید، منکر است. در باورها هماهنگی اجزای خلقت دلیل وحدت خالق، کیفر خود عمل، صلاح و مصلحت بندگان، محاکمه و آزمایش، حسابرسی انسان از طریق اعمالش و… است.


0af85fbc 1f95 4827 a819 558107a78dda خبر خاکستری


* تولید اپلیکیشن ترتیل کل قرآن کریم به سه روش برای اولین بار در جهان اسلام توسط قاری اینترنشنال و ممتاز زنجانی.

یکی از فعالیت های یوسف قاسمی (قاری برجسته بین المللی قرآن کریم) تولید اپلیکیشن روخوانی و جمع آوری قرآن کریم و دوره کامل تحصیل قرآن کریم است. شد. یوسف قاسمی تنها قاری قرآن در جهان اسلام است که کل قرآن کریم را در 3 روش ترتیل، ترتیل و ترتیل ثبت و ارائه کرده است و همچنین تنها قاری قرآن کریم است که دارای رتبه برتر در 3 رشته ترتیل، ترتیل و ترتیل مسابقات کشوری اهدا می شود.

این قاری مشهور بین المللی با بیان اینکه تولید اپلیکیشن از سال 1398 آغاز شد و تا سال 1400 ادامه داشت، گفت: تولید این اپلیکیشن از سال 1398 آغاز شد و تا سال 1400 ادامه داشت. وی گفت: این اثر با حمایت اداره کل تبلیغات و کمک های اسلامی و خیریه استان زنجان ایجاد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبلاً چنین اپلیکیشنی در ایران طراحی و ساخته شده است، گفت: ضبط و ارائه تلاوت کل قرآن کریم با 3 روش تلاوت، تلاوت و تحقیق یک قاری در جهان اسلام وجود ندارد و این اپلیکیشن وجود دارد. ، این اولین موردی است که تولید می شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن روخوانی، تحقیق و تالیف قرآن کریم از بازار و عموم مردم، اساتید، قاریان حافظ قرآن کریم و همچنین فعالان و مدرسین قرآن کریم قابل دانلود است. می تواند از این اپلیکیشن استفاده کند.

به گزارش موج رسا; استاد حاج حاجسف قاسمی تنها قاری در جهان اسلام است که تلاوت قرآن کریم را به سه صورت تلاوت، مطالعه و تلاوت استودیویی ارائه کرده است و از این حیث قاری در قرآن وجود ندارد. جهان اسلام علاوه بر این، روش های تلاوت و تلاوت در این اپلیکیشن ذکر شده است که در جهان اسلام قابل مقایسه نیست و مزیت اپلیکیشن این است که مخاطب (کاربر) حق انتخاب نحوه شنیدن صدای هر آیه را دارد. چه نوع تلاوت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید