دشمن به دنبال جداسازی گروه های قومی و مذهبی است / عاملان کشتار مسلمانان در افغانستان که محکوم شده اند

زمان: 14:23
منتشر شده در: 1400/07/30
کد خبر: 1778205

ائمه جماعات سیستان و بلوچستان در خطبه های سیاسی خود در نماز جمعه با بیان اینکه عاملان کشتار مسلمانان در افغانستان محکوم شده اند ، گفت: ناامنی و انفجارهایی که در این کشور روی داده است باعث ناراحتی مسلمانان در سراسر جهان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر هامون ، تعدادی از ائمه جماعات سیستان و بلوچستان در خطبه های سیاسی نماز جمعه گفته اند: دشمن در تلاش است با استفاده از تمام قدرت و همه ترفندها بنابراین ما باید از تمام هوشیاری و بینش لازم برای مقابله با توطئه های دشمنان خود استفاده کنیم.

گسترش بین مذاهب هدف دشمن برای تضعیف جوامع اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین معطبی بامری ، امام جمعه سراوان ، در خطبه های سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) از دیدگاه شیعه چند روز است و نامیده شده است. هفته وحدت. اهل سنت.

وی افزود: ایجاد وحدت بین مسلمانان یکی از بهترین عبادات در این عصر است که در آن فرد به گونه ای رفتار می کند که وحدت و برادری بین مسلمانان زیاد است ، زیرا این یکی از لهجه های مسلمانان برای ایجاد برادری است. در میان مسلمانان. سایر مسلمانان. “

خطبه جمعه ادامه داد: دشمن با ایجاد اختلاف و تضعیف کشورهای اسلامی تلاش می کند تا به اهداف خود برسد اما این امر مستلزم این است که ما از توطئه های دشمن در این زمینه به خوبی آگاهی داشته باشیم و برای ترویج وحدت تلاش کنیم.

بامری با بیان اینکه ناامنی و انفجارهایی که در افغانستان رخ داده و باعث رنج و عذاب شده است ، خاطرنشان می کند: “با وحدت و برادری ، ما باید گروه های منحرف را بشناسیم و با آنها مقابله کنیم ، زیرا چنین حرکاتی بسیار دردناک است ، زیرا چهره باعث تحریف اسلام و ایجاد اختلاف می شود. به

وی اذعان داشت: “در کجای اسلام انفجار و کشتار در مسجدی مجاز است که مسلمانان خدای متعال را در آنجا عبادت می کنند؟” مطمئناً هیچ عقل و دینی در جهان بشر چنین حرکاتی را نمی پسندد و نمی پذیرد.

رهبر نماز جمعه سراوان گفت: مسئولان امنیت در افغانستان باید این توطئه ها را خنثی کرده و امنیت افغانستان را تأمین کنند ، زیرا مردم آن کشور سالهاست از توطئه های دشمن رنج می برند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: «گروه های یهودی اعمال زشت مردم مظلوم افغانستان را به خاک و خون کشانده اند که به هیچ وجه قابل قبول نیست. امیدواریم خداوند متعال توطئه گران را از سراسر جهان ریشه کن کند. “

قیمت مسکن به دلیل عدم نظارت در زابل جهش کرده است

حجالاسلام محمود پارسا ، امام جمعه شهر بنجار در خطبه های جمعه خود گفت: “سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) نقطه عطفی در تاریخ اسلام شیعه است که ما توانسته ایم اسلام و مذهب دروغین تشیع را در سراسر جهان ترویج دهیم و ما به عنوان نگهبانان باید بتوانیم آن را به آینده درست و سالم تحویل دهیم.

وی در ادامه به سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون در سال 1342 اشاره کرد و افزود: دولت شاهنشاهی. “.د.

خطبه روز جمعه در شهرستان بنهر به دیدار ائمه جمعه استان با فرماندار اشاره کرد و گفت: در این جلسه از دغدغه ها و مطالبات مردم در خصوص حل مشکلات مطلع شد و دکتر مدرس کیابانی قول داد که برای رفع مشکلات آنها را دنبال خواهد کرد. و تحریک تولید و اشتغال و تجدید هدفمند آنها محدودیت را تعیین کردند.

وی با توجه به فرارسیدن فصل سرما به مسئولان توصیه کرد: مسئولان باید تدابیری را اتخاذ کنند که مانند سالهای گذشته با مشکل کمبود گاز مواجه نشوند و نظارت را در این زمینه تقویت کنند تا جلوی سود و غاصبان گرفته شود.

پارسا به همایش تجلیل از غلامان قدیمی قاریان اهل بیت حسین (ع) در شهر بنجار اشاره کرد و تاکید کرد: این موضوع باید در سطح ملی ثبت شود ، زیرا با این اقدام مردم نام امام حسین (ع) و به فرهنگ عاشورا و نسل حسینی به درستی خیانت خواهد شد.

وی به یکی از اقدامات در زمینه نظارت بر قیمت در سایت دیوار اشاره کرد و گفت: “برندگان از این سایت بر اساس علایق سوء استفاده می کنند و بدون در نظر گرفتن قیمت واقعی کالاها ، قیمت های غیر واقعی ایجاد می کنند.” بنابراین در حال حاضر خرید خانه و آپارتمان ها در شهرها برای افراد متوسط ​​و فقیر به یک رویا تبدیل شده و به بهانه ایجاد منطقه آزاد ، قیمت مسکن و خودرو را به طور غیر موجهی افزایش داده اند تا زمانی که هیچ سودی برای مردم منطقه به دست نیامده است.

در خطبه جمعه گفته شد که نهادهای مسئول و نظارتی باید مراقب چنین افرادی باشند تا از منافع غیرقانونی آنها جلوگیری شود و همه از قانون اطاعت کنند.

واکسیناسیون عمومی راهی مطمئن برای سالم ماندن و از بین بردن بیماری عروق کرونر قلب است

حجت الاسلام والمسلمین محمد موسوی امام جمعه چابهار در خطبه های نماز جمعه این هفته خود با تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) هفته وحدت را هفته اخلاق و شفقت خواند.

وی افزود: امام صادق (ع) می فرماید یکی از سخنرانی ها و توصیه هایی که خداوند به پیامبر کرده است سخاوت و خوش خلقی در بین مردم است که این دو ویژگی پیامبر را در بین مسلمانان متمایز می کند.

وی ادامه داد: فرد به چه جرمی در مسجد و در بین جمعیت ، پیر و جوان و شیعه خودکشی می کند و می تواند 150 نفر را تکه تکه کند؟ آیا این افراد راه پیامبر را دنبال می کنند؟

حاطب جمعه چابهار گفت: واژه وحدت به معنای کنار گذاشتن باورهای دینی ما نیست ، بلکه باید ویژگی های مشترک خود را در برابر همه تفاوت ها بپذیریم و وحدت را در مشترکات دینی تقویت کنیم.

وی گفت: استکبار و غرب شیعه و سنی نمی خواهند ، بلکه فقط نابودی مسلمانان و دین اسلام را می خواهند.

موسوی ادامه داد: سپاه ، نیروهای مسلح و گروه های جهادی سال ها در کنار شیعیان و اهل سنت بوده و به آب ، برق ، راه سازی و خرید جهیزیه و بسیاری اقدامات دیگر خدمات رسانی می کنند و فارس و بلوچی هیچ تفاوتی با هم ندارند و استکبار این خدمات است. نگران.

وی گفت: در مسئولیت های بسیار مهم از جمله فرماندهی نظامی ، مقام معظم رهبری برادر اهل سنت را انتخاب می کنند. معنای واقعی وحدت این است که حتی در موقعیت های بسیار بالاتر و حساس تر ، از هر دو مذهب استفاده می شود.

امام چابهار روز جمعه افزود: برخی تریبون ها بوی استکبار و خدمت به غرب را به مشام می رسانند که مردم ما باید هوشیار و آگاه باشند و ما باید در تقویت بینش که رهبر انقلاب بارها بر آن تاکید کرده اند ، تلاش کنیم. “

وی با اشاره به واکسیناسیون در بین مردم خاطرنشان کرد: واکسیناسیون ، به گفته وزارت بهداشت ، تاکنون مشکلات پزشکی و بهداشتی را کاهش داده است ، بنابراین تعداد بیماریها و مرگ و میرها کاهش یافته است و این یک وظیفه عمومی برای حفظ سلامت است. “

موسوی خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه ما باید واکسینه شوند تا بتوانیم در برابر این بیماری سالم باشیم و فعالیت های مدارس و مراسم مانند گذشته برگزار شود.

وی تاکید کرد: دشمن ماههاست تلاش می کند موج منفی عدم واکسیناسیون را در جامعه ایجاد کند و از واکسیناسیون عمومی جلوگیری کند ، اما نتیجه بازخورد در جامعه با کاهش مرگ و میر قابل مشاهده است و ما با اطمینان می توانیم این کار را انجام دهیم. کارکنان وزارت بهداشت ..

پرهیز از تفرقه یکی از نکات بارز اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین بزرگ بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته دلگان با اشاره به هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: حضرت محمد (ص) as) مهمترین نشانه و نماد وحدت بین مسلمانان در طول تاریخ بوده است.

وی افزود: ما مسلمانان هر مذهبی اعم از شیعه یا سنی باید وحدت و همبستگی خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم به آن آسیبی برسد و دشمنان اسلام به دنبال تفرقه و تفرقه بین مسلمانان هستند.

امام جمعه شهرستان دلگان گفت: یکی از تأکیدات مهم در دین اسلام ، پرهیز از تفرقه و حفظ انسجام و وحدت بین همه مسلمانان جهان است.

بامری تاکید کرد: هفته وحدت پیوند بین مسلمانان اعم از شیعه یا سنی را تقویت می کند و جشن آن توطئه های دشمنان ما را خنثی می کند.

این خطبه جمعه تأکید کرد: وحدت و انسجام مسلمانان باعث عزت و عظمت اسلام و مسلمانان و حضور و مشارکت همه اقشار از جمله شیعه ، سنی و دیگر مذاهب اسلامی است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید