محمدعلی رحمانی: نسل امروز از مبارزات چهره های انقلابی غافل است/ حاج سید احمد آقا تمام وجودش را برای انقلاب گذاشت.

محمدعلی رحمانی: نسل امروز از مبارزات چهره های انقلابی غافل است/ حاج سید احمد آقا تمام وجودش را برای انقلاب گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رحمانی در این مراسم، حاج احمد آقا گنجینه اسرار انقلاب و نظام را مشاور امام صادق و عابد مخلص دانست و گفت: در این مراسم شخصیت های ارزشمند و بزرگی را از دست داده ایم. سالهای پرتلاطم انقلاب؛ رفقای مخلصی که در کانون مبارزات قرار داشتند، بزرگانی که همه زمینه ها را برای گسترش افکار تابناک امام در جامعه به هر نحو ممکن ایجاد کردند و شکنجه و زندان و تبعید و سخت ترین مشکلات را همراه با … امام امت

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: بسیاری از این شخصیت ها در اوایل انقلاب توسط دشمنان و عناصر استعماری کشته شدند و کسانی که انقلاب برایشان نامفهوم بود با انواع و اقسام کشتارها سعی در کشتن این شخصیت های بزرگ داشتند. که بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب می گذرد و می بینیم که نسل امروز از مبارزات و جایگاه قهرمانان انقلاب بی خبر است. این شخصیت ها به دلیل تخریب سرکوب شده و ناشناخته مانده اند.

وی یادآور شد: حاج سید احمد آقا یکی از شخصیت های تاثیرگذاری است که زندگی، جوانی و وجود خود را در مسیر ایجاد، گسترش و تثبیت انقلاب قرار داد و هنوز بسیاری از ابعاد زندگی این مرد بزرگ ناشناخته است. بسیاری بر این باورند که او از بزرگانی است که به دلیل مقام امامت به این مقام رسیده است. او مجاهد، مبارز، سیاستمدار و متخصص بود و با رهنمودهای امام امت در راه رسیدن به نظام بزرگ اسلامی پایبند بود.

رحمانی گفت: شاید به دلیل پنهان کاری خود و سایر شخصیت هایی که در انقلاب نقش مهمی داشتند، امروز شاهد هستیم که وابستگان نظام سابق و افراد ذی نفوذ تلاش می کنند نقش ارزشمند این چهره های مبارز و درخشان را در نزد امام ملت مخدوش کنند. “ببخشید. آنها با کشتن شخصیت این بزرگواران سعی دارند چهره درخشان خود را زیر چتر این اتهامات واهی نگه دارند. جای تاسف است که امروز شبکه های معارضان بین المللی و کسانی که همکاری می کنند می توانند با سخنان دروغ زمینه قضاوت های انحرافی را ایجاد کنند.”

وی با تاکید بر اینکه ریختن آب به آسیاب دشمنان انقلاب از هر کانالی جنایت و خیانت به انقلاب است، افزود: او شبانه روز تحت کنترل بود، اما رازی که پنهان کرده بود، او را از نیش زدن شیاطین باز داشت.

یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: قبل از انقلاب شاهد سفرهای مکرر ایشان به عراق بودیم و مرحوم آقا مصطفی گاهی به دوستان خود می گفتند که این سفرها فقط زیارت نیست، آنها از داخل ایران می آمدند و مجاهدین را سازماندهی می کردند. ترفندهای رژیم را بدانند تا دستگیر نشوند. بنابراین هر بار که باز می گشت دستگیر و محاکمه می شد. رئیس ساواک شخصاً دستور دستگیری او را در کرمانشاه صادر کرد و اسناد موجود نشان می دهد که او کیست، سیاست و رهبری عالی او.

وی تاکید کرد: از آنجایی که خودش در کانون اخلاق، علم، جهاد و اجتهاد پرورش یافت، با اخلاقی خلق شد که در دیگران ندیده و کم ندیده ایم. او متواضع بود و می توانست در سطح خودش با دانشی که در مورد مردم داشت اداره کند. در ایران بیت امام مرکز انقلاب شد و در عراق او و حاج محمد منتظری تشکیلات جدیدی را تشکیل دادند و شیوه کار تغییر کرد و باعث شد بسیاری از مردم به انقلاب روی بیاورند. همراهی با امام امت مؤثر بود.

رحمانی با اشاره به اینکه حاج احمد آقا فانی امام امت و فانی در انقلاب بود، گفت: پس از پیروزی انقلاب پاسداران را به هیچ یک از نیروهای مسلح سپرد و خودش با دقت یکی از نیروهای مسلح را پاسداری می کرد. دوستان امین برای محافظت از امام رفتند و لحظه به لحظه به دنبال آنها رفتند. از آنجایی که فرد در هر موقعیتی باشد، عوامل تاثیرگذار می توانند او را فریب دهند. یکی از این عوامل کلاهبرداری، مرد کشمیری بود که درباره دیدار با امام گفت که با آقای رجایی بوده و اسناد دولتی در چمدان است. اما مانع ملاقات ایشان با امام شدند و اطلاعات حاج سید احمد آقا توطئه دشمن را خنثی کرد.

وی ادامه داد: امام امت از زحمات خود احساس خستگی می کرد اما خستگی خود را ابراز نمی کرد و عمر خود را برای جان امام خرج کرد. شب تا اذان صبح بیدار بود و امام این را می دانست. امام یک بار فرمودند: احساس می کنم احمد به شدت خسته است و باید چند روز دیگر برای او برنامه ریزی کنید. در سفر لحظه ای غفلت نکرد و تا زنگ زد احوال امام را جویا شد و نگذاشت ماموران امنیتی باخبر شوند.

یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: تمام شور و شوق این بزرگوار این بود که حقایق را به گوش امام برسانند. کسانی که هرگز دستی در آتش انقلاب نداشتند، امروز کاری می کنند که به نام انقلاب تمام می شود و برای گرم کردن تنور خود تهمت می زنند. از او جز عبادت و اخلاص و خدمت به مردم و امام چیز دیگری ندیدیم. در تمام عمر تحت هدایت امامی بود و با تمام وجود در کنار امام و ملت جان خود را فدای استقلال و عزت و بی میلی هرکس به شرق و غرب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید