جنگ شیعه و سنی پشت قتل کور در معبد رضوی/ مردم باید وطن‌دوستانی را بشناسند که از این حادثه خوشحال هستند.


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821253

استاد دانشگاه اصفهان با برشمردن ابعاد حادثه قتل کور در حرم مطهر امام رضا (ع) تلاش برای ایجاد اغتشاش و جنگ شیعه و سنی در شرق کشور را پشت سر این موضوع دانست. حادثه. سرمایه گذاری آمریکا برای سرنگونی دولت در ایران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ روز سه شنبه 18 فروردین ماه در حرم رضوی مردی با تفکرات تکفیری با چاقو به سه روحانی حمله کرد و با ضربات چاقو به آنها ضربه زد که منجر به شهادت دو تن از آنان با روزه داری شد. شهید حجت الاسلام محمد اصلانی از جانبازان دفاع مقدس و رئیس خیریه در انتظار ظهور سیدی، شهید حجت الاسلام محمدصادق دارایی رئیس مرکز خیریه شهید جهاندیده و حجت الاسلام محسن پحق. مرکز خیریه شهدا سه دانش آموز بودند که در این حادثه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

این حادثه واکنش های مختلفی را برانگیخت و باعث شد که افکار عمومی هم متاثر از هتک حرمت به حرم مطهر علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و هم از بروز این حادثه کور تروریستی و شهادت و ضرب و شتم دانشجویان جهادگر. . در این میان مخالفان انقلاب اسلامی چه در داخل و چه در خارج از کشور که همواره از ناآرامی های ایران ابراز خرسندی کرده اند، نتوانستند رضایت خود را از این حادثه تلخ پنهان کنند.

ضارب طبیعتا می توانست هدف شوم خود یعنی کشتار روحانیت را در بیرون از حرم مطهر رضوی و در محیطی خلوت تر که می توانست فرار کند دنبال کند، اما چه چیزی باعث شد در حرم امام رضا (ع) این کار را انجام دهد. یک هدف تعقیب شوم تر و این جنجال بیشتر پیرامون این حادثه بود.


414ce4e6 240c 4bcd 9056 37ddba2a9eef خبر خاکستری

ریشه این حادثه و واکنش ملموس دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی به آن را در گفت و گو با یکی از اساتید دانشگاه اصفهان بررسی کردیم. دکتر محسن نصری از اساتید انقلابی دانشگاه مسئول چندین حادثه است:


– پشت این فاجعه چیست؟

– بعد از جنگ جهانی دوم آمریکایی ها در منطقه ما سیاست منطقه ای و به اصطلاح خاورمیانه خود را با نردبان رژیم صهیونیستی و نردبان رژیم پهلوی دنبال کردند. به همین دلیل است که آمریکایی ها، اروپایی ها، صهیونیست ها، وهابی های سنی و عرب های مرتجع منطقه در طول 43 سال گذشته علیه انقلاب ما توطئه هایی از جمله جنگ تحمیلی، حضور آمریکا در افغانستان و عراق، تحریم های اقتصادی و … انجام داده اند.

زمانی که آمریکایی ها در سال های گذشته دیدند با حضور مستقیم در افغانستان و عراق نمی توانند به اهداف خود برسند، شکست های سنگینی را متحمل شدند و جنگ نیابتی را برای نابودی محور مقاومت در برابر انقلاب اسلامی به راه انداختند. داعش 80 درصد سوریه و 60 درصد عراق را اشغال کرد و به 30 کیلومتری مرز ما رسید و ابومحمد عدنانی سخنگوی داعش اعلام کرد که ایران را به باتلاق تبدیل می کنیم و مشهد ایران را ویران می کنیم و ایران و افغانستان را استان های خراسان نامیدند. دولت .. در حالی که حماسه حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم باعث نابودی داعش و این قیام نشد و باز هم شکست آمریکا و صهیونیست ها و یارانشان.

دشمنان انقلاب اسلامی اکنون به دنبال قیام جدید و جنگ نیابتی جدید در شرق کشور هستند. بر اساس توافقی که دو سال پیش در دوحه قطر در تابستان گذشته انجام شد، آمریکایی‌ها افغانستان را به طالبانی که تحت آموزش و حمایت آن‌ها بوده و داعش را نیز در آنجا مستقر کرده بودند، تحویل دادند و اکنون به دنبال ایران هراسی در افغانستان هستند. و با فوبیا از افغانستان تا ایران به جنگ شیعه و سنی در شرق کشور دامن می زنند و کشور ما را ویران می کنند و جنایتی بدتر از داعش مرتکب می شوند.

کشتن دو دانشجوی اهل سنت در گرگان و دو دانشجوی شیعه در مشهد به منظور ایجاد فضای سخت در ایران نسبت به افغانستان و از سوی دیگر در افغانستان برای ایجاد فضایی سخت علیه ایران و زمینه سازی برای یک بحران جدید جنگ نیابتی در اینجا شرق کشور است و البته برای آن آماده شده اند.


– در برابر این شورش چه باید کرد؟

– اولین نکته این است که مردم بصیرت داشته باشند و در زمین حریف بازی نکنند و اجازه ندهند شورش جدید آمریکا شکل بگیرد که جنگ شیعه و سنی را در شرق کشور به راه بیندازد و در منطقه گسترش دهد. کشور.


– حادثه مشهد واکنش های متفاوتی را در پی داشت. یکی واکنش ملموس و البته قابل پیش بینی و تجربه شده اصلاح طلبان بود که یا در قتل فجیع سکوت کردند و یا حتی ابراز خوشحالی کردند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

– جریان اصلاحاتی که در سال های اخیر در مواجهه با انقلاب با حمایت آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها شاهد بودیم، قیام و هرج و مرج علیه نظام ایجاد کرده و کشور را ویران کرده است. موضع رسمی اصلاح طلبان را می توان در رفتار و گفتار آنها دید به گونه ای که مصطفی تاج زاده، معاون سیاسی وزارت کشور، سیدمحمد خاتمی، در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد در تاریخ 8 مرداد 1395 گفت: ما متفاوت هستیم و ما متفاوت هستیم. باید یعنی سعی کرد زبان مشترک پیدا کند. «یعنی رسماً اعلام کرد که ما اصلاح طلبان دنبال براندازی هستیم و هیچکدام از مدعیان اصلاحات در دهان تاجزاده نگفتند که او چه مزخرفی می گوید. همه ساکت بودند. و این سکوت به این معناست که با او موافقند.

آمریکایی ها در هر حرکتی که علیه کشور ما انجام دادند، چه در اغتشاشات سال 1367، چه در اغتشاشات سال 88، چه در اغتشاشات قبل و چه پس از آن، حتی با سابقه انقلابی گری و نفاق و ادعای ایران پرستی و میهن پرستی علیه ملت سرکش و کشور آشوب زده، وارد عمل شدند.


آیا به صراحت منظور شما این است که اصلاح طلبان با همکاری آمریکا به دنبال تغییر در حکومت ایران هستند؟

– در سال 2000 در دوران ریاست جمهوری بوش، کاندترمن طرحی را برای سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور آمریکا ارائه کرد که خلاصه و در رسانه ها منتشر شد. در این طرح آمده است که رژیم آینده ایران به نام اسلام و شامل کسانی است که در انقلاب 1979 نقش آفرینی کردند و در پاکستان و عربستان وجود دارد و آمریکا از این شیطان بزرگ خشنود است و قصد دارد مردم را بیاورد. در انقلاب بهمن 1357 به قدرت رسید.

آمریکایی ها قصد معرفی رضا پهلوی و مریم رجوی را ندارند زیرا می دانند که هیچ یک از مردم ایران اعم از آنهایی که مواضعشان منطبق با انقلاب است و یا کسانی که مواضعشان منطبق با انقلاب نیستند، موافقت نمی کنند که تحت حکومت آنها باشند، بنابراین گفتند: مردم انقلابی را بیاورید چه کسانی در مقابل انقلاب ایستادند و از آشوب های خیابانی و آتش زدن پرچم شهدا حمایت کردند؟ کسانی که در بهمن 57 سابقه داشتند پشیمانند و دچار تفرقه شدند و محور آن جریان اصلاحات است.

این جریان ها با قدرت رسانه ای که دارند و طرح عمومی که با حمایت آمریکا و صهیونیست ها برای کشور می کنند در صحنه های مختلف، در آشوب ها و توطئه ها و در ایجاد مشکلات برای مردم و جامعه حضور دارند. در ایام خاتمی از طالبان حمایت کردند و هر جا که توطئه ای علیه کشورمان صورت گرفت توسط پایگاه های دشمن در داخل صورت گرفت و اکنون مردم می توانند چهره واقعی او را در مواضع و خوشحالی او را از این حادثه تروریستی تشخیص دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید