ستاره خارجی: دوست دارم روزی سرمربی پرسپولیس شوم

ستاره خارجی: دوست دارم روزی سرمربی پرسپولیس شوم

یکی از بهترین خارجی هایی که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمد، بی شک نلسون جونیور، دروازه بان برزیلی و بازیکن سابق پرسپولیس بود. خرید نلسون را می توان تنها کار مثبت مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی سابق پرسپولیس دانست. ویتوریا گیمار، دروازه بان سابق برزیلی، در مجموع 3 فصل، 73 بازی برای پرسپولیس انجام داده و دو نایب قهرمان لیگ برتر و جام حذفی را به دست آورده است. عملکرد خوب نلسون با پیراهن پرسپولیس باعث شد تا او محبوبیت فوق العاده ای در بین هواداران این تیم داشته باشد اما با اقدام عجیب باشگاه پرسپولیس، قرارداد نلسون در نیم فصل چهاردهم به صورت یک طرفه فسخ شد. حمید درخشان بعدها در مصاحبه ای اعلام کرد که ترجیح می دهد بین نلسون و سوشا در پرسپولیس صندلی بماند. نلسون که در حال حاضر مربیگری می کند، در حال حاضر در دسته چهارم برزیل بازی می کند. با نلسون در مورد مسائل مختلف و البته شرایط این روزهای پرسپولیس گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

این روزها قرار است چه کار کنید؟

خب بعد از اینکه فوتبال را کنار گذاشتم تمریناتم را شروع کردم و در حال حاضر در سطح چهارم لیگ برزیل هستم. شرایط خوبی دارم و سعی می کنم هر روز در مربیگری پیشرفت کنم.

بازی های این فصل پرسپولیس را تماشا کرده ای؟

واقعیت این است که نتوانستم بازی های پرسپولیس را به طور کامل تماشا کنم، اما اخبار و نتایج را دنبال می کنم و شرایط این روزهای پرسپولیس را می دانم. پرسپولیس در سال های اخیر کار بزرگی انجام داده و توانسته 5 سال پیاپی قهرمان ایران شود. این اتفاق بی سابقه ای است و نمی دانم تیمی بتواند به رکورد پرسپولیس نزدیک شود. اما در این فصل اوضاع آن طور که هواداران می خواستند پیش نرفت و پرسپولیس نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. من به عنوان فردی که در این تیم بازی کرده ام و علاقه زیادی به پرسپولیس دارم از این بابت خیلی ناراحت هستم اما فوتبال همین است و باید در سال های آینده برنامه ریزی و تلاش کنیم تا پرسپولیس دوباره قهرمان شود.

هواداران پرسپولیس اصلا از نتایج این فصل تیمشان راضی نیستند. فکر می کنی دلیل تمام نشدن پرسپولیس در این فصل چه بود؟

پرسپولیس باشگاه بزرگی است که میلیون ها هوادار دارد. طبیعتا این هواداران همیشه از تیم خود انتظار دارند و البته قهرمانی هم دارند. الان آنها را درک می کنم و خیلی سخت و غم انگیز است که بعد از 5 دوره قهرمانی نمی توان جام را برد. با این حال می دانم که پرسپولیس باشگاه بزرگی است و با کمک هوادارانش خیلی زود برمی گردد و تاج قهرمانی را از استقلال خواهد گرفت.

با هم تیمی های قدیمی ات در پرسپولیس رابطه داری؟

بله، گاهی اوقات با آنها صحبت می کنم و در مورد مسائل مختلف صحبت می کنیم. سیدجلال حسینی و حسین ماهینی از دوستان بسیار خوب من هستند که بعد از گذشت چند سال هنوز با هم رابطه دارند و گاهی با هم صحبت می کنیم.

صحبت از سید جلال شد. آیا پیش بینی می کردید که او در این سن بتواند در بالاترین سطح فوتبال بازی کند؟

سیدجلال بازیکنی است که همیشه مرا غافلگیر می کند و تحت تاثیر او هستم. جلال از نظر فنی عالی است و شخصیت بسیار بزرگ و قابل احترامی دارد. بازیکن بسیار حرفه ای که می بینید هنوز هم شرایط خوبی دارد و یکی از بهترین های پرسپولیس به حساب می آید.

شما و مهدی طارمی هم مدتی است که همبازی بودید. فکر می کردی او فوق ستاره شود و در فوتبال اروپا بدرخشد؟

مهدی استعداد فوق العاده ای داشت و در عین حال می توانست حدس بزند روزی فوتبالیست بزرگی خواهد شد. من تعجب نمی کنم که مهدی یکی از بهترین بازیکنان پورتو است، زیرا او توانست این کار را انجام دهد و آن را به خوبی نشان داد.

جدایی شما از پرسپولیس هم پر حاشیه بود. فکر می کنی بیشتر بتوانی در پرسپولیس بازی کنی؟

بله، قطعا می‌توانم بمانم و به تیم کمک کنم. من در اوج آمادگی بودم، هواداران مرا دوست داشتند، اما سرمربی تصمیم گرفت با من ادامه ندهد و از سوشا مکانی حمایت کند.

صحبت از سوشا بود، جایی که او اخیرا گفته برای استقلال است و در فضای مجازی دعواهای زیادی با هواداران پرسپولیس داشته است. نظرت در مورد سوشا چیه؟

هیچ نظری ندارم . و من او را دنبال نمی کنم. از آن زمان این مکان به درستی برگزار نشده است. این تمام چیزی است که می توانم بگویم.

بهترین مهاجمی که در لیگ ایران مقابلش بازی کردی چه کسی بود؟

فوتبال ایران در سطح بالایی قرار دارد و بازیکنان باکیفیتی زیادی دارد. با این حال ادینهو مهاجم برزیلی که در ایران حضور داشت، فوتبالیست بسیار خوب و مهاجم خطرناکی بود.

شاید روزی به عنوان سرمربی به پرسپولیس برگردی؟

من پرسپولیس را از صمیم قلب دوست دارم و رابطه بسیار خوبی با هوادارانش دارم. دوست دارم روزی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شوم و به فوتبال ایران برگردم. ایران کشور زیبایی است با مردمان خوب. برای ایرانی ها آرزوی موفقیت و سلامتی دارم و امیدوارم تیم محبوبم در آینده موفق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید