بی حقوقی جهادی/ تلاش های امید در نیازمندترین مناطق جوانه زده است


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913093

جهادگران بی هدف می کوشند شادی و امید را در مناطق محروم تزریق کنند و در راه شهدا حرکت کنند تا دین خود را ادا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، بسیج همیشه در خدمت به مردم و محرومیت زدایی پیشگام است، جوانان مخلصی که در دورافتاده ترین نقاط برای زدودن غبار محرومیت آستین بالا زده و در عرصه مدنی، فرهنگی، علمی و پزشکی نهایت تلاش خود را به کار می گیرند. آنها به محرومان خدمت می کنند.

ساخت منازل مسکونی برای خانواده های بی بضاعت، آبرسانی به روستاها و روستاها، ساخت خانه برای دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل هستند و صدها اقدام دیگر در برنامه بسیج گنجانده شده و تلاش می کنند لبخند را بر لبان نیازمندان بنشانند. .

جهادگران سعی می کنند شادی و امید را در مناطق فقیرنشین تزریق کنند و به قول خودشان در راه شهدا حرکت می کنند تا دین خود را ادا کنند.

قناعت مهمترین هدیه جهادگران بسیجی به مردم محرومی است که سالها با محرومیت دست و پنجه نرم می کنند و اکنون به برکت توسعه انقلاب این محرومیت از بین رفته و جای خود را به امید و زندگی داده است.


60 پروژه آبرسانی در دست اجراست

سردار عباس علیشاهی جانشین قرارگاه توسعه آبادانی ارتش لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: یکی از فعالیت های قرارگاه آبرسانی به مناطق مختلف است که با مشکلاتی در این زمینه همراه است که در این زمینه وجود دارد. 9 پروژه آبرسانی در روستاهای دهستان میربگ (زیور پایین) و بالا، دولبید، کوه علی زمان، عنبرته) شاهیله، روستای کلای، لیلان چم، روستای پلدختر، باغ پیشی و تنگ سیستان با مشارکت خیرین.


0c142708 ac80 48db bf59 3ed785502220 خبر خاکستری


وی افزود: برای اجرای این تعداد پروژه سه میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است و 60 طرح آبرسانی در روستاهای مختلف استان در حال اجراست که با مشارکت ستاد ملی و خیرین و خیرین در حال اجراست. با هزینه ای بیش از 12 میلیارد تومان محقق خواهد شد.

دبیر قرارگاه توسعه آبادانی ارتش لرستان با اشاره به ساخت مدرسه تصریح کرد: در یک سال گذشته 19 پروژه ساختمان مدارس در روستاهای استان تعریف شده که تعدادی از آنها ساخته و تکمیل شده است. و تعدادی از آنها هم اکنون در روستاهای شمال کوهستان از جمله روستاهای سراب همیان، چلاب همیان، کشکان شمالی (روستای مرادعلی، میربیک جنوبی (روستاهای شهرآباد و چمچال)، کلائی الشاطر (شاطرمل، چمتکله) در حال اجراست. ، کیشورزه، سرنجه و شاهیله)، معمولاً مدارس چوببر، فیروزآباد و هفتگانه میهن.

سردار علیشاهی گفت: این تعداد پروژه با مشارکت خیرین ساخته شده و تعدادی نیز با هزینه ای بیش از 17 میلیارد و 856 میلیون تومان در دست ساخت است و در حال تبدیل شدن به دانش است.


اجرای 42 میلیارد پروژه در مناطق فقیرنشین

وی بیان کرد: ساخت پنج خانه دانش آموزی در مناطق کم برخوردار الیگودرز با مشارکت بنیاد علوی و قرقره انجام شد و برای ساخت این تعداد خانه علم دو میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شد.

معاون توسعه قرارگاه آبادانی ارتش لرستان تصریح کرد: ساخت دو مسجد در علی آباد الشطر و شیهان با هزینه دو میلیارد تومان و با همکاری خیرین و قرارگاه از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود. و در حال حاضر دو پروژه ساخت مساجد در دست اجراست و در روستای ریمل و سراب همام و سکه با هزینه دو میلیارد تومان ساخته می شود.


69342559 38dd 420d 8682 e819e0514e2b خبر خاکستری


سردار علیشاهی خاطرنشان کرد: آسفالت راه روستایی یکی از اهداف و برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد و با همکاری اداره عشایری 10 کیلومتر راه ارتباطی همیاندر در دو فاز به اتمام رسیده است.

وی افزود: در مجموع 42 میلیارد و 756 میلیون تومان عملیات عمرانی در مناطق فقیرنشین استان انجام شده است زیرا یکی از اهداف ما محرومیت زدایی و خدمت رسانی به ساکنان مناطق محروم است.


پرداخت 150 فقره تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم

معاون توسعه و قرارگاه آبادانی ارتش لرستان با اشاره به ظرفیت توسعه و قرارگاه آبادانی ارتش لرستان گفت: شناسایی محرومیت ها و اقدام در جهت محرومیت زدایی در روستاهای هدف، رفع مشکلات فرهنگی روستایی و ارتقای فرهنگ روستا در سطح استان. انقلاب اسلامی 10 روحانی مستقر و اعزام 22 نفر از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت، سفیر سلامت ویژه برای آگاهی مردم از مشکلات بهداشتی بود.

سردار علیشاهی بیان کرد: تشکیل 30 هسته جهادی در تمامی روستاهای هدف برای خدمت رسانی به مناطق هدف انجام شد.

وی با اشاره به اشتغال زایی گفت: برای ایجاد اشتغال در برخی از این حوزه ها برای هر کارجو 50 میلیون تومان وام اشتغال در نظر گرفته شده است. هدف این است که بتوانیم از مزایای اشتغال بهره مند شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید