دشمن به دنبال نزاع قومی و مذهبی در ایران است/اگر مدافعان حرم نبودند حادثه شاهچراغ چندین برابر می شد.


ساعت: 08:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910732

فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه دشمن در صدد ایجاد ناآرامی های قومیتی و مذهبی در ایران است، گفت: اگر مدافعان حرم نبودند شاهد اتفاقات بیشتر در حرم بودیم. احمد بن موسی در شیراز».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا سردار حسین اشتری فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجلاسیه 121 شهید نیروی انتظامی قم که شامگاه 30 آبان ماه در سالن همایش های بوستان الحرام برگزار شد، گفت: موزه دفاع که استان قم به دلیل ویژگی‌های خاص خود، قبل از انقلاب محل پیروزی انقلاب بود. اسلام نقش مهمی داشته است، روحانیت، مراجع تقلید و امام خمینی (ره) انقلاب را از قم شروع کردند، اسلام داشتند.

اشتری ادامه داد: در دفاع مقدس رزمندگان اسلام و شهدای استان قم، لشکر هفدهم به فرماندهی شهید زین الدین نقش بسزایی داشت، ارتشی که در اکثر عملیات ها تعیین کننده بود. پدرخوانده شهدای بزرگی آورده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم قم و رزمندگان این استان و حافظان نظم و امنیت نقش مؤثری در حراست و امنیت مقدس داشتند، کسانی که به گفته مقام معظم رهبری در خدمت امنیت و آرامش مردم هستند. انقلاب، مجاهد فی سبیل الله، همکاران من هستند، در مرزها، شهرها، روستاها و جاده ها در خدمت امنیت کشور ما هستند و بیش از 13 هزار شهید تقدیم کردند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: خدا را شاکریم که با این لباس می توانیم امنیت مردم را حفظ کنیم، خانواده های شهدای فرجه به شهدای خود افتخار می کنند که با گروهک های ضد انقلاب، جنایتکاران و قاچاقچیان مواد مخدر به پا خاستند و جان خود را دادند امنیت بالاترین سرمایه هر کشوری است به برکت شهدای مطهر شهدای دفاع و امنیت کشوری امن و با ثبات هستیم.

وی تاکید کرد: اگر به کشورهای اطراف ایران نگاه کنیم قدر این امنیت را بیشتر خواهیم کرد، خانواده شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان به شهدای خود افتخار می کنند.

اشتری با اشاره به اینکه اگر حافظان حرم نبودند شاهد حادثه بیشتر در حرم احمد بن موسی شیراز بودیم، گفت: احساس می کنیم مدیون این شهدا هستیم. تروریست ها قصد داشتند در جاهای دیگر نیز ناامنی ایجاد کنند، اما قبل از اینکه بتوانند اقدامی کنند، خنثی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر یاد و خاطره شهدا را گرامی می داریم برای امنیت و امنیت خودمان است، ما به شهدا نیازی نداریم، کسانی که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می کنند با دشمن و آسیب های اجتماعی مقابله می کنند، شهدا نیز بعد از شهادت به ما کمک کن.»

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر که تعدادی از بهترین فرزندان این کشور به شهادت رسیده اند، افزود: امروز پیام شهدا این است که از میانبری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند خارج نشویم زیرا عزت ما اقتدار و پیشرفت در این مسیر ترسیم می شود و یاد شهدا بدانیم اهداف و پیام شهدا یعنی حفظ ارزش ها و آرامش مردمی که شهدا در این راه برای آنها جان خود را فدا کردند.

وی گفت: باید مظلومیت و هدف شهدا و راه و رسم شهدا را تبیین و ترسیم کنیم. امروز جهاد تبیین امری ضروری است. در حوادث اخیر دشمن با تمام قوا اعم از سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی وارد شد تا ایران مستقل و قوی بسازد نه جمهوری اسلامی قوی، اما شکست خورده است.

وی تصریح کرد: دشمن خود را توجیه کرد، اگر نبود توجیه دیگری پیدا می کرد اما مردم راه خود را از دشمنان جدا کردند. ما مفتخریم که برای امنیت مردم در زمین حضور داریم. اگر امنیت نباشد کشور پیشرفت نمی کند، مردم ما ثابت کرده اند که هرکس در مقابل خون شهدا، مردم و آرمان های انقلاب بایستد شکست می خورد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: اغتشاشات دهه شصت و اغتشاشات سال های 78، 88 و 98 را فراموش نکرده ایم و در حوادث اخیر مردم پیروز شده اند و به زودی کسانی که به اغتشاش ادامه می دهند سنگسار خواهند شد و ایران یک آینده روشن

اشتری خاطرنشان کرد: در اطراف جمهوری اسلامی ایران وحدت و اتحاد بین همه اقوام و مذاهب وجود دارد، دشمن به دنبال ناآرامی های قومیتی و مذهبی است که تاکنون شکست خورده است و خود ما راه زیادی را طی کرده ایم، شکست خواهیم داد. قله های هر کدام هر چه بیشتر پیشروی کنیم دشمن دشمن تر می شود اما پیروزی نهایی نزدیک است زیرا به وعده خدا ایمان داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید