«حاج قاسم» با پیکر اربع اربع و دستان بریده بیشترین جذب را کرد/ مدافعان حرم مدافعان بشریت هستند

ساعت: 18:48
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795576

حسن شمشادی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

حسن شمشادی کارشناس مسائل منطقه و خبرنگار جبهه مقاومت تاکید کرد که حاج قاسم درایت سیاسی داشت، اهل سیاست بود و اهل سیاست نبود. او همچنین بیشترین جذب را داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن شمشادی، کارشناس مسائل منطقه و خبرنگار جبهه مقاومت در نشست بصیرت قاسم در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گفت: اسلام و شهدای مظلوم مدافع حرم گفتند: این سرباز قاسم سلیمانی است که گفت من هستم.

سنگ قبر را تنظیم کنید

وی با یادآوری روزهای باشکوه تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: زمانی که پیکر پاک این شهید تشییع شد. چند روز بعد رهبر معظم انقلاب به زیارت مزار ایشان رفتند و فرمودند: «حاج قاسم می‌خواهد لقب «سرباز» روی قبرش حک شود. جواب دادند که ما هم همین کار را کردیم. مرد گفت: نه، نوشتی سرباز دهات! سنگ قبر را درست کن.

ماجرای مزار حاج قاسم به شهید یوسف الهی

این کارشناس مسائل منطقه و جبهه مقاومت ادامه داد: برخی از دوستان می گویند وقتی حاج قاسم به کرمان می رود و به دیدار خانواده شهدا می رود، به گلزار شهدا می رود و بر مزار همرزمانش می رود، اما وقتی سر مزار می رسد. شهید حسین یوسف الهی ایستاد و بیشتر فکر کرد. حاج قاسم بارها به کسانی که با او هستند گفته است: «این قبر من است». اطرافیان می گویند با حاج قاسم شوخی کردیم: «شما رشید هستید و اینجا جا نمی شوید». اما سردار دلا گفته بود من به راهی می روم که اینجا جا بیفتم. و همینطور هم شد.

وی با دعوت از جوانان برای مطالعه زندگینامه شهید یوسف الهی گفت: ارادت حاج قاسم به این شهید بسیار زیاد است و ایشان همچنان به آرزوی همسفر بودن با این شهید بزرگوار رسید.

شمشادی گفت: در حین آماده سازی قبر حاج قاسم، سنگی از مزار شهید یوسف الهی به زمین افتاد و روح ماه، دهه ها پس از شهادتش، مانند روز اول بود.

بیان ابعاد مهمتر و عمیقتر مکتب سلیمانی

وی گفت: در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم باید ابعاد مهمتر و عمیق تری از مکتب سلیمانی بیان شود. حاج قاسم که بود و چه کرد؟

ما باید به نقطه ای برسیم که در هر کاری که انجام می دهیم ما را نبینند

این فعال رسانه ای ادامه داد: حاج قاسم در زمان حیاتش نگذاشت حرف زیادی از او بزنند و همیشه می گفت: هر جا رفتید به فرزندان شهدای مدافع حرم بگویید و اسم من را نبرید. یکی از دوستان مستندساز که خیلی به حاج قاسم نزدیک بود، با ارسال نامه ای به او اجازه ساخت مستندی از زندگی او را می دهد، اما حاج قاسم می گوید: «بعد از شهادتم هر چقدر می خواهید مستند بسازید، اما نگذارید». اخیراً این کار را انجام نده.»

شمشادی گفت: سردار دلها می گفت باید به جایی برسیم که در هر کاری مورد توجه قرار نگیریم و همین جمله به تنهایی یکی از ابعاد مکتب حاج قاسم است.

راز محبوبیت حاج قاسم در بین مردم; خودش بود و فیلم بازی نکرد

وی با طرح سوالی در این زمینه گفت: آیا کارکنان نظام در حال حاضر در رده های مختلف مدرسه حاج قاسم هستند؟ و هرکس در هر مقامی به جایی رسیده که اگر کاری کند دیده نمی شود؟ یا وقتی به مشهد می رود برایش تمبر با چهره مبارک رئیس بانک صادر می کنند! آیا امکان دارد؟

شمشادی بُعد وجودی حاج قاسم، از اخلاص سردار دلا گفت و گفت: یکی از دلایل اصلی حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه حاج قاسم این بود که مردم ویژگی مهمی در ایشان می دیدند و اینکه ایشان خود را تظاهر نمی کردند. حاج قاسم هم همین حرف و عمل را داشت. گاهی حتی حرف نمی زد و عمل نمی کرد.

وی افزود: سردار دلها فرزند مدرسه امامت بود که بر اساس قرآن عمل می کرد و این راز محبوبیت حاج قاسم است که خودش بود و در فیلم ها حضور ندارد.

این کارشناس منطقه گفت: سال ها بود که اصلاً حاج قاسم را نمی شناخت. در دفاع مقدس بچه های کرمانی که فرمانده لشکرشان بود او را می شناسند و نزدیک به 12 سال است که برای حفظ امنیت کشور در مرزهای جنوبی با اشرار می جنگد.

ماجرای نامه حاج قاسم به اشرار مرزهای جنوبی کشور

وی از دانشجویان خواست تا «سند امانت» را ببینند که چگونه حاج کاسم با شگردهای هنری و انسان دوستانه با اشرار مسلح در جنوب شرق ایران مقابله کرد. آنها به دلیل مشکلات اقتصادی دست به سلاح برده اند. حاج قاسم به آنها پیغام داد و گفت: اسلحه خود را تسلیم کنید که در سلامت باشید و به آنها زمین داد و امکانات فراهم کرد. حرف نمی زد و عمل نمی کرد.

وی ادامه داد: بر خلاف گروهک تروریستی جنوب شرق کشور که تعدادی از هموطنانمان را ربودند، ابتدا آنها را تهدید کرد که در صورت آزادی در تاریخ معینی در هر نقطه از دنیا منهدم خواهند شد و سپس سرکرده آنها یک عدد ارسال کرد. اگر ربوده شدگان را به امن تحویل دهیم، پیام دهید. چه تضمینی برای زندگی ما وجود دارد؟ سردار گفته بود: «قاسم» صحبت کرد…

بازنشستگی حاج قاسم تازه با ماجرای سوریه آغاز شده است

شمشادی بابیان اینکه اوج درگیری های سوریه همزمان با بازنشستگی حاج قاسم بود، تصریح کرد: وی با بدنی پر از گلوله و ترکش میدان را ترک نکرد و «مردی در میدان» ماند. نگفت که خدمتش تمام شده و وقت استراحت است و اولین بازنشستگی اش با تاریخ سوریه آغاز شده است و این همان چیزی بود که حاج قاسم به سوریه رفته بود و به رزمندگان گفت: بیایید.

وی بابیان اینکه حاج قاسم اهل تدبیر و عمل بود و خالصانه و خالصانه عمل می کرد، به حصر آمرلی اشاره کرد و گفت: تصور اینکه اولین مرد جبهه مقاومت به آمرلی برود، منطقه ای در محاصره داعش سخت است. در میانه داستان حاضر می شود تا ابتدا از آمرلی دفاع کند، سپس محاصره را برطرف کرده و داعش را دفع کند.

بارزانی: ما اعلام کرده ایم که اربیل را پشت ایستگاه های رادیویی نگه می داریم. «حاج قاسم در اربیل است»

وی به تاریخچه داعش در اربیل عراق پرداخت و گفت: مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: داعش به دروازه های اربیل رسیده است. با آمریکایی ها تماس گرفتیم. گفتند ببینیم چه دستوری از واشنگتن می آید. بغداد گفت کاری از دستش بر نمی آید و ترکیه پاسخی نداد. بالاخره من شخصا با حاج حاجیم تماس گرفتم و گفتم داعش در آستانه اربیل است. گفت: می توانی تا فردا صبح نگه داری؟ گفتم به هر حال این کار را می کنم و قبل از طلوع آفتاب حاج حاجیم به تنهایی در اربیل بود.

مدافعان حرم مدافعان انسانیت هستند

شمشادی گفت: حاج قاسم مدافعان حرم را مدافعان انسانیت می داند و می گوید: اگر مدافعان حرم نبودند مردم عذاب می دیدند که این بدترین اتفاق بعد از کربلاست.

وی بابیان اینکه در فضای مجازی در بحبوحه نبرد شام مدام پاسخگوی کسانی بودیم که به مدافعان حرم توهین می کردند. میزدند.

او یک مرد میدانی بود، اما یک دلار برای مأموریت دریافت نکرد

این کارشناس منطقه افزود: حاج قاسم اهل میدان بود در حالی که می توانست در دفتر خود در تهران در سپاه قدس بنشیند و برنامه های عملیاتی را از ناظران بزرگ بررسی کند و بگوید چه باید کرد و چه نباید کرد، اما او می گفت. مردی در میدان بود و مستقیماً در میدان جنگ حضور داشت. ایشان بیش از نیم سال است که در منطقه حضور دارند اما حق ماموریت یا دلار و یورو دریافت نکرده اند، هر چند که این حق قانونی ایشان بوده و در قانون کار کشور نیز به آن اشاره کرده است، اما الان یک مسئول در تهران داریم که می رود. از غرب تا شرق.»

وی بابیان اینکه حاج قاسم را تربیت شده مکتب امام و انقلاب می دانستند، تصریح کرد: حاج قاسم در روزهای محاصره غزه و بمباران آن توسط جنگنده های اسرائیلی و آمریکایی در غزه بود.

حاج قاسم هم با بدن اربع اربعه و بدن بریده حداکثر توجه را به خود جلب کرد

شمشادی با تاکید بر اینکه حاج قاسم درایت سیاسی داشت، اهل سیاست بود و اهل سیاست نبود، گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه به دنبال جذب حداکثری بودند و با بدن اربعین و بدن بریده خود حداکثر را نیز جذب کردند.

این کارشناس منطقه بابیان اینکه حاج قاسم و نیروهایش در 30 سال گذشته دستاوردهای آمریکا در منطقه را مختل کرده اند، خاطرنشان کرد: اکنون شاهد اثرات خروج آمریکا از افغانستان، آمادگی برای خروج کامل از عراق و سپس خروج کامل هستیم. خروج از خلیج فارس او گفت: «همه اینها تضمین کننده افزایش امنیت ملی است.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از ما باید به اندازه خود در مکتب حاج قاسم باشیم.

این فعال و پیشکسوت رسانه در پایان گفت: بعد از دومین سالگرد شهادت حاج کاسم، یک معضل مربوط به استان گیلان و یکی از نهادهای دولتی که خشت به خشت با افشاگری از فساد مطلع شد را افشا می کنم. نهادهای امنیتی از این امر آگاه هستند، اما هیچ اقدامی برای ریشه کنی فساد در این مجموعه بزرگ دولتی صورت نگرفته است و این کار بر این اساس انجام می شود که مدرسه حاج قاسم مبتنی بر پرهیز از فساد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید