پیکر شهید اسکندری در گلزار شهدای شیراز تشییع شد / سردار بی سر در خانه ابدی


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888569

پیکر شهید عبدالله اسکندری ظهر امروز همزمان با عاشورای حسینی در میان حضور باشکوه و حماسی مردم تشییع و در گلزار شهدای شیراز آرام گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیکر شهید عبدالله اسکندری ظهر امروز همزمان با عاشورای حسینی در میان حضور باشکوه و حماسی مردم تشییع و در گلزار شهدای شیراز آرام گرفت.
نماز بر پیکر این شهید توسط امام جمعه شیراز در صحن و تالار حرم شاهچراغ اقامه شد و سپس پیکر وی به گلزار شهدا منتقل و به خاک سپرده شد.
قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور در این مراسم حضور یافت و پیام رئیس جمهور را قرائت کرد.
پایان این مراسم اقامه نماز عاشورا در گلزار شهدا توسط مردم شیراز بود.



رئیسی: شهید سرافراز حاج عبدالله اسکندری به عنوان استاد بی سر درگذشت

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:
«پرواز در حریم الهی با بال‌های زیبای شهادت و حضور در پیشگاه خداوند، آیینی محبوب و درخشان است که از مسجد کوفه و صحرای کربلا آغاز شده و همه عاشقان را در اعصار و اعصار مجذوب خود کرده است.
شهدای بزرگ و حکیم راستین جهان بودند که همواره چشم داشتند تا از درهای باز بهشت ​​برای اجابت ندای هل من ناصر حسینی بهره ببرند و جان پربار خود را به درگاه پروردگار جهانیان به عنوان هدیه و رضایت ابدی خریدند. رب جلال و مصداق آیه شریفه «ارجی» شده اند «فادخلی فی آبادی و ذلج جنتی».
بار دیگر دیدیم که در ایام سوگواری خامس آل عبا (ع) در فارس و استان شیراز، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام میزبان پیکر پاک یکی از اولیای صالح و ماندگار و معنا بود. داستان و مضمون واقعی اباعبدالله الحسین (ع)
شهید سرافراز پاسدار سردار سرتیپ پاسدار حاج عبدالله اسکندری سر به استادی بی سر داد اما از پذیرفتن حمله وحشیانه و خونخواران زمان به حرم شریف و حرم عقیله بنی هاشم و این زیبا و گرانقدر و درخشان سرباز زد. گوهری جز واسطه اخلاص و صفای باطن و جهادی که در طول حیات طیبه اش همواره در وجودش موج می زد به او داده نشد. آسایش و آسایش دنیا و بلاهای آن را فدای امنیت و آرامش و سربلندی مسلمانان و ایران کرد.
تسلیت باد شهیده رادمرد عرنا جهاد و شهیده به محضر حضرت حجه بن الحسن الاسکری (عج) و نیب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم استان فارس و شهر شیراز سومین حرم. از اهل بیت و خاندان مکرمیش و همتایان او که از پیروان راه او عزیز و گرامی هستند و هستند.
امیدوارم خداوند متعال ما را پیشوایان و تابعین و شیفتگان همیشگی این شهدای والامقام و گرانقدر قرار دهد.



دریای اژه: معیشت پاسدار حرم آکویله بنی هاشم از جسد جدا شد.

غلامحسین محسنی اجیعی رئیس قوه قضائیه نیز در این خصوص بیانیه ای صادر و در این مراسم قرائت شد که متن بیانیه به شرح زیر است:
با فرا رسیدن ماه محرم، ماه شهادت، آزادگی و ایثار، ایران اسلامی بار دیگر عطر شهدا را استشمام می کند. این بار شهدا که از پیشوایان طراز اول و ممتاز مکتب حسین بن علی (ع) هستند، دور از خانه و کاشانه خود به عشق و آزادی و پاسداری از دین پرداختند و جان خود را در راه حفظ حریم الهی نثار کردند. طبق اخلاص
در میان این دلاورمردان سرافراز و ستارگان آسمان غیرت و شجاعت، نام و آوازه سپهبد «عبدالله اسکندری» درخشان و درخشان است؛ فرماندهی که در ایام دفاع مقدس پیوسته در سرزمین های نور و عصر شهادت طلبید و هدف و رزق و روزی اش پاسداری از حرم اکیله بنی هاشم (علیه السلام) بود و پیروزی بزرگ شهادت بدین ترتیب بود. از بدن جدا شده است.
ضمن عرض سلام و تسلیت شهادت این بزرگمردان عاشورا به ویژه شهید عبدالله اسکندری از محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و نایب بر حق ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و خانواده های صبور و همرزمانشان از عموم مردم حسینی و من از شهدای ایران اسلامی که در آیین وداع و تشییع پیکرهای مطهر شهدا حضور پرشور و هوشمندانه ای داشتند قدردانی می کنیم.



سردار بی سر

در روزهای آغازین خرداد ۱۳۹۸ تصویر این شهید والامقام کشته شده توسط داعش در سوریه در فضای مجازی دست به دست شد و این تصاویر بار دیگر همه را به یاد کربلا و روز عاشورا انداخت.
شهید عبدالله اسکندری در تمام هشت سال دفاع مقدس در جبهه های نبرد حضور داشت و از یاران و یاران سردار جاوید العطار حاج احمد متوسلیان بود.
وی در عملیات هایی چون خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 1، 3، 4، 5 و 8، والفجر 10 و بیت المقدس 4 حضور داشت و از دیگر مسئولیت های وی می توان به فرماندهی 46 اشاره کرد. تیپ امام هادی، فرماندهی مهندس تیپ 42 کادر و فرماندهی مهندس رزمی جبهه مقاومت.
در اواخر دهه 80 تا اوایل دهه 90 مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران شیراز را بر عهده داشت. سردار اسکندری پس از بازنشستگی به لبیک به دستور رهبری و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) عازم سوریه شد و در اولین روزهای خرداد ماه در حلب سرش توسط اجناد اللَّه بریده شد. گروه فقتی و مورد حمله این گروه تروریستی تکفیری مورد اصابت قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید