خورشید خدمت سایهوش را در آغوش گرفت/ تداوم تلاش گروه های جهادی در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880407

پس از وقوع زلزله شدید در غرب هرمزگان و تخریب منازل مردم فهیم در برخی روستاهای شهرستان بندرلنگ، حضور به موقع نیروهای امدادی و جهادی مایه دلگرمی مردم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ از ابتدای هفته گذشته زمین لرزه های متعددی در غرب هرمزگان رخ داده است و این روند ادامه دارد به گونه ای که بامداد شنبه هفته جاری دو زمین لرزه بسیار شدید منجر به ریزش منازل در روستاهای مهران شد. بخش بندرلنگه

این اتفاق طبیعی علاوه بر خسارات جزئی به برخی از منازل منطقه، نزدیک به 4 روستای دیگر شهرستان بندرلنگ نیز با آسیب بسیار جدی مواجه شد که اتفاقاً 5 نفر از مردم خیر این روستا نیز در این ارتباط جان خود را از دست دادند.


حضور نیروهای جهادی و بشردوستانه از افزایش تلفات انسانی جلوگیری می کند

حضور نیروهای بشردوستانه، نیروهای جهادی، نیروهای مردمی و نیروهای انتظامی در ساعات اولیه این حادثه در منطقه باعث کاهش تلفات انسانی شد و همکاری خوب مردم محلی با نیروهای مستقر یکی از دلایل کاهش این حادثه بود. از تلفات

از سوی دیگر حضور به موقع تیم های امداد و نجات هلال احمر و اعزام چندین دستگاه آمبولانس از شهرهای نزدیک به کانون زلزله امکان رسیدگی سریع به مصدومان را فراهم کرد.


حضور میدانی وزیر کشور


19a8be36 39ad 4b35 80ac 509461d63dda خبر خاکستری

نکته مهمی که در این بحران می توان به آن اشاره کرد حضور مقامات عالی رتبه کشور در بین مردم زلزله زده روستاهای شهرستان بندرلنگ بود در حالی که در ساعات اولیه مسئولان عالی رتبه استان هرمزگان از فرماندهان ارشد نظامی تا رؤسای دستگاه های اجرایی و حتی دستگاه قضایی استان، این بار حضور وزیر کشور و همچنین دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از داغی جانکاه مصائب کاسته شد. مردم این کشور

حضور وزیر کشور در مراسم تشییع پیکر جانباختگان این زلزله مهر تاییدی بر محبوبیت دولت انقلابی بود و در آغوش گرفتن کودک داغدار روستای سایه کوش نور این امید را زنده کرد که دولت فعلی در حال تلاش است. قلب مردم

از حقیقت غافل نشویم، تلاش بی وقفه نیروهای نظامی اعم از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این منطقه بار دیگر مایه قوت مردم بوده است.

تامین امنیت شبانه روزی در مناطق زلزله زده به ویژه روستای سایه خوش که تمامی دارایی های مردم خیر آن روستا زیر آوار از بین رفته است، از اقدامات خوبی بود که بار روانی مردم را کاهش داد. مردم آن روستا نسبت به اموال خود .

همچنین اجرای راهپیمایی برای تهیه و توزیع غذای گرم، توجه به وضعیت موجود و نیازهای آسیب دیدگان زلزله جهادی به ویژه در آواربرداری و کمک به خارج کردن وسایل مردم از زیر آوار و تحویل آن به صاحبان منازل از دیگر موارد بود. کارهای خیری که تا الان ادامه داشت.


نصب چادرهای تهویه مطبوع


96bfa471 f528 4e24 84ae 0c032d0295d3 خبر خاکستری

در شرایطی که هرمزگان در این فصل از سال گرمای طاقت‌فرسا را ​​تحمل می‌کند، می‌توان تخریب خانه‌ها را کوهان برانگیز توصیف کرد، اما با همدلی استاندار هرمزگان و دست اندرکاران، چادرهای اسکان موقت در روستا نصب و تجهیز شد. با کولرهای گازی حدود هر چادر کمی از اضطراب استراحت موقت زلزله زدگان کاسته شد به طوری که در روزهای آینده با تحقق وعده وزیر کشور مبنی بر استقرار آلونک وضعیت اسکان از مردم مستقر خواهد شد.


سپاه امام سجاد(ع) در بازسازی خانه پیشگام است


1491cd6b 4a1c 4641 9e7e 3ebb1240cfbb خبر خاکستری

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمزگان با اشاره به وقوع زمین لرزه های پی در پی در هرمزگان گفت: صبح دیروز شاهد زلزله مهیبی در شهرستان بندرلنگ بودیم که مرکز آن روستا بود. سایه خوش و بیشتر خانه ها ویران شد. این روستا و برخی از روستاهای اطراف آن نیز مخروبه است و نیاز به بازسازی جدی دارد.

فرمانده امام سجاد هرمزگان گفت: از همان ساعات اولیه پس از وقوع زلزله بسیج، سپاه و گروه های جهادی در مناطق بندرلنگه و بندر خمیر به میدان آمدند و تمام توان خود را برای کمک به زلزله زدگان به کار گرفتند.

سردار سالاری گفت: سپاه به همراه سایر سازمان ها و نهادها از ساعات اولیه خدمات رسانی را آغاز کرده و اقدامات خوبی انجام داده است. سازمان‌های دیگر شروع به جمع‌آوری آوار برای یافتن افراد کردند، تعداد کشته‌شدگان فقط در ساعات اولیه بود و با اقدام به موقع، خوشبختانه تعداد کشته شدگان افزایش پیدا نکرد.

و افزود: مرحله بعدی اسکان اضطراری زلزله زدگان بود که سپاه به همراه سایر ارگان ها اقدام به تهیه غذای گرم، توزیع چادر، پتو، آب معدنی و مایحتاج اولیه کردند.

سردار سالاری با بیان اینکه ارتش امام سجاد(ع) با تمام قوا در خدمت زلزله زدگان است، اظهار داشت: آماده ارائه خدمات به آسیب دیدگان زلزله بندرلنگه در کنار سایر دستگاه ها در امر آواربرداری هستیم. حذف تعمیر و ساخت منازل اطلاع رسانی

وی تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا، مردم این منطقه به ویژه کودکان و سالمندان نیازمند وسایل سرمایشی هستند و انشالله با روشن شدن برق، کولرها در چادرها نصب و اقدامات لازم انجام خواهد شد. برای آماده سازی پناهگاه ها

سردار امام سجاد هرمزگان گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف هر چه سریعتر منطقه به حالت عادی بازگردد.


ما تا رفع کامل رنج مردم در کنار آنها خواهیم بود


6d0b5838 c9a5 469b 98e0 567a801bc90b خبر خاکستری

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار داشت: روند امدادرسانی به مردم زلزله زده توسط تمامی دستگاه های درگیر ادامه دارد و از ساعت 2 بامداد مسئولان در محل حضور دارند. تا بتوانیم مقداری از رنج مردم را کاهش دهیم

استاندار هرمزگان گفت: برای کاهش دما چادرها برپا شده و کولرهایی تعبیه شده است و با ادامه این روند امروز ظهر گرمای کمتری را تحمل می کنند و در صورت کار نکردن یک کولر دو کولر در اختیار مردم قرار می گیرد. .

بسیار افزود: کمک ها توسط نهادها، سازمان ها، مردم و خیرین دولتی و غیردولتی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان مشکلات در کنار مردم خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اگرچه خستگی وجود دارد اما همه باید در کنار مردم باشیم.


39 تیم امداد و نجات از مناطق زلزله زده هرمزگان بازدید کردند.


d16ab4d1 9425 494e a05f c72f81ddf438 خبر خاکستری

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز در خصوص خدمات ارائه شده به زلزله زدگان استان هرمزگان با خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفت. حادثه تلخ و دلخراشی بیان کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس وظایف، اصول و اهداف خود در دقایق ابتدایی مدیرعامل جمعیت استان به همراه استاندار هرمزگان در منطقه حضور یافتند و در کمتر از یک ساعت عملیات جستجو و نجات توسط تیم ها به پایان رسید.

وی افزود: 39 تیم از امدادگران و نجاتگران استان هرمزگان و استان های همجوار مانند استان فارس در منطقه حضور داشتند و نزدیک به 40 خودروی امداد و نجات و همچنین دو فروند بالگرد برای امداد و نجات هوایی در منطقه مستقر شدند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: همچنین نزدیک به 2000 چادر در منطقه وجود دارد و تاکنون 700 چادر بین اهالی سه تا چهار روستای استان که دچار بحران مالی شده اند توزیع شده است. و منازل آنها بر اثر زلزله و پس لرزه ها آسیب دیده است. دیده اند، تنظیم شده است

سلیمانی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای تحویل 4 هزار تخته فرش و 7 هزار و 500 تخته پتو و ارسال به منطقه انجام شده است، بسته های غذایی 72 ساعته در حال توزیع است، مردم نیز در کنار سایر دستگاه ها در حال کمک هستند اما این لحظه بسیار مهم است. گرمای شدید منطقه و تسریع در رفع مشکلات برق و آب از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر از دقایق اولیه زلزله در کنار مردم بوده و تا پایان در کنار مردم خواهد بود و انصافا هلال احمر استان با تمام توان و توان و با انگیزه آمده است. به امید تلاش در جهت کاهش آلام هموطنان عزیز.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید