پیکر شهید محسن اسماعیلی به اصفهان منتقل می شود/ قائم شهر میزبان پیکر شهید گمنام است.


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910404

عبدالله ملکی از انتقال پیکر شهید «محسن اسماعیلی» به استان اصفهان خبر داد و گفت: پیکر یک شهید گمنام در حوزه علمیه کمشهر تشییع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار عبدالله مالکی عصر امروز در نشست ستاد همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» که در استان قائم شهر برگزار شد، با بیان اینکه استان مازندران طی سال های اخیر افتخار برگزاری این همایش را در برخی شهرستان های استان دارد، اظهار داشت: هاده: در نظر داریم امسال میزبان این رویداد در شهر قمشهر باشیم.

وی همچنین به انتقال پیکر مطهر شهید «محسن اسماعیلی» اشاره کرد و افزود: این شهید سال ها در حوزه علمیه محمدیه میهمان مردم شهرستان قیم شهر بود و بنا به درخواست به اصفهان منتقل می شود. از مادر شهید».

ملکی در خصوص تشکیل کمیسیون انتقال پیکر شهید به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: در این کمیسیون انتقال پیکر شهید محسن اسماعیلی به اصفهان تایید شد و پیگیری انتقال بر عهده بنیاد شهید است و این اداره کل نقش هماهنگ کننده را دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از این دیدار درخواستی برای پیکر شهید گمنام نیز داشتیم، گفت: این موضوع در جلسه کارگروه فرهنگی قرارگاه با تبیین دلایل دفاع مقدس و مقاومت در فرمانداری مطرح شد. ، و بنیاد شهید استان پیگیر انتقال پیکر شهید است.

ملکی نقش ویژه مازندران را در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: این استان یازده یگان و بیش از 50 هزار جانباز را در خود جای داده و بخشی از توان خود را برای پاکسازی جنگل های شمال و مبارزه با ضدانقلاب به کار گرفت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست مازندران با بیان اینکه این استان سوسنگرد را در دوران جنگ احیا کرد، افزود: سوسنگرد دو بار اشغال شد که در مرحله اول رزمندگان … اسلام در مقابل لشکر 9 زرهی عراق ایستاد و مقاومت کرد و سوسنگرد آزاد است.

وی افزود: در مرحله دوم در 25 آبان 59 ارتش عراق حملات زیادی را انجام داد و قسمت اعظم سوسنگرد را به تصرف خود درآورد و بخشی در دست رزمندگان اسلام بود که به خوبی مقاومت کردند و با ورود امام و حضور امام زمان(عج) رهبر معظم انقلاب که در آن زمان نماینده امام بودند در وزارت دفاع بودند و دکتر چمران که فرمانده جنگ های نامنظم و نماینده امام در وزارت دفاع بودند و از زحمات لشکر 91 زرهی و 2. و تیپ 3 این لشکر و مردان منطقه سوسنگرد، محاصره سوسنگرد شکسته و شهر آزاد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مازندرانی ها سوسنگرد را در زمان جنگ ساختند و از سال 61 شروع کردند و در سال 62 بازسازی کردند و 300 میلیون تومان هزینه کردند، تصریح کرد: جهاد سازندگی متمرکز بر بازسازی سوسنگرد بوده و این استان نزدیک به 13 هزار کارگر به سوسنگرد اعزام کرده است. 19 ماه سوسنگرد را بازسازی کردند.

ملکی به نقش سردار شهید «حسین بهرامی والشکلای» در عملیات آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: مازندرانی ها هم در آزادسازی و هم در بازسازی سوسنگرد نقش ویژه ای داشتند.

وی با بیان اینکه همایش آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد همه ساله در استان برگزار می شود، ادامه داد: این همایش 5 آبان ماه در سالن همایش های شهرداری قائم شهر برگزار می شود.

ملکی با بیان اینکه به همین مناسبت برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده است، بر حفظ حماسه رزمندگان اسلام در آزادسازی سوسنگرد و همچنین تجلیل از نقش مردم روستا در احیای این شهر تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید