ظهور انقلاب اسلامی نظام حاکمیتی جهان را متحول کرد/ تأسیس نهاد مقاومت در منطقه ایران اسلامی

ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1805582

محمدی گفت: قبل از پیروزی انقلاب نظام جهانی بین دو ابرقدرت تقسیم شده بود اما انقلاب اسلامی بدون توجه به قانون حاکم بر این دو ابرقدرت به وقوع پیوست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منوچهر محمدی استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل بین الملل در گفت و گو با یزدان : دستاوردهای انقلاب اسلامی را می توان در چهار سطح ملی، منطقه ای، جهانی و تمدنی دسته بندی کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در سطح ملی دو دستاورد بسیار مهم برای ما داشته است یکی ایجاد نظام دینی موثر و دیگری تشکیل جامعه ولایی.

استاد دانشگاه تهران گفت: صدها سال است که می گویند دین دیگر قدرت حکومت ندارد اما انقلاب اسلامی این دیدگاه را رد کرده و ثابت کرده است که می توان یک نظام مؤثر و دینی ایجاد کرد.

محمدی گفت: نظام دینی مؤثری برپا شده و 43 سال حکومت کرده و توانسته از بسیاری از نظام های سیاسی پیشی بگیرد و بسیاری از توطئه ها را خنثی کند و امروز قدرت بزرگی در جهان است و نشان از کارآمدی دارد. یک نظام دینی است

وی بیان کرد: رهبر ولایت، مردم ولایت و مکتب ولایت مثلثی هستند که جامعه ولایی را به وجود آوردند و نقش جامعه ولایی حمایت از نظام اسلامی و خنثی کردن توطئه های مختلف است تا مردم هر زمان وارد میدان شوند. احساس می کنند نظام اسلامی در خطر است. نمونه هایی که در 43 سال گذشته بارها دیده ایم. برای مثال 9D88 یکی از این موارد است.

این نویسنده و کارشناس سیاسی افزود: یکی دیگر از نقش های این جامعه ولایی، انتقال ارزش ها و مبانی انقلاب به نسل های آینده است و امروز با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، جوانان کشور به این امر پایبند هستند. آرمان های انقلاب به عنوان اولین جوان. این تعهد را در حضور چشمگیر در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دیدیم.

محمد با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در سطح منطقه دارد، تاکید کرد: شکل گیری مقاومت – که اکنون یک نهاد قدرتمند در منطقه است – در کشورهایی مانند فلسطین، سوریه، عراق، لبنان، یمن و افغانستان یکی از دستاوردهاست. که توانست ملیت های مسلمان را متحد کند و نهادهای انقلابی مقاومت را ایجاد کند.

وی افزود: موضوع مهم دیگر سقوط و زوال رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی قبل از پیروزی انقلاب پیوسته در حال گسترش بود اما پس از پیروزی انقلاب شاهد افول و شکست های پی در پی این رژیم مفتضح هستیم به طوری که امروز در شرایطی قرار دارد که پشت دیوارهای 9 متری پنهان شده است. ترس از مقاومت .

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سطح جهانی نظام حکومتی جهان را تغییر داده است، یادآور شد:

محمدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی تحول بزرگی در تمدن ایجاد کرده است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی عصر جدیدی پدید آمد و در این دوره علم و دانش از غرب به شرق منتقل می‌شود. امروز همان کشور است. «ما خود به جایگاه علمی برجسته ای در جهان دست یافته ایم.

وی گفت: پس از رحلت امام خمینی (ره) راه ایشان و راه انقلاب دقیقاً مثل گذشته ادامه یافت و با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب، هیچ انحرافی از مسیر انقلاب و سرعت ما به سمت تمدن اسلامی وجود ندارد. بالاتر است.» این از دوران پس از رحلت پیامبر (ص) است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید