حضور حاج قاسم و مدافعان حرم در عراق و سوریه به موقع و موثر بود/ شهید سلیمانی تمام وجودش را فدای آرمان های انسانی می کند.

ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797149

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان:

سردار میرزایی گفت: شهید سلیمانی و یارانش با حضور به موقع در سوریه و عراق اقدام موثری انجام دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حبیبلا میرزایی مدیرکل بنیاد شهید استان هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت امام خمینی (ره) و اسلام و شهادت حضرت امام خمینی (ره) در سال 1394، در سال 1385، به مناسبت ایام فاطمیه تسلیت گفت. سردار سلیمانی گفت: سردار دلا شیفته دل سوخته بود و در مکتب حضرت زهرا (س) رشد کرد.
مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان گفت: برای شناخت سردار دلا می توان به دو سوال مراجعه کرد. یکی حرف هایی است که در طول زمان در محافل و مکان های مختلف گفته شده است و یکی شیوه زندگی او و تکمیل این دو مقوله می تواند شخصیت حاج قاسم را به ما نشان دهد.
میرزایی با بیان اینکه ارزش و عظمت افراد را با عنایت آنها می توان تشخیص داد، تاکید کرد: هرکسی برای زندگی برنامه های خاص خود را دارد و هر چه انسان ارزشمندتر و بزرگتر باشد حوزه دغدغه او بیشتر است.

سردار سلیمانی مرد بزرگی بود که دغدغه اش جهانی بود
وی افزود: سردار سلیمانی انسان بزرگی بود که میزان دغدغه اش جهانی بود و محدود به مکان و زمان خاصی نبود و اگر کودکی در فلسطین، آفریقا یا هر جای دیگر دنیا ظلم می شد حاج قاسم که در مکتب قرآن «و تزکیه اسلام ناراحت و نگران شد.

مدیرعامل بنیاد شهید هرمزگان گفت: عده ای فقط دغدغه دارند و اقدام عملی نمی کنند; اما بزرگانی چون سردار سلیمانی علاوه بر اینکه عزادار نهضت هستند و برای رفع هراس خود تلاش می کنند، تلاش خود را محدود نمی کنند.
میرزایی با اشاره به اینکه با نگاهی به زندگی شهدا می توان به شباهت هایی در آنها پی برد، اذعان می کند: در خاطرات شهید چمران می بینیم که در کودکی فقیری را در گوشه بیمارستان دید که گرسنه و در سرما نشسته، گرچه چیزی، مجبور نشد به او بدهد، اما تا صبح پیش او نشست و فردای آن روز مریض شد و این قهرمان در آینده به «شهید چمران» تبدیل شد. زندگی شهدا، متوجه می شویم که این بزرگواران از کودکی دغدغه مند بوده اند.
وی افزود: شهید سلیمانی در میان این شهدا در خانواده ای فقیر، اما در کانونی معنوی و محترم که به مسائل دینی توجه زیادی داشت، رشد کرد.

یکی از وجوه مهم شخصیت حاج قاسم مردم سالاری است
مدیرعامل بنیاد شهید هرمزگان با تاکید بر اینکه یکی از ابعاد شخصیت مهم حاج قاسم مردم سالاری است، گفت: به او ارزش می دهد.
میرزایی با بیان اینکه برای الگو گرفتن از حاج قاسم باید به ابعاد فردی این شهید والامقام شناخت داشته باشیم، تصریح کرد: شهید سلیمانی در بخشی از سخنان خود فرمودند که برای شهید شدن باید در دوران شهادت شهید شد. طول عمر.
وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی توسط خشمگین ترین مردم شهید شد، گفت: برای سردار دلا افتخار بود که به دست مستکبران کشته شد نه مردم عادی.
مدیرعامل بنیاد شهید هرمزگان گفت: رهبر معظم انقلاب از شخصیت سردار دلا گفتند: حاج قاسم در عمل، رفتار و تفکر اخلاص داشت، جهان بینی نداشت.
میرزایی گفت: سردار سلیمانی مردی بود که در برابر همه دنیا شکوهش کم بود و فقط خدا برایش بزرگ بود و این شهید بزرگوار کسی بود که خدا را بسیار دوست داشت و همین باعث شد تمام وجودش را وقف بشریت کند.

سردار سلیمانی تمام وجودش را فدای آرمان های انسانی کرد
وی افزود: سردار سلیمانی تمام وجود خود را فدای آرمان های انسانی کرد و همین امر باعث شد خداوند محبت خود را در دل همه مردم جهان قرار دهد که هیچ ثروتی از پس آن بر نمی آید.
مدیرعامل بنیاد شهید هرمزگان گفت: پیر و جوان، کودک و نوجوان همه حاج قاسم را دوست دارند; مثل پسر تولیت حرم که سردار هنگام نماز برایش گل می آورد.
میرزایی ادامه داد: این پسر در زمانی که پدرش در شکم مادرش بود شهید شد و از کودکی فقط عکس شهید سلیمانی را به عنوان یک پدر زنده می دانست و همین باعث حرکت او می شود و این فرزند چهار ساله او از خبر شهادت سردار سلیمانی آنقدر ناراحت است که دو روز است چیزی نخورده است.
وی با اشاره به تشییع میلیونی سردار سلیمانی گفت: فارغ از حزب و سیاست، مذهب و مکتب، همه برای تشییع پیکر شهید سلیمانی آمده بودند و همه می دانند که این شهید برای خودش آبرویی ندارد و فردی بسیار محبوب است و در همه صحنه‌های خطر شریف بود. «حاج قاسم در جایی که غارت می‌شد غایب بود.
مدیرعامل بنیاد شهید هرمزان گفت: جایی که به این شهید نیاز بود مثل سیل خوزستان حضور داشتند و در جاهایی که تقسیم اموال، درجه و غیره بود این شهید بزرگوار غایب بود.
میرزایی گفت: وقتی داعش ظهور کرد، بسیاری از سیاستمداران به شورش های این گروه توجه نکردند و آنها را درک نکردند، گفتند چرا باید به سوریه برویم و بجنگیم.
وی افزود: حاج قاسم و مدافعان حرم متوجه شدند که اکنون وقت حضور است چرا که اگر اکنون چشم کسانی که نام اسلام و دین را وارد کرده اند کور نمی شد، نمی شد جلوی آن را در سرزمین های دیگر گرفت.
مدیرعامل بنیاد شهید هرمزگان گفت: داعش به نام یک مسلمان چهره اسلام را به صورت خشن و جنایتکارانه به جهانیان نشان داده است و این قیام باید توسط مبلغان اسلامی مانند حاجی ریشه کن می شد. قاسم و مدافعان حرم».

حضور حاج قاسم و مدافعان حرم در عراق و سوریه به موقع و موثر بود
میرزایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در هنگام سوار شدن به کشتی انگلیسی در خلیج فارس، گفت: گفتند: این اقدام به موقع و موثر بود. حضور حاج قاسم و مدافعان حرم در عراق و سوریه به موقع و موثر بود.
وی با تاکید بر اینکه شهدا بهترین الگو برای ما در جامعه هستند، گفت: با مروری بر سیره و سیاق شهدا و مرور زندگینامه شهدا در قالب های مختلف فیلم، اخبار، عکس، کتاب و سخنرانی می توان آنها را منتشر کرد. فرهنگ در جامعه.»
مدیرعامل بنیاد شهید هرمزگان گفت: کار تمام نشده است و باید فرهنگ حاج قاسم را نسل به نسل و نسل به نسل در آینده منتقل کنیم.

میرزایی با اشاره به حذف مطالب مربوط به سردار سلیمانی در اینستاگرام گفت: نظام استکباری که بزرگترین شبکه های اجتماعی را در دست دارد، دوست ندارد صدای درستی از آنها بشنود و تا جایی که می توانند سانسور می کنند. و هنر ما این است که همانطور که در دفاع مقدس، رزمندگان آبستن شدند. همچنین باید راه های مختلفی را برای خود باز کنیم.
وی افزود: استکبار در شبکه های اجتماعی نمی تواند همه راه ها را ببندد و جوانان ما باید این قیام را کنترل کنند و از دشمن دوری کنند.
مدیرعامل بنیاد شهید هرمزگان خاطرنشان کرد: جوانان باید با راهکارهای علمی و روز دشمنان را در عرصه رسانه و فضای مجازی ناامید کنند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید