نیازمندترین مناطق مرزی گلستان به برکت انقلاب اسلامی متحول شد

ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803465

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور؛ وی خدمت 43 ساله انقلاب اسلامی در دهه فجر را فرصتی مهم برای امید آفرینی در جامعه دانست و گفت: نیازمندترین مناطق مرزی گلستان به برکت انقلاب اسلامی متحول شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام نورعلی دیلم امروز در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به برکت امام و شهدا به اوج خود رسید در حالی که ایران قبل از انقلاب کشوری وابسته و مستقل بود.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود، افزود: یکی از مواردی که قرآن کریم به صراحت به آن اشاره می کند این است که مستکبران در سراسر جهان همواره در صدد تضعیف مردم خود هستند تا اینکه داستان فرعون بر آنها حکومت می کند.«نمونه بارز آن حادثه ناگوار است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: رژیم شاهنشاهی و رژیم پهلوی در حال تضعیف مردم هستند و همچنین به همه بخش ها خدمات نمی دهند و همچنین تفرقه می اندازند. خیرسرمایه گذاری منصفانه در سراسر کشور به دنبال تضعیف مردم بوده است.

دیلم در خصوص وضعیت اقوام و مذاهب نیز به آزادی های مذهبی و معنوی اشاره کرد و توضیح داد: رژیم پهلوی هیچ گاه به دنبال گسترش مدارس دینی اهل سنت و همچنین مساجد اهل سنت نبوده و حتی بزرگترین عالم اهل سنت نیز اگر بخواهد بپوشد باید اجازه می گرفت. لباس و عمامه پیامبر. .

وی فقیر نگه داشتن مردم را از دیگر محرومیت های رایج عصر تاگوت برشمرد و گفت: متاسفانه در آن زمان مردم به خدمات اولیه عمومی مانند آب، برق و گاز دسترسی نداشتند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران بیش از 17 هزار مسجد اهل سنت در سراسر کشور وجود دارد. ما در استان گلستان مساجد، مدارس علمیه پررونق و دارالقرآن داریم.»

دیلم گفت: به برکت انقلاب اسلامی خدمات نظامی زیادی در گوشه و کنار استان از گمیشان تا مراوه تپ و در مناطق مرزی انجام شده است.

به گفته وی؛ به خصوص در شهرستان مرزی مراوه تپه که در دو سه سال اخیر شاهد تحول اساسی در خدمات، توسعه و محرومیت زدایی بوده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید