حادثه حرم رضوی بخشی از جنگ تمام عیار دشمن علیه ایران است/ دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.


ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820436

ائمه جمعه خراسان رضوی با محکومیت حادثه تروریستی حرم رضوی، آن را بخشی از جنگ ترکیبی عمومی دشمن علیه ایران خواندند و افزودند:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; ائمه جمعه خراسان رضوی با محکومیت حادثه تروریستی حرم رضوی، آن را بخشی از جنگ ترکیبی عمومی دشمن علیه ایران خواندند و افزودند:

جمعه خوبی دارم:

دشمن از طریق داستان های جنگ به دنبال جنگ مذهبی و قومی است

حجت الاسلام هراتی مطلق امام جمعه کوچان با اشاره به جنایت اخیر تکفیر وهابیت در حرم امام رضا(ع) گفت:.

وی با یادآوری اینکه ملت ایران به دنبال انتقام این جنایت از آل سعود خبیث است، گفت: «Е.

هراتی مطلق تاکید کرد: وقتی دشمن در این حادثه در یک عملیات رسانه ای به دنبال این بود که قاتل این دو روحانی مدافع حرم و از دوستان شهید حاج قاسم سلیمانی بوده تا مقاومت را تحت الشعاع قرار دهد، دشمن: داستان و رسانه ها برای موفقیت می خواهند شایعه پراکنی کنند، اما مردم باید هوشیار باشند و این شایعات را نادیده بگیرند.

من جمعه در تربت حیدریه دارم:

دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است

حجت الاسلام عصمتی امام جمعه تربت حیدریه ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم رضوی افزود: استکبار جهانی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی است اما ملت های ایران و مسلمان در گذشته از آن متنفرند. آنها خنثی می کنند.

رئیس حوزه علمیه فقید هراتی گفت: شهدای ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام رضا (ع) که مورد حمله تکفیری ها قرار گرفتند، سربازان امام عصر هستند که در حاشیه مشهد دین و جهاد را تبلیغ می کنند و نتیجه این هاست. سربازی و پذیرش این لشکر امام زمان آنان را در مقدس ترین مکان جهان شایسته می داند و راه شهادت را به آنان می دهد.

عصمتی گفت: دشمن می داند که اگر بخواهد بین شیعه و سنی آشوب ایجاد کند اشتباه کرده است و مردم همه نقشه های شوم را خنثی می کنند.

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: شهدای مدافع حرم شهدای جهاد بودند و این جهاد حوزه های مختلفی دارد که خداوند در قرآن در خصوص مقابله با دشمن فرموده است که باید اینقدر آمادگی داشته باشید و با تمام توان با دشمن مقابله کنید. آنها را بترسان، کتید بساز، پس باید در زمینه تبیین چنین جهادی ببینیم.

من سارا جمعه دارم:

حادثه حرم رضوی بخشی از جنگ ترکیبی کل دشمن علیه ایران است

حجت الاسلام بختیاری امام جمعه سرخس گفت: دشمنان مجروح ما مانند رژیم صهیونیستی و رژیم بدنام و پیروز عربستان و آمریکا بدانند که حریف ما در جنگ نیستند. حادثه حرم رضوی بخشی از جنگ ترکیبی همه جانبه دشمن علیه کشورمان بود.

وی افزود: این قتل وحشیانه و هتک حرمت میدان رضوی را قویا محکوم می کنیم و از دستگاه قضایی و امنیتی می خواهیم با ارائه و مجازات همه مسببین حادثه دل غمگین مردم را شاد کنند.

حجت الاسلام بختیاری گفت: دشمنان مجروح ما مانند رژیم صهیونیستی و رژیم بدنام و پیروز عربستان و آمریکا بدانند که حریف ما در جنگ نیستند. رضوی بخشی از این ترکیب کلی جنگ علیه کشورمان بود.

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی به دلیل شکست در مقابل یمن برای نابودی ایران آتش بس تاکتیکی به مدت دو ماه دارند. اگر به کشته شدن دو دانشجوی اهل سنت در هفته‌های اخیر و ماجرای شهادت دو دانشجوی شیعه و هتک حرمت حرم امام رضا (ع) نگاه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که همه دشمنان برای ناامن نگه داشتن ایران بسیج شده‌اند. ایران را متحد کرد و ایران متحد را وارد مناقشه کرد.

امام جمعه سراکس خاطرنشان کرد: امروز شیعه و سنی بیش از گذشته در رکاب مقام معظم رهبری در برابر همه استکبار و طمع خود تا آخرین نفس متحد شده اند.

جمعه دارم بهرز:

تفکر وهابی در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد

حجت الاسلام زاهدی امام جمعه بهرز هدف اصلی جنایت در حرم رضوی را ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت دانست و به شهادت برادران اهل سنت در جنگ اشاره کرد و گفت: : نه

وی خاطرنشان کرد: انتخاب حرم رضوی برای ارتکاب این جنایت نشانه ای به گروه ها و عوامل پشت صحنه اجرای این نقشه شوم است.

حاطب جمعه بهرز، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را هدف اصلی این اقدام دانست و با اشاره به شهادت برادران اهل سنت در جنگ تحمیلی، افزود: هر فردی که تفکر وهابی دارد در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد.

من یک جمعه موقت در تربت جام دارم:

ترویج اختلافات قومی و مذهبی یک توطئه استکبار است

حجت‌الاسلام قنبری، امام جمعه موقت تربت جام، دامن زدن به اختلافات قومیتی و مذهبی را توطئه استکبار دانست. وی گفت: دشمنان نظام اسلامی ایران به سرکردگی آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل به دنبال دامن زدن به اختلافات مذهبی در منطقه و ایجاد گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش، القاعده و النصره هستند. نمونه بارز آن است.

وی با تشکر و قدردانی از حضور مردم انقلابی تربت جام در مراسم تشییع پیکر شهید رمضان حجت الاسلام دارابی گفت: .

قنبری گفت: حفظ وحدت توصیه همیشگی رهبر فرزانه انقلاب است و باید با حفظ وحدت و همدلی نقشه های تفرقه افکنانه دشمنان را خنثی کنیم.

من جمعه در کشمیر دارم:

زدن هزار چاقو به ایران راهبرد راهبردی صهیونیست هاست / روحانیت تمام وجود خود را وقف اسلام کرده است

حجت الاسلام طاهری امام جمعه کاشمر با بیان اینکه ضربه زدن به ایران با هزار چاقو راهبردی است که صهیونیست ها برای خود انتخاب کرده اند، گفت: روحانیت تمام وجود خود را وقف اسلام کرده و صهیونیست ها از این موضوع ناراحت هستند.

وی گفت: صهیونیست های ناامید از تحریم ها علیه مردم ایران به روحانیت حمله کرده اند و قطعا سنگسار خواهند شد و هدف خانواده است.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه صهیونیست ها از پیروزی یمن، تقویت جبهه مقاومت، روابط جهانی ایران اسلامی ناراحت هستند، گفت: راهی را انتخاب کرده اند که در آن سختی، فقر و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهدای روحانیت ما در شدیدترین شرایط از جمله سوختن در روغن داغ، اتو کردن صورت، کشیدن ناخن به شهادت رسیده اند، اذعان داشت: دشمنان اسلام می خواهند از همین خشونت ها در جنگ استفاده کنند. «در حالی که این حرکت با بصیرت علمای شیعه و سنی ما محکوم شد، مردم و علما با شنیدن این خبر غبطه می‌خورند که در میدان‌ها تلاش کرده‌اند و با عنایت خداوند متعال به متن آورده‌اند.

جمعه سبزوار دارم:

روحانیت در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند و جان خود را فدای آن می کنند

حجت الاسلام والمسلمین گلمرضا مقیشه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با اشاره به حمله تروریستی به حرم مطهر امام رضا علیه السلام گفت: روحانیت همواره مورد هجمه دشمن بوده و این اتفاقات باعث نمی شود این قشر از تلاش برای خدمت به اسلام دست بردارند. .

وی ادامه داد: دشمن به سمت روحانیت رفت چرا که می داند این گروه همیشه در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند.

مکسا با بیان اینکه علما و روحانیون واسطه ارتباط مردم با دین و ولایت هستند ادامه داد: در این راه از نثار خون خود هراسی ندارند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به ضرورت وحدت بین ملت های مسلمان و تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه گفت: مردم زیرک ایران می دانند که هر بار صدای تفرقه ملت ها از حادثه ای به گوش می رسد دشمن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید