پشت حادثه حرم رضوی سیاست شیطانی انگلیس است و صهیونیست ها/شیعه و سنی امروز مرزهای اسلام هستند.


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821292

ساراس در جمع علمای شیعه و سنی بر محکومیت حادثه حرم رضوی تاکید کرد.

جمعی از علما و روحانیون شیعه و سنی شهرستان سراس در محکومیت حمله تروریستی به حرم امام رضا (ع) در حوزه علمیه امام رضا (ع) این شهر تجمع کردند و ضمن محکومیت شدید این حادثه گفتند: ریشه این حوادث سیاست های شیطانی انگلیس و صهیونیست هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، جمعی از علما و روحانیون شیعه و سنی شهرستان سراس حمله تروریستی به حرم امام رضا (ع) و شهادت دو روحانی جهادگر و مجروح شدن یک روحانی دیگر عصر امروز در امام رضا (ع) را محکوم کردند. حوزه علمیه (ع) سرخس با تجمع و محکومیت شدید این حادثه سعی در ریشه یابی و آسیب شناسی این حوادث ناگوار داشتند.


پشت حادثه حرم رضوی، سیاست شوم انگلیس و صهیونیست هاست

حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه شهرستان سرس با محکومیت شدید این حادثه گفت: پشت این حوادث سیاست های شوم انگلیس و صهیونیست ها نهفته است.

امام جمعه ساراس گفت: این اقدام دشمن به این دلیل است که جهان اسلام و جبهه مقاومت در حال فتح قلعه ها یکی پس از دیگری هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با اتحاد خود جبهه صهیونیستی را تضعیف کرده است.

حجت الاسلام بختیاری ادامه داد: پیاده نظام آمریکا و صهیونیست ها هم حرمت رمضان را زیر پا گذاشته اند و هم حریم امام رضا (ع) را که هم شیعه و هم سنی آن را محکوم می کنند و قطعا پشت این موضوع استکبار نهفته است.

امام جمعه سرحس با بیان اینکه دشمن به دنبال راه اندازی جنگ بین اقوام است، افزود: ما با برادران افغانستانی برادری داریم و هرگاه دشمن حماقت کرده است، خون شهدا به کمک ما می آید.

وی گفت: تبیین این حوادث جهادی امروز وظیفه علمای شیعه و سنی است; ما نیروهای افراطی هم در شیعه و هم در سنی داریم و در این زمینه مردم ما باید درباره این افراط گرایان بدانند. ما باید اصل امت را تبیین کنیم، چه شیعه باشیم و چه سنی.


شیعه و سنی امروز مرزهای اسلام هستند

مولوی سید عبدالعزیز پارسا، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرس، حادثه حرم رضوی را به شدت محکوم کرد و گفت:

امام جمعه اهل سنت صراحی با تاکید بر اینکه امروز وحدت شیعه و سنی توسط دشمنان رخنه کرده است، گفت: حادثه حرم رضوی توهین به همه مذاهب و توهین به همه حرمین شیعه و سنی بود.


هدف از حادثه تروریستی حرم رضوی هتک حرمت این حرم بود

مولوی هدابش دینارزهی از علمای اهل سنت نیز در این نشست گفت: وحدت مهمترین و اساسی ترین مسئله امروز در بین مسلمانان است. اگر وحدت نباشد منابع مسلمانان غارت می شود.

وی افزود: حافظان واقعی اسلام علما هستند و امروز دشمن متوجه شده است که اگر علما نباشند داشته های مسلمانان غارت می شود.

مولوی دینارزهی با تاکید بر اینکه تحرکات مذبوحانه در گلستان و حرم امام رضا(ع) محکوم شده است، افزود: جامعه اهل سنت و علمای اهل سنت به سمت وحدت حرکت کرده و هرگونه درگیری که موجب تضعیف اسلام شود را محکوم می کنند.

وی گفت: هدف از حادثه تروریستی حرم رضوی هتک حرمت آن بود. هدف اولاً تجاوز به حریم اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ثانیاً نقض حریم اماکن مذهبی بود.

این عالم اهل سنت گفت: دشمنان امروز از اتحاد مسلمانان هراس دارند و به همین دلیل به دنبال جدایی شیعه و سنی هستند که حتما این آرزو را به گور خواهند برد.

مولوی دینارزهی افزود: رسالت علما این است که با استدلال برای این حوادث اهداف استعمارگران را برای مردم تبیین کنند.


دشمنان به دنبال تخریب اصل اسلام در اتاق فکر خود هستند

مولوی عبدالولی رودینی از علمای اهل سنت نیز در این جمع اظهار داشت: زمانی که امام راحل انقلاب اسلامی را شروع کردند از همه علما و علمای شیعه و سنی برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی استفاده کردند و ما شهدای زیادی دادیم. و توطئه علیه انقلاب اسلامی

وی گفت: وظیفه جامعه دانشمندان در قبال این جنایات روشن است و امر به معروف و نهی از منکر است.

مولوی رودینی گفت: دشمنان در اتاق فکر خود به دنبال تخریب اصل اسلام هستند. دشمن با اصل اسلام دشمنی دارد و با تفرقه و این اقدامات تروریستی به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام است.


باید هسته مرکزی و مغز اقدام تروریستی حرم رضوی را بشناسیم

حجت الاسلام عظیمی تهرانی از علمای شیعه این مجموعه با تاکید بر اینکه باید لایه مرکزی و هسته و طراح این اقدام تروریستی را بشناسیم، گفت: ماه مبارک رمضان حرم مطهر رضوی لباس محلی تروریست ها و روحانیون، این پازل حادثه است.

وی تاکید کرد: وهابیت و سلفی گری امروز مشکل انحراف جهان اسلام است و یهودیان دشمن قسم خورده ما هستند. امروز شاهد جاهلیت مدرن هستیم و در این میان بصیرت و آگاهی از نقشه های دشمن مهمترین مسئله است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید