دشمنان در ایجاد جنگ های قومی و مذهبی ناکام ماندند


ساعت: 17:37
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919642

در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ذکر شد؛

حسن عابدینی معاون صدا و سیما گفت: دشمنان در ایجاد جنگ قبیله ای و مذهبی ناکام مانده اند. اقوام و مذاهب سال ها در کنار هم در آرامش و امنیت کامل زندگی کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار حکیم ابوالقاسم فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان گفت: مدیریت رسانه در هر استان باید بر اساس آن انجام شود. به شرایط این استان و سیستان و بلوچستان که به آن افتخار می کنند، بهره مندی از دو دین ارزشمند است، قطعا رسانه ها باید برنامه های هر دو مذهب را پوشش دهند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در استان سیستان و بلوچستان نوسانات سیاسی زیاد است، عواطف اجتماعی در حال کشف است، قطعا مدیریت رسانه ها کار آسانی نخواهد بود اگر ساخته شده است.

آیت الله سلیمانی گفت: عدالت در رسانه استان سیستان و بلوچستان به این معناست که به اقوام بلوچستانی هم فرصت برنامه داده شود که به اقوام سیستانی از رسانه زمان برنامه پخش کنند.

وی اذعان داشت: در زمان ما و در گذشته از نظر وسعت منطقه بلوچستان حتی سهم یاران بلوچستان بیش از سهم سیستانی بود و این نوع اعتدال، نوع روایت و نوع تفکر ظریف را باید تحسین کرد. توسط مدیران رسانه

با توجه به او؛ نوع خدمات عمرانی، درمانی، اجتماعی و علمی نظام در این استان عادلانه است.



آیت الله سلیمانی با اشاره به سوابق کاری مدیرکل جدید صدا و سیمای سیستان و بلوچستان گفت: علیرضا کیخا در زمینه های مختلف اعم از دانشگاهی و بسیجی و همچنین سایر حوزه ها سوابق خوبی دارد و قطعا به عنوان عضوی با تجربه و آشنا هستند. نیازها و نیازهای استان است و قطعا این نوع حکومت را ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه رسانه های ما باید اطعام کننده خارج از استان باشند، گفت: رسانه های سیستان و بلوچستان تنها به اطعام در داخل استان اکتفا نکنند و از همسایگان خود افغانستان و پاکستان که به شدت به مواد غذایی نیاز دارند سوء استفاده کنند. از این استان

دفاع از اسلام و انقلاب در هر سنگری مقدس است

محمدحسین خفامی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: در گروه بسیج دانشجویی بر اساس دیدگاه ائمه اطهار انقلاب، دفاع کامل و حضوری از انقلاب اسلامی را در دستور کار داریم. آقای کیخا در ستاد بسیج دانشجویی در این زمینه بسیار موثر بود، به ویژه در حوادث اخیر که دژ دانشگاه مورد هجوم جدی دشمنان قرار گرفت.



وی بیان کرد: امیدواریم ظهور این برادر گرانقدر در سیستان و بلوچستان منشأ خیرات بسیاری باشد، معتقدیم دفاع از اسلام و انقلاب در هر دژی به ویژه در این استان مقدس است و امیدواریم که ایشان حضور باعث تقویت جبهه رسانه ای می شود انقلاب فرهنگی و اجتماعی در استان کمک های ویژه ای خواهد کرد.



سعی کرده ایم فرهنگ و آداب و رسوم فارس و بلوچ را ارائه دهیم

محمود دولتانی مدیرکل سابق صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: در دوره استانداری پنج گانه در سیستان و بلوچستان حضور داشتم و از همکاری این عزیزان و همه مردم سیستان و سیستان کمال تشکر را دارم. من و بلوچستان یکی از این افراد را در نظر می گیریم.

وی گفت: در دوران خدمتم، فارسی، بلوچ، سیستانی، شیعه و سنی برای من یکسان بودند و من آنها را یکی می دانستم و تمام تلاش خود را برای نمایندگی فرهنگ و آداب و رسوم این خطه به کار می گرفتم.

دولت کردستان گفت: از کارکنان سازمان صدا و سیما بابت انتصاب مدیر بومی توانمندی که اولین مدیرکل بومی استان محسوب می شود تشکر می کنم و همیشه به عنوان مشاور آن برادر خواهم بود.



تقویت اکوسیستم محلی زمینه ساز گسترش فرهنگ، آداب و سنن استان هاست.

حسن عابدینی معاون امور صدا و سیمای استان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در جامعه امروز جنگ ابزار به جنگ افراد و مهمترین ابزار جنگ تبدیل شده است. ایده ها رسانه هستند و بی دلیل امروز 298 شبکه فارسی زبان در حوزه های مختلف برنامه فقط برای 85 میلیون نفر در ایران پخش می شود.


وی با اشاره به ادعاهای غربی ها افزود: غربی ها مدعی هستند که این اقدامات بر اساس جریان آزاد اطلاعات انجام می شود، اگر درست است پس چرا یک میلیارد و 400 میلیون نفر چین یا یک میلیون و 350 میلیون نفر هند جرأت نمی کنند. وضعیت به گونه ای است که سعی می کنند چهره ای مخدوش از چهره جمهوری اسلامی نشان دهند.


معاون امور استان های صدا و سیما به راهکارهای پنج گانه جمهوری اسلامی برای شکست نظام سلطه اشاره و تصریح کرد: دشمنان داعش را برای ناامن کردن منطقه ایجاد کردند اما به دست فرزندان این مرز و بوم افتاد. در کمتر از پنج یا شش سال که البته نقشه دشمن برای داعش است. ایجاد جنگ قومی و مذهبی توسط دشمنان در کشور نیز ناکام ماند. دشمن تلاش کرد امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین کند اما امروز سرزمین های اشغالی ناامن ترین منطقه است و منشأ همه اینها جمهوری اسلامی است. این شرایط باعث شد تا دشمنان قدرت خود را در عرصه رسانه و جنگ رسانه ای متمرکز کنند.


وی ادامه داد: دشمنان در ایجاد جنگ های قبیله ای و مذهبی شکست خورده اند. اقوام و مذاهب سال ها در کنار هم در آرامش و امنیت کامل زندگی کرده اند.


عابدینی با اشاره به برنامه های جدید صدا و سیما در استان ها گفت: در دوره جدید نمی خواهیم نسخه ای از تهران برای استان ها بنویسیم و معتقدیم هر استانی باید بر اساس اکوسیستم خود طراحی داشته باشد. با توجه به توانمندی های خود، محلی برای تقویت و گسترش برای ترویج فرهنگ، آداب و سنن و دیدگاه های مختلف وجود دارد.


وی افزود: تلاش خواهیم کرد فضای طبیعی را فراهم کنیم که فرهیختگان و فرهیختگان هر استانی رسانه را محل اجتماع خود بدانند چرا که رسانه محل عبور و رصد نخبگان استانی، دانشگاهی و کارآفرین و همچنین در عرصه سیاسی است. حوزه های اقتصادی و فرهنگی


معاون صدا و سیمای استان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان سرزمینی بکر در زمینه مستند، انیمیشن، تله فیلم و … است. و از این پس دوران درخشانی در عرصه رسانه ای استان خواهیم داشت. عدالت و هویت محوری دو اولویت رسانه ملی است.



صدا و سیما منبع روایت و تبیین مناسب آرمان های انقلاب است


علیرضا کیها مدیرکل جدید صدا و سیمای سیستان و بلوچستان در ادامه این مراسم گفت: در هیچ کجای کشور مثل سیستان و بلوچستان ندیده اید. من در سراسر کشور گشته ام، اما مهربانی این مردم بی نظیر است.»


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به دنبال تشکیل تمدنی است که زمینه ساز ظهور باشد، امام (ره) به دنبال تشکیل حکومت دینی نیست؛ بلکه به دنبال تشکیل حکومت دینی است. گفتمان جدیدی را شکل می‌دهد که دو جبهه دارد، در یک سو مستضعفان بلوچ و فارس و فراتر از آنها بودایی‌ها، مسیحیان و… و در سوی دیگر همه ظالمان جهان به رهبری آمریکا حضور دارند. جبهه ما جبهه مستضعفین است.


وی با اشاره به نقش صدا و سیما در چهار دهه انقلاب گفت: صدا و سیما ایستاده تمام انقلاب اسلامی است زیرا عظمت آن به اندازه عظمت انقلاب اسلامی است. یک بال کار، تلاش، تولید، علم و اراده و بال دیگر رادیو و تلویزیون است که این رویداد بزرگ را بر عهده دارند.


مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: صدا و سیما منبع تولید محتوا و منبع روایت دقیق وقایع معاصر و تبیین آرمان های انقلاب اسلامی است.


مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان با حضور معاونان امور رسانه ملی، معاونین استاندار، علما، سران طوایف و ریش سفیدان و خانواده های معزز در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد. از شهدای مدافع حرم علیرضا کیها به عنوان مدیرکل جدید مرکز این استان معرفی و منصوب شد.

کردستان در این مراسم پس از 9 سال سکان هدایت صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان را به علیرضا کیها سپرد.

رئیس بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان، جانشین ستاد سلمان این استان و جانشین سازمان بسیج دانشجویی در کشور، یکی از مهمترین پرونده های کاری علیرضا کیها مدیرکل جدید سازمان بسیج دانشجویی است. صدا و سیمای استان


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید