دشمنان در توطئه اخیر به قصد انزوای کشور وارد میدان شدند اما ناکام ماندند


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900701

رئیس جمهور هدف دشمن را ایجاد توطئه جدید برای جلوگیری از پیشرفت کشور دانست و گفت: زمانی که جمهوری اسلامی در حال غلبه بر مشکلات اقتصادی و حضور بیشتر در منطقه و جهان بود، دشمنان به قصد انزوا وارد میدان شدند. کشور، اما در این توطئه نیز شکست خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در چهارمین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی را به عنوان یک نیاز ضروری مطرح کرد. جامعه گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت کوتاه باشد، افکار و باورهای دیگری جایگزین آن می شود. یکی از راه های مهم حفظ جوانان کشورمان توجه به این فرهنگ است.



رئیس جمهور با تاکید بر اجرای دقیق و کامل قوانین مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران در تمامی دستگاه های اجرایی گفت: مشکلات احتمالی در اجرای قانون نباید مانع اجرای آن شود، بلکه باید موانع موجود برای اجرای قانون و جلوگیری از آن رفع شود. تلاش بیهوده



دکتر رئیسی با اشاره به برخی ابتکارات انجام شده در موضوع حراست از جمله راه اندازی کاروان های راهیان نور و یا اقدامات رسانه ملی در قرائت وصیت نامه شهدا، گفت: هنوز با نقطه ایده آل فاصله داریم. ترویج فرهنگ دفاع مقدس».



آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود به جنجال رسانه ای غرب علیه کشورمان اشاره کرد و درباره برخورد دوگانه آنها گفت: اگرچه در ایران موضوع درگذشت خانم امینی به طور کامل و با دقت پیگیری می شود و همه مسئولان نیز بر این موضوع تاکید کرده اند. اما در عین حال دشمن با تدارک اقدامات گسترده رسانه ای سعی در انحراف افکار عمومی دارد که گروهی از دختران افغان در مدرسه ای توسط گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا کشته می شوند و هیچ واکنشی از سوی این مدعیان وجود ندارد! آیا در چنین شرایطی می توان ادعا کرد که حقوق بشر و حقوق زنان توسط غربی ها مورد جفا قرار می گیرد؟



رئیس جمهور هدف دشمن را ایجاد توطئه جدید برای جلوگیری از پیشرفت کشور دانست و گفت: زمانی که جمهوری اسلامی در حال غلبه بر مشکلات اقتصادی و حضور بیشتر در منطقه و جهان بود، دشمنان به قصد انزوا وارد میدان شدند. کشور، اما در این توطئه نیز شکست خورد.



پیش از سخنان رئیس جمهور، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، راهبردها و سیاست های سازمان را تهیه و تصویب کرد. شورای عالی ترویج، شاخص هایی را تدوین و عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ارزیابی کرد. تدوین سند جامع ملی گلزارهای شهدا، یادمان های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی مرتبط، تدوین و تصویب نظام مهندسی فرهنگ ایثار و شهادت، طرح استقرار سامانه جامع ثبت نام هوشمند خدمات فرهنگی ارائه شده به شهدا و تایید دسترسی مردم به منابع و اسناد در زمینه فرهنگ ایثارگری و شهادت را یکی از اقدامات و تلاش های این شورا می داند.

دیدگاهتان را بنویسید