اگر این نظام وجود ندارد باید بین شیعه و سنی فاتحه خوانده شود/ مردم کردستان تفرقه نمی خواهند


ساعت: 08:41
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902277

روحانیون اهل سنت و شیعه کردستان با بیان اینکه توطئه های دشمنان معطوف به اصل اسلام و اعتقادات دینی مردم است و هیچ نژاد و قومیتی برای آنها فرق نمی کند، تاکید کردند: اگر این نظام باقی نماند، فاتحه شیعه و سنی خوانده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، استاد فایق رستمی در دیدار علمای اهل سنت و شیعه کردستان با نماینده ولی فقیه گفت: با تکیه بر آموزه های قرآن می توانیم مسیر زندگی شایسته ای را برای خود ترسیم کنیم.

وی افزود: رسول الله صلی الله علیه وسلم مایه رحمت جهانیان بود و با الهام گرفتن از زندگی ایشان می توان عزت دنیا و آخرت را کسب کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند متعال از تفرقه بین اقوام مختلف بیزار است و در آیات متعددی از قرآن مسلمانان را به چنگ زدن به ریسمان الهی و گام برداشتن با وحدت و یکپارچگی سفارش کرده است. برای توسعه جامعه اسلامی

معلم رستمی افزود: اسلام دین حافظ حقوق بشر است و آموزه های اسلامی باید به طور کامل به نسل جوان جامعه آموزش داده شود تا دشمنان اسلام در صدد تحریف افکار جوانان نباشند.

وی خاطرنشان کرد: در آموزه های اسلامی پذیرفته نشده است که افراد جامعه اسلامی به جان و مال مسلمانان آسیب وارد کنند.


اگر این نظام وجود ندارد، باید فاتحه شیعه و سنی خوانده شود

استاد سید محسن حسینی از اعضای مجمع اهل سنت افطایی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر این نظام وجود ندارد باید برای شیعه و سنی فاتحه خوانده شود، اظهار داشت: تا برهنگی را قبول نکنیم و برویم. قرآن و رسول خدا (ص) را کنار بگذاریم، اجازه ندهیم دشمن از ما راضی باشد.

وی افزود: به خاطر خدا، بحث کرد و فارس انقلابی یا غیرانقلابی نیست، بلکه بحث اسلام و کفر است.

ماموستا حسینی خاطرنشان کرد: امروز کفر او به هر رنگی خودنمایی کرده است.

این روحانی اهل سنت تصریح کرد: اسلام ما متکی به جمهوری اسلامی نیست بلکه این نظام نظام ما را تقویت کرده است و باید توجه داشت که اگر این نظام باقی نماند باید فاتحه شیعه و سنی خوانده شود.

ماموستا حسینی افزود: مسئولان در تهران مدیریت بدی کردند اما مسئولان استانی مدیریت درستی داشتند و دلسوزی و دلسوزی زیادی داشتند چرا که ضد انقلاب می خواستند نیروهای نظامی به مردم کردستان ظلم کنند.

وی تصریح کرد: کردها مسلمان هستند و خواهان انقلاب، نظام و امنیت هستند و باید به مشکلات معیشتی مردم بیشتر توجه کنند.

حجت الاسلام افشار مدیر گروه آموزشی دانشگاه کردستان گفت: دو راه الهی و شیطانی برای همه انسان ها وجود دارد و ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی راه عزت الهی را انتخاب کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید