انقلاب اسلامی حوزه بهداشت و درمان را متحول می کند + تصاویر

ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802772

پس از بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز نگاهی به خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان لنده انداختیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن 57 موجب پیشرفت و پیشرفت در همه عرصه ها شد که یکی از آنها سلامت بود. بر اساس آمارها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در زمینه های مختلف از جمله سلامت پیشرفت های زیادی حاصل شده است. افزایش تعداد بیمارستان ها و مراکز درمانی، توسعه مراقبت های بهداشتی، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال و کاهش مرگ و میر مادران، افزایش تعداد پزشکان و متخصصان بهداشت و درمان و رشد دانشگاه های علوم پزشکی، نوسازی تجهیزات پزشکی و … می باشد. بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان است.

به عنوان مثال در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد فقط دو یا سه پزشک که اکثرا هندی الاصل هستند برای معالجه مردم به ماموریت می آیند در حالی که سطح خدمات بهداشتی و درمانی کمتر از 5 درصد و به طور کلی دولت است. مارکاسی به موضوع بهداشت و درمان فقرا توجهی نکرد.

8edf8873 51ea 495c bf05 42ff3dbcf96d خبر خاکستری

با شیوع این ویروس مانند آبله، وبا، سیاه سرفه و سایر بیماری ها، متاسفانه هزاران نفر در روستاها و شهرهای مختلف به دلیل نبود زیرساخت های بهداشتی با مرگ مواجه شده اند.

در روستاها اصلاً به مشکلات بهداشتی توجهی نمی شود و مردم به دلیل فقر در مناطق مختلف دانش و سواد زیادی برای مشاهده مشکلات بهداشتی نداشتند.

اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات اساسی در استان های محروم کشور به وجود آمد به گونه ای که شهرستان لنده یکی از نیازمندترین شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 30 پزشک عمومی و متخصص 30 دندانپزشک است. و صدها پرستار در مناطق مختلف در حال حاضر به زیر گروه های پزشکی در شهرستان و مناطق مختلف استان و کشور خدمت می کنند.

ac5c04fb 42f9 4c4d a82b 580aaca5e6a3 خبر خاکستری

تمرکز انقلاب اسلامی بر توسعه خدمات بهداشتی و درمانی از مرکز تا مراکز بهداشتی درمانی روستایی باعث شده است که طرح ملی فلج اطفال در سال های پس از جنگ به یک حرکت انقلابی تبدیل شود و شاهد ریشه کنی پایدار این بیماری در کشور هستیم.

امروزه بهترین و جدی ترین خدمات روستایی در مراکز بهداشتی درمانی و یا مراکز بهداشتی درمانی روستایی ارائه می شود و فرد روستایی تمامی توصیه های بهداشتی و درمانی لازم را در سطح مرکز بهداشتی درمانی دریافت می کند تا زمانی که به پزشک برسد تا مراحل درمانی را طی کند. با مراکز درمانی و بیمارستان ها تماس بگیرید.

در دوران ستم شاهی تنها یک پزشک هندی در شهر لند وجود داشت، اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون صدها پزشک در زمینه های مختلف در این شهر و در سراسر کشور فعالیت می کنند.

f2db6235 2ed0 4338 98f8 c91ac8ca0852 خبر خاکستری

در دوران ستم شاهی در شهرستان لنده هیچ خانه بهداشتی و خانه ای وجود نداشت، اما امروزه تمامی روستاهای مسکونی شهرستان لنده دارای خانه بهداشت و دو مرکز بهداشت شهری و روستایی هستند.

در دوران ظلم شاهنشاهی به مناطق محروم بهداشتی و درمانی نادیده گرفته می شد اما امروز در همین شهر لنده بیش از 10 پزشک با نرخ ارزان دولتی ویزیت شهروندان می شوند که به برکت انقلاب اسلامی هر روز بیشتر می شود.

در زمان حکومت استیم شاهی تنها بیمارستان نزدیک لنده فقط در گچساران و بهبهان وجود داشت، اما امروزه بیمارستان 300 تختخوابی دهداش روزانه پذیرای بیماران لند، دهداش، چرام و کله رئیسی است و بیمارستان 32 تختخوابی لنده تحت پوشش قرار دارد. ساخت و ساز.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید