کارشناسی بر پیکر سردار اسکندری و شهدای خان طومان / شهید سربریده بازگشت


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886783

پیکر شهید عبدالله اسکندری که خرداد 1392 در سوریه به شهادت رسید و تصاویر سر بریده وی توسط تکفیری ها در فضای مجازی منتشر شد، در کنار سایر شهدای خان طومان تفحص و پیدا شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیکر شهید عبدالله اسکندری که با پیکر بی سر به عنوان اولین شهید مدافع حرم اعلام شده است به همراه پیکر شهیدان رحیم کابلی، مصطفی تاش موسی، عباس عاصمیه و محمدامین کریمیان از شهدای خان طومان. و حلب در آخرین تحقیقات کشف شد، به زودی دفن خواهد شد.


خبر خاکستری

سردار شهید عبدالله اسکندری در سال 58 به خدمت سربازی رفت، این شهید در تمام دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت. شهید اسکندری از یاران و همرزمان سردار جاویدالعطار حاج احمد متوسلیان و در مدت حضور در جبهه ها از تک تیراندازان، توپچی ها و نیروهای اطلاعاتی بود.

او فرمانده سپاه لار در عملیات هیبرنیان بود. وی در عملیات بدر جانشین فرمانده گردان، در والفجر 8 جانشین ستاد تیپ الهادی و در عملیات کربلای 1، 3، 4، 5 و 8، معاون عملیات گردان بود. رئیس ستاد تیپ الهادی. شهید اسکندری معاون تیپ مهندس در عملیات والفجر 10 و فرماندهی تیپ مهندس در عملیات 4 بیت المقدس بود.


خبر خاکستری

سردار اسکندری که در سال 93 در سوریه به شهادت رسید، بر اساس گزارش های منتشر شده، جسد وی به دست گروهک اجناد الشام افتاد و سر وی توسط یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری قطع شد. از سردار اسکندری به عنوان اولین محافظ حرم یاد می شود که مانند استادش حضرت سیدالشهدا (ع) سر از بدن جدا شد..

دیدگاهتان را بنویسید