تقویت و حمایت از شرکت های مبتنی بر دانش در حوزه کشاورزی/ حادثه حرم رضوی بر سر تفرقه بین شیعه و سنی بود.


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820416

حجت الاسلام رضا نوری با اشاره به شعار امسال برای تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال گفت: استان خراسان شمالی به دلیل داشتن ظرفیت کشاورزی در حوزه شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت های دانش بنیان ضعیف است. حوزه کشاورزی که نیاز به تقویت دارد «و حمایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بوینورد در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد در عصرترک گفت: مهمان ویژه خدا هستیم. در ماه رمضان و به عنوان روزه داران واقعی در این ماه گناه نکنیم و زبان و گوش و چشم خود را از گناه نگه داریم.



حجت الاسلام نوری با اشاره به شب شهادت حضرت خدیجه کبری (س) افزود: این بانوی بزرگوار بر گردن جامعه اسلامی حق بزرگی دارد. او تمام عمر خود را در کنار پیامبر اسلام برای گسترش دین اسلام و پیشین گذراند. او زنی بود که به پیامبر ایمان آورد و با او نماز خواند و دارایی خود را در راه اسلام قرار داد تا پیامبر اکرم در هدایت جامعه بهتر کار کند.

وی تاکید کرد: حضرت خدیجه (سلام الله علیها) در مواقع بسیار سخت در کنار پیامبر بود، در مواقع توهین، خطر جانی و تحریم، همیشه در کنار پیامبر بود و تمام دارایی های خود را در دوران تحمیل رها کرد. تحریم ها، برای ترویج و گسترش اسلام در همان زمان، شاخه های ابیطالب بیمار شدند و به همین ترتیب از دنیا رفتند که شهادت محسوب می شود.

خطیب جمعه بوینور همچنین به سالروز شهادت شهید آوینی از مجاهدان میدان جهاد تبیان اشاره می کند و می گوید: شهید آوینی با قلم خود جهاد را تبیین کرد و با قلم خود پاسداری مقدس را تقدیم عالم کرد تا هیچکس نتواند. تاریخ جنگ را بسیار زیبا بگویید

امام جمعه بوینورد با اشاره به حوادث اخیر در حرم امام هشتم (ع) و شهادت دو روحانی به دست متجاوزان سلفی و وهابی به دستور تکفیری ها، گفت: نظام استکباری که همواره به دنبال تفرقه و جنگ است. بین کشور او مسلمان بود، اما سعی کرد تغییری ایجاد کند، اما موفق نشد.

حجت الاسلام نوری تاکید کرد: ملت ما همه حیله‌های دشمن را می‌داند و فریب این ترفندهای نظام سلطه را نمی‌خورد، زیرا چهل سال است که با پیروی از دو امام بزرگوار، معارفی آموخته است که دیگر فریب دشمنان را نخواهد داد. .

وی افزود: همه می دانیم که فرمان همه این شهدا چه در دوران جنگ تحمیلی چه شهدای مدافع حرم و چه شهدای مقتل از سوی رژیم استکبار صادر شده است.

وی بیان کرد: ملت ایران ضربات بسیاری از نظام استکباری خورده است، اما همواره در مقابل این نظام بوده است و بهای این مقاومت شهادت هایی است که در دوره های مختلف صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: دو روحانی جان باخته در حادثه حرم رضوی بر اثر گلوله های استکبار به شهادت رسیدند چرا که استکبار همواره از منافقین، سلفی ها و داعش حمایت کرده و با ایجاد آسایش از آنها حمایت کرده است.

امام جمعه شهرستان بوینور در آخرین قسمت سخنان خود با اشاره به شعار سال گفت: در بازدید از پارک های علم و فناوری استان مشخص شد که استان ما از سایر پارک های علم و فناوری عقب افتاده است. استان های این حوزه که نیاز به تقویت دارند.»

حجت الاسلام نوری افزود: بیشتر شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری استان در حوزه فناوری اطلاعات هستند و با توجه به ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی نیازمند ایجاد شرکت های دانش بنیان بیشتری در حوزه کشاورزی هستیم.



وی گفت: با توجه به مناقشه خشکسالی، کشور نیازمند استفاده از روش های نوین آبیاری و استفاده بهینه از آب است که با ایجاد، تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان در این زمینه می توان بسیار موفق عمل کرد.

وی افزود: در صورت ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه بذر، مجبور به واردات سالانه صد میلیون دلار بذر از خارج از کشور نخواهیم بود و با بهبود کشاورزان، مهاجرت کشاورزان به حاشیه شهرها می شود. کاهش یافته و اقتصاد کشور تقویت خواهد شد.»

انتهای پیام/ گ

دیدگاهتان را بنویسید