گفتگو با جوان کردستانی که در دوران بیماری حافظ کل قرآن بود/ دوست دارم مربی آموزش قرآن کریم شوم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، کوچه و پس کوچه های شهر را طی کردیم تا به مقصد رسیدیم. از همه نشانه خواستیم. بدون اتلاف وقت ما را راهنمایی کردند. انگار همه او را می شناختند. او درگیر بیماری ام اس می شود، اما چون بیماری او دیر تشخیص داده شد، پیشرفت بیماری او از کمر به پایین پیچیده است و این جوان 31 ساله با تمام رویاهایش روی زمین مانده است، رویاهایی که اکنون به دلیل شرایط به حقیقت پیوسته اند. متفاوت انجام شود.

مادری پیر و مهربان با گشاده رویی در را به روی ما باز کرد و با تمام وجود از ما پذیرایی کرد، از همان لحظات اولیه و با ورود شروع به جستجوی فرزندش کردیم، آنجا و در این فضای سلطنتی تنها صدایی که توجه ما را به خود جلب کرد صدای زیبای تلاوت قرآن شنیده شد، صدا را دنبال کردیم تا به جوانی رسیدیم که چند روز پیش قرار ملاقات گذاشته بودیم.


89c73031 18ae 44f5 8e6f 81c3e9b27ade خبر خاکستری

او به آخرین آیات سوره ای که قبل از رسیدن ما شروع به تلاوت کرده بود نزدیک می شد و ما دل به صدای زیبایی که فضا را پر کرده بود دادیم.

آیا او که آسمانها و زمین را آفرید توانا نیست؟ [باز] مانند آنها بیافریند، آری او خالق حکیم است (81)

وقتی می خواهد کاری را انجام دهد، تنها کاری که باید انجام دهد این است که بگوید، باش [بى ‏درنگ] موجود (82)

بنابراین [شکوهمند و] پاک و پاکیزه است آن کس که سلطنت همه چیز در دست اوست و به سوی او باز خواهی گشت (83)

با خواندن این جملات سوره را تمام کرد و با لبخندی که تا پایان مصاحبه روی لبانش ماندگار شد، شروع به صحبت با ما کرد.

کیوان جعفری این جوان حافظ قرآن از خود و زندگی خود و روزی که به این بیماری مبتلا شد برایمان گفت.

او می گوید؛ من در خانواده ای 4 نفره و به عنوان فرزند سوم آن خانواده به دنیا آمدم، سال ها گذشت و به سن نوجوانی رسیدم و مجبور شدم دوشادوش پدر و برادر بزرگم برای تامین معاش خانواده و زندگی کار کنم.

آقای جعفری همچنین گفت: ما در شرایط سخت اقتصادی زندگی می کردیم و من به خاطر دست محکم پدرم و برخلاف میل باطنی مجبور شدم از رفتن به مدرسه صرف نظر کنم.

وی افزود: روزگار را با همه شرایط بد گذراندیم تا اینکه بر اثر یک اتفاق غیرمنتظره برادر بزرگم را از دست دادیم و آنجا بود که سنگینی مسئولیت بیش از آن که برای آسایش خانه و خانواده باشد بر دوش من افتاد.


تصمیم به حفظ قرآن همه مشکلات را برایم آسان کرد

آقای جعفری می گوید: تمام روز را مشغول کار بودم تا بتوانم چرخ زندگی را بچرخانم و از همه خوشی های زندگی و خوشی های آن غافل بودم، اما جدا از آن هرگز ناسپاس نبودم و همیشه شاکر خدا بودم.

وی در ادامه گفت: روزهایم را اینگونه سپری کردم تا اینکه یک شب ناگهان دردی عجیب و ناآشنا در عضلاتم احساس کردم، فکر کردم شاید کمی سرما باعث این دردها شده است. وضعیتم روز به روز بدتر می شد چون درد تمام بدنم را پر می کرد تا جایی که دیگر نمی توانستم آن را تحمل کنم.

آقای جعفری افزود: روزهای سخت مبارزه با این بیماری برای من آغاز شد و هر روز در راهروهای بیمارستان یا مطب تحت درمان قرار می گرفتم اما هیچ کدام مؤثر نبود تا اینکه یک شب دردی فراموش نشدنی را در ناحیه پایین کمر احساس کردم. قسمتی که دیگر قدرت راه رفتن روی آن را نداشتم تا اینکه نوع بیماری با توصیه پزشک معالج و با تمدید دوره آزمایشی جدید تشخیص داده شد، اما چون دیر تشخیص داده شد، بیماری ام اس پیشرفت کرد و به ستون فقرات آسیب رساند. طناب.

او می‌گوید شنیدن این خبر که دیگر نمی‌توانم راه بروم برایم سخت بود، اما چاره‌ای جز پذیرش آن نداشتم و باید با این شرایط به زندگی ادامه دهم.

آقای جعفری می گوید: روزهای اول بسیار سخت و طاقت فرسا بود، اما با این فکر که به فرموده قرآن در هر بدی خیری از جانب خداوند وجود دارد، تحمل شرایط سخت برایم آسان بود تا اینکه روزی تصمیم گرفتم حفظ مقدس را حفظ کنم. قرآن.


f582fb4a 8de7 4bbe a3e7 f01f338e290b خبر خاکستری


تأثیر قرآن در زندگی شخصی

آقای جعفری گفت: از کودکی به قرآن علاقه زیادی داشتم و آیات این کتاب نورانی را با بزرگانم گوش می دادم و همین امر باعث شد به تصمیمی که گرفته بودم عمل کنم، به همین دلیل شروع کردم. حفظ قرآن کریم با توکل بر خدا.

وی با بیان اینکه گام برداشتن در مسیر قرآن آموزی یکی از بهترین تصمیمات زندگی ام بود، گفت: علاقه زیادی به ادامه این راه دارم و دوست دارم در آینده به دیگران آموزش دهم.

آقای جعفری خاطرنشان کرد: برکسی پوشیده نیست که قرآن کریم شامل هدایت و سعادت دنیوی و اخروی انسان است که در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است و او بود. بنیانگذار در این راه گام بردارم که با همه سختی ها راهی برای رسیدن به آرامش وجود دارد به گونه ای که در برابر هر مشکلی تسلیم امر الهی باشم.

تا به محل مصاحبه می رسد چشمانش اشک می آید و با صدایی لرزان به گفتگو ادامه می دهد و می گوید شرایط سخت اقتصادی این روزها بار این بیماری را بر دوش من گذاشته است.

او همچنین از خواسته خود در این راه که آموزش قرآن به نوجوانان و کودکان است، گفت. وی می گوید وجود کودکان و نوجوانان مؤمن و پیرو راه قرآن و کتاب خدا کاملاً روشن است و ما برای داشتن ایران اسلامی به چنین فرزندانی نیاز داریم.

این قاری قرآن در بخشی دیگر از سخنان خود در این گزارش خواستار دیدار با استاندار کردستان شد و گفت: با توجه به شرایط جسمانی ام تنها در یک اتاق زندگی می کنم و تنها در این روزهای سخت زندگی می کنم. تماشای تلویزیون در فاصله چند سانتی متری که از طریق آن با جهان اطرافم ارتباط برقرار می کنم و بیش از هر چیز پیگیر اقدامات انجام شده برای استان از سوی استاندار محترم هستم و می خواهم از نزدیک به دیدار ایشان بروم و هر روز با تلاوت قرآن برایش دعا کنم. آنها را آزاد کنید

بالاخره آقای جعفری با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و دعای عاجل برای همه مریضان ما را اعزام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید