پیکر شهید عبدالله اسکندری اولین شهید مدافع حرم که سرش بر اثر تنش بریده شده بود به خانه بازگشت.


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886814

و باز هم حسین (علیه السلام) را برگزید، شهیدی که با ارتحال حسینی رفت، و ایام سوگواری حسین و محرم را برای آمدنش برگزید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، پیکر شهید گمنامی که جان خود را فدای مولایش حسین (ع) و حفظ حریم رسول کربلا کرد، امروز در دومین روز از ماه محرم و دقیقا در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان است. سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) خطیب کاخ یزید حضرت زینب سلام الله علیها به میهن اسلامی بازگشت.

شهید عبدالله اسکندری که 10 خرداد 1392 در شهر حلب سوریه مورد اصابت گلوله تک تیرانداز داعش قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید، پیکر پاکش هرگز به وطن بازنگشت.

شهیدی که حسینی رفت و حسینی برگشت

بر اساس داستان هایی که همراهان وی ذکر کردند، جسد این سردار بزرگ به دست گروهک اجناد الشام افتاد و سر وی توسط ابوجعفر یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری قطع شد و تصاویر آن منتشر شد. در فضای مجازی منتشر شده است.

او اولین شهید مدافع حرم بود که همچون مولایش حسین علیه السلام توسط سفاک ترین مردان زمان سرش را از بدنش جدا کردند و اکنون با گذشت هشت سال از شهادتش پیکرش به خاک سپرده شده است. زادگاه و زادگاهش در شهر شیراز.




مشهد، تهران و شیراز به پیکر شهید اسکندری پناه خواهند برد



به گفته سردار غیب پرور صبح امروز با حضور در خانواده شهید اسکندری، پیکر پاک شهید عبدالله اسکندری فردا 19 مردادماه در مشهد مقدس تشییع و روز پنجشنبه 22 مردادماه در تهران و در میان انبوه مردم به خاک سپرده می شود. شهید پرور این دو شهر.




پیکر شهید اسکندری صبح روز عاشورا در شیراز تشییع می شود



سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس نیز در گفتگو با شیرازه گفت: پیکر پاک شهید عبدالله اسکندری پس از تشییع در مشهد و تهران، صبح روز عاشورا با تشییع در شیراز تشییع می شود. حضور مردم استان فرس

بوعلی افزود: مسیرهای تشییع متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید