توسعه اپلیکیشن تلاوت کل قرآن کریم به سه روش برای اولین بار در جهان اسلام توسط قاری زنجانی/جوانان برای برقراری ارتباط مستقیم با قرآن


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813114

این قاری مشهور بین المللی با اشاره به اقدامات باشکوه خود در روند تلاوت قرآن کریم گفت: دنیا تولید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; قرآن کریم با 114 سوره و بیش از 6000 آیه، کلام الله مجید، معجزه پیامبر اکرم (ص) و آخرین کتاب آسمانی مسلمانان است که از حضرت محمد (ص) بر حضرت محمد (ص) نازل شده است. جبرئیل اعجاز قرآن کریم در آیات او مورد تأکید قرار گرفته و در بیان دلیل معجزه او آمده است که هیچکس نمی تواند او را مانند او کند.

قرآن مهمترین منبع اندیشه مسلمانان و ملاک سایر منابع اندیشه اسلامی مانند احادیث و روایات است و آموزه های برگرفته از سایر منابع اسلامی در صورت مخالفت با آموزه های قرآن معتبر نیست. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: «هر سخنی که به شما می گویم اگر مطابق قرآن باشد، گفته ام و اگر منافات داشته باشد، می گویم. آن را نگفته اند


* اهمیت تلاوت قرآن

در روایات اهل بیت(ع) بر تلاوت قرآن تأکید فراوان شده و ثواب زیادی برای این امر در نظر گرفته شده است. امام محمد بکر (ع) می فرماید: «قرآن را بیاموزید، زیرا قرآن به بهترین شکلی که مردم در روز قیامت دیده اند و مردم در 120 هزار سطر هستند که 80 هزار سطر آن از امت است آمده است. حضرت محمد (ص) و 40000 نفر از امت های دیگر هستند. و مردی در برابر مسلمانان ایستاد و آنان به او نگاه کردند و گفتند: «لا اله الا الله الرحمن الرحیم» به وسیله آنها از شهدا باشد. سیدالشهدا به او می نگرند و می گویند: «لا اله الا الله رب الرحمن». «این مرد از شهدایی است که ما با ظاهرش می شناسیم، با این تفاوت که او از شهدای دریاست و از اینجا به او زیبایی و برتری داده اند، اما ما نه.


81bf3062 d4b8 4eec 87dc 90fc0acaac11 خبر خاکستری

یوسف قاسمی یکی از بهترین قاریان بین المللی زنجانی است که سال ها در زمینه روخوانی و آموزش قرآن کریم فعالیت داشته و سمت های متعددی در این زمینه داشته است. وی دارای مدرک دانشگاهی در 2 رشته زبان انگلیسی و روانشناسی بالینی و یکی از اساتید دانشگاه در این دو رشته می باشد. یوسف قاسمی همچنین افتخار تصدی مناصب مختلف قرآنی و سفر به کشورهای مختلف به عنوان نماینده جمهوری اسلامی و سفیر قرآن کریم را دارد.

یکی از فعالیت های این قاری مطرح بین المللی، توسعه اپلیکیشن روخوانی و تحقیق و تدوین دوره کامل درس قرآن کریم است که به تازگی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رونمایی شد. رهبر زنجان و برخی دیگر از کارکنان استان. لازم به ذکر است یوسف قاسمی تنها قاری قرآن در جهان اسلام است که کل قرآن کریم را در 3 روش ترتیل، ترتیل و ترتیل ثبت و ارائه کرده است و همچنین تنها قاری قرآن است. یک در 3 رشته ترتیل، ترتیل و ترتیل. کسب رتبه برتر در مسابقات کشوری برای اهداء. به همین بهانه با این قاری برجسته و بین المللی گفت وگویی انجام دادیم که او تمایل و اشتیاق باطنی خود را خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و حوزه قرائت آن را تنها هدف آن اعلام کرد. انگیزه ایجاد اپلیکیشن


4e34255f 5448 475d a864 16637876c722 خبر خاکستری


* اپلیکیشن قرآن برای تلاوت و ترتیل قرآن اولین اثر در جهان اسلام است

این قاری مشهور بین المللی با بیان اینکه تولید اپلیکیشن از سال 1398 آغاز شد و تا سال 1400 ادامه داشت، گفت: این اثر با حمایت اداره کل تبلیغات و کمک های اسلامی و خیریه استان زنجان ایجاد شده است. “

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از این در ایران یا استان زنجان چنین اپلیکیشنی طراحی و ساخته شده است، گفت: ضبط و ارائه تلاوت کل قرآن کریم با 3 روش تلاوت، ترتیل و تحقیق یک قاری در جهان اسلام وجود ندارد. این اولین موردی است که تولید شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن روخوانی، تحقیق و تالیف قرآن کریم از بازار و مایکت قابل دانلود است و عموم مردم، اساتید، قاریان حافظ قرآن کریم و فعالان و مدرسین قرآن کریم می توانند از این اپلیکیشن استفاده کنید


192016f4 ba25 4d60 8de7 76f5a0b38c02 خبر خاکستری


* جوانان باید به عنوان یار و یاور کامل با قرآن کریم ارتباط مستقیم داشته باشند

وی در خصوص هدف و انگیزه خود از ایجاد این اپلیکیشن و همچنین انتظارات و خواسته های خود از جوانان، مسئولان و… گفت: تنها آرزو و انگیزه من خدمت در ساحت مقدس قرآن کریم و تلاوت آن بود. حوزه.

این قاری بین المللی قرآن کریم افزود: آموخته ام که از مسئولان هیچ توقعی نداشته باشم اما از جوانان انتظار دارم به عنوان یک دوست و یاور کامل با خود قرآن ارتباط مستقیم داشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاوت کل قرآن کریم به سه صورت نیست، گفت: تحقیق، تلاوت و تلاوت توسط قاری دیگری. بخوانید، بنویسید و ارائه دهید.


8f0f5679 89aa 4da2 9017 dae80c3df5a0 خبر خاکستری


* نیازمند توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها در حوزه قرآن هستیم

آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در مراسم افتتاحیه دو اثر فاخر قرآنی و اجرای تصحیح و تلاوت قرآن کریم که در روزهای اخیر انجام شد، گفت: :

وی بر لزوم ترویج قرآن در جامعه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: خانواده ها علاقه مند به آموزش قرآن به فرزندان خود هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

آیت الله خاتمی گفت: نباید از ظرفیت دارالقرآن الکریم زنجان به درستی استفاده شود و شاید باید با توسعه آموزش ها و فعالیت ها به دنبال تولد و افزایش فعالان قرآنی باشیم تا نسل آینده محروم نشوند. شناخت قرآن

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در زمان غبارآلود و شرایط آشوب، هیچ چیز به اندازه قرآن نجات بخش نیست و امروز توجه به قرآن در ابعاد مختلف بیش از پیش ضروری است.

وی تاکید کرد: نبرد حیدری و نعمتی ما را از دشمن غافل می کند و باعث می شود دشمن از خلاء استفاده کند و کار خود را انجام دهد.

آیت الله خاتمی بر لزوم افزایش و پرهیز از موازی کاری در فعالیت های قرآنی تاکید کرد و گفت: هم به توسعه کمی و هم کیفی فعالیت ها در حوزه قرآن نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: ایشان دارای ظرفیت و استعداد هستند، باید شرایط لازم برای شکوفایی ایشان فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید