رژیم صهیونیستی با حمله به غزه تفرقه بین شیعه و سنی را دنبال می‌کند


به گزارش خبرگزاری موج، وزیر فرهنگ لبنان گفت: یکی از مواردی که در حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه بار دیگر آشکار شد، قرار گرفتن شیعه و سنی کنار هم است. اقوام و مذاهب از مردم غزه حمایت کردند و این نشان می‌دهد که مقاومت می‌تواند محور وحدت مذاهب باشد و این رژیم اشغالگر صهیونیستی را به هراس می‌اندازد.

در ادامه دیدار هیئت رسانه‌ای ایران (روایت فتح) از لبنان و دیدار با گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی و مقامات لبنان، این هیئت به دیدار وزیر فرهنگ لبنان رفت.

در این جلسه فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با تشکر از مقامات لبنانی برای میزبانی از هیئت رسانه‌ای ایران، تقویت روابط فرهنگی بین ایران و لبنان را خواستار شد و اعلام کرد این روابط پیشینه تاریخی گسترده و عمیقی دارد و حتی به پیش از اسلام برمی‌گردد.

معاون مطبوعاتی افزود: حضور امام موسی صدر و پس از آن پیوندهای عمیقی که به واسطه حمایت امام خمینی (ره) از محور مقاومت شکل گرفت و همچنین رشادتهایی که دو ملت در مقابل رژیم صهیونیستی داشته‌اند نقطه عطفی در روابط  دو کشور بود.

مهدی‌پور بیان کرد: این ریشه‌های فرهنگی و مذهبی مشترک میان ایران و لبنان از شاخصه‌های مهمی است که باعث می‌شود روابط را بیش از پیش توسعه دهیم.

در این دیدار محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان به هیئت ایرانی اعلام کرد که از شما ممنون هستم که در شرایطی که کشور ما در حال تخلیه است و برخی اتباع خارجی در حال ترک لبنان هستند در این جلسه حضور پیدا کردید و شنیده‌ام که بازدیدی از جبهه‌های مقاومت داشته‌اید. این باعث افزایش روحیه و تقویت انگیزه مجاهدان و مردم لبنان می‌شود که در شرایط سخت تنها نمانده‌اند. این مصداق ضرب‌المثل لبنانی است که دوست و دشمن را در شرایط سخت می‌توان شناخت.

وی با بیان اینکه از روابط دو جانبه ای که مبنی بر مشترکات دو ملت است استقبال می‌کنیم، گفت: معتقدم سخت‌ترین نبرد امروز ما، جنگ نرم است. بزرگترین دشمنان ما در ظاهر فعالیت های فرهنگی و رسانه ای بیشترین  ضربه‌ها را به ملت لبنان می زنند.

وزیر فرهنگ لبنان افزود: میخواهند روحیه مقاومت را در ما بشکنند و ضعیف کنند. در مقابل این فرهیخته نمایان عده ای از فرهیختگان واقعی با در نظر نگرفتن منافع خود از مظلومان دفاع خواهند کرد، آنها در تاریخ رو سفید خواهند شد.

محمد وسام المرتضی گفت: از شما می‌خواهیم که واقعیت ها را انعکاس دهید و از ظلم‌هایی که به مردم فلسطین و لبنان می شود، جهان را آگاه کنید.

وی افزود: در دیدار با مقامات فرهنگی ایران به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد ایران جناب آقای اسماعیلی تاکید کردیم که مناسبات فرهنگی بین دو ملت فقط فرم و شکل اداری ندارد و این علاقه بین دو ملت است که ما را به تداوم و توسعه ارتباطات می‌کشاند.

وزیر فرهنگ لبنان خاطرنشان کرد: اگر در میدان نبرد پیروز شویم اما در عرصه فرهنگ ضعیف عمل کنیم؛ این جبران ناپذیر خواهد بود و به خون های رزمندگان بی توجهی شده است.  زن مسیحی فعال فضای مجازی پستی گذاشته بود و می‌گفت من زیر پرچم مقاومت هستم یا یک کشیش کلیسا گفته بود که امروز کلیساهای ما هم زیر پرچم مقاومت در امن و امان است.

وی ادامه داد: آینده لبنان با اقتدار مقاومت گره خورده است، عده ای در گذشته گفتند لبنان کشور کوچکی است و همین هم نقطه ضعفش می باشد، اما مقاومت نشان داد که می‌تواند امنیت را به ما بدهد.

وزیر فرهنگ لبنان تکثر فرهنگی دینی و قومی این کشور را یک مزیت دیگر برای لبنان دانست و اعلام کرد: یکی از دلایل دشمنی اسرائیل همین تنوع قومیتی و دینی در لبنان است چون میتواند راه حلی برای فلسطین هم باشد که قومیت ها و مذاهب در کنار هم با آرامش و امنیت زندگی کنند و این الگو را اسرائیل میخواهد نابود کند.

وی در پایان بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که در قضایای اخیر بار دیگر آشکار شد، شیعه و سنی در کنار هم قرار گرفتند. اقوام و مذاهب دیگر هم از مردم غزه حمایت کردند و این نشان میدهد که مقاومت میتواند محور وحدت مذاهب باشد و این هم رژیم اشغالگر صهیونیستی را به هراس می اندازد.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید