پایان بیش از 35 سال چشم انتظاری مادران شهدای گمنام/ هویت 10 شهید گمنام استان اصفهان مشخص شد.

ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783626

رئیس صاحب الزمان (عج) اعلام کرد؛

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان از پایان بیش از 35 سال چشم انتظاری مادران شهدای گمنام خبر داد و گفت: هویت 10 شهید گمنام استان اصفهان شناسایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ سید مهدی طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به شناسایی تعدادی از شهدای گمنام گفت: اخیراً هویت 10 شهید سپاه و بسیج استان اصفهان با آزمایش DNA شناسایی شد که 6 شهید از اصفهان و چهار شهید دیگر از نجف آباد، کاشان، آران و بیددل هستند. کشاورز هستند.

مسئول ایثارگران سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه هویت 10 شهید با مقایسه نمونه DNA پیکر مطهر شهدا با پدر و مادر و خانواده آنها شناسایی شده است، گفت: این شهدا در عملیات های مختلف به شهادت رسیده بودند که به محل رسیده بودند. سال ها پیش به دلیل عدم شناسایی به عنوان شهید گمنام در استان های مختلف کشور به خاک سپرده شدند.

وی افزود: پس از شناسایی شهدا به خانواده آنها اطلاع داده شد که با برنامه ریزی خانواده ها برای زیارت و زیارت مزار فرزند شهیدشان اعزام خواهند شد.

طباطبایی در ادامه هویت و محل دفن پیکرهای مطهر این شهدا را اینگونه معرفی می کند:

* شهید محمود جانانصاری فرزند آقاجان متولد 1342 در سال 1361 در عملیات بیت المقدس در منطقه شلمچه دار فانی را وداع گفت و در سال 1389 در دانشگاه آزاد اردستان به خاک سپرده شد.

* شهید محمدرضا شفیعی فرزند نعمت الله متولد فلاورجان از رزمندگان لشکر 8 نجف اشرف در مرداد 1367 در عملیات رمضان به شهادت رسید و پیکر مطهرش تشییع و در سال 1399 شهید گمنام بود.

* شهید حسین حاجی زادگان بیگدلی فرزند خدارحمت الله از رزمندگان لشکر 41 امام حسین (ع) در فروردین 1367 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید. او به خاک سپرده شده است.

* شهید محسن اسماعیلی پژو فرزند کریم متولد اصفهان در تیرماه 1361 در عملیات رمضان دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش به عنوان شهید گمنام در سال 1397 در شهرستان قمشهر به خاک سپرده شد.

* شهید خلیل ملک رفعت فرزند «محمد» متولد «اصفهان» از رزمندگان «لشکر 14 امام حسین(ع)» در سال 1361 در عملیات رمضان دار فانی را وداع گفت و سالها بعد پیکر مطهرش تفحص و بوینر به خاک سپرده شد. به عنوان شهید گمنام

* شهید «محمد خیامیان پا کله» فرزند «مهدی» متولد شهر «اصفهان» از رزمندگان «لشکر 14 امام حسین (ع)» در فروردین 67 درگذشت و به خاک سپرده شد. شهید گمنام در سال 1376 در تویسرکان همدان.

* شهید هسرو اصلانی فرزند حیدر اصفهانی در سال 66 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید و پیکر مطهرش در سال 99 تفحص و به عنوان شهید گمنام در مسجد اهل بیت پدرخوانده به خاک سپرده شد.

* شهید رسول قاسمی فرزند گلم علی متولد نجف آباد از رزمندگان لشکر 8 نجف اشرف در سال 1367 دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در سال 1393 به صورت گمنام تشییع و در «ماسوله» استان گیلان به خاک سپرده شد.

* شهید محمد بدیعی فرزند حبیب الله متولد کاشان در فروردین 1367 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید و پیکر مطهر وی در سال 1395 با عنوان شهید گمنام در زهلود کرمان به خاک سپرده شد.

* شهید مهدی سلطانی گمبوانی فرزند عبدالله متولد شهرضا از رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم (ع) پنجم آذر 1365 در عملیات کربلای 4 در استان ام الرصاص گیلان تشییع شد.

وی افزود: خانواده های شهدا پس از 34 سال چشم انتظاری در گریه و لبخند با استقبال و احترام مردم شهرهای محل قبور شهدا به زیارت قبور فرزندان شهید خود خواهند رفت. ” اصلانی را می توان نام برد. صبح روز شنبه اهالی شهرهای همدان و قمشهر در استان مازندران خود را برای استقبال از پدر و مادر شهیدان محمد خیامیان و کاشف پیر اسماعیلی آماده می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید