فعالیت 3 شرکت کشاورزی مبتنی بر دانش در زنجان/کشاورزی سنتی منابع را از بین می برد


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836309

رئیس پارک علم و فناوری زنجان با بیان اینکه کشاورزی سنتی منابع را از بین می برد و نیازمند ورود شرکت های دانش بنیان در این حوزه است، گفت: 100 شرکت دانش بنیان فعال در استان زنجان وجود دارد که سه شرکت آن مربوط به کشاورزی است. و موفق بوده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هزار پیوند در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه این استان زنجان ظرفیت بالایی برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان دارد، گفت: این استان نیز مانند سایر استان ها قطعا می تواند با شرکت های دانش بنیان به ویژه در حوزه انفورماتیک، برق و الکترونیک، کشاورزی و نیز موفق باشد. سایر محصولات مفید و ضروری

وی با اشاره به اینکه 100 شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، گفت: در حوزه کشاورزی سه شرکت وجود دارد که طی سالیان گذشته موفقیت هایی نیز کسب کرده اند.

رئیس پارک علم و فناوری زنجان با اشاره به اینکه بیشتر اقتصاد زنجان بر پایه کشاورزی است، گفت: اما مشکل اینجاست که کشاورزی به روش سنتی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه مسیر کشاورزی استان زنجان باید از طریق شرکت های دانش بنیان تغییر کند تا منابع استان هدر نرود، گفت: اما با تکیه بر شرکت های دانش بنیان و فناور می توان در مسیر درستی حرکت کرد که نظارت بر آن است. دقیق تر، تولید تسهیل شده و اقتصادی تر باشد.

آذر پیوند با بیان اینکه میزان مصرف آب با توجه به تکنولوژی و پیشرفت شرکت های دانش بنیان از یک به 100 تغییر می کند، گفت: اگر کشاورزی از رژیم سنتی فراتر رود قطعا تولید در واحد سطح افزایش می یابد، بنابراین محدود کرده ایم. منابع و با روش متعارفی که وجود دارد، افزایش تولید به هیچ وجه مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه گلخانه های هوشمند در کشور رونق دارد، گفت: جهاد کشاورزی در استان و سایر دستگاه های مرتبط مانند دانشگاه زنجان و پژوهشگاه باید به سمتی بروند که بیشترین بهره را از گلخانه ها می برد و این کار نیز انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید