دولت ساخت 42 پروژه بزرگ صنعتی را آغاز می کند/اقدامات بی سابقه ای که در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906514

دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با نمایندگان شورای اسلامی دارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت در یک سال گذشته 42 طرح بزرگ صنعتی را با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد دلار آغاز کرده است که درآمدهای زیادی برای کشور و فرصت های شغلی فراوانی برای جوانان فراهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس در نشست روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های پرسنل بهداشتی و درمانی گفت: یاد و خاطره ملت ایران خواهد بود. هرگز فداکاری و فداکاری مدافعان سلامت، پزشکان و پرستارانی که ملاقات کردند را فراموش نکنید.

معاون رئیس جمهور افزود: در حوزه بهداشت و درمان اقدامات گسترده و متنوعی در 14 ماه گذشته انجام شده است. واکسیناسیون گسترده و غلبه بر بحران کرونا، گذار به اجرای دولت الکترونیک، لغو نسخه های کاغذی، توزیع عادلانه یارانه دارویی که بیش از شش میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه را تحت پوشش بیمه سلامت قرار می دهد بخشی از سوابق درخشان و پرافتخار ایشان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

حسینی تاکید کرد: اولویت اول دولت مردمی و تحول آفرین موضوع سلامت مردم بود و با تلاش رئیس جمهور و جدیت وزیر بهداشت اقدامات ارزنده ای در این زمینه انجام شده است و دولت مصمم است کاستی های باقی مانده را جبران کند.

نایب رئیس مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم تعامل گسترده و سازنده بین مدیران وزارت بهداشت و روسای دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی کشور با سایر مسئولان، شخصیت ها، فرهنگی، رسانه ای و سیاسی تاکید کرد. فعالان و نمایندگان مجلس گفت: اگرچه در قانون اساسی تفکیک و استقلال قوا پیش بینی شده است، اما این تفکیک به معنای عدم تعامل و همکاری قوای سه گانه با یکدیگر نیست.

حسینی خاطرنشان کرد: از روزی که رئیس جمهور اعضای کابینه را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد، روند تعامل و همکاری دو قوه و تصویب طرح ها و لوایح، لایحه بودجه، تدوین 5 بند -برنامه توسعه سالانه و بسیاری موارد ضروری دیگر، همکاری و تعامل دوجانبه است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، توسعه بهتر امور مستلزم هماهنگی و هم افزایی نیروها و ارکان کشور است.

وی بیان کرد: نخبگان و کارشناسان به دلیل تمرکز بر فعالیت های تخصصی، گاهی از تعامل و همکاری با مدیران و گروه های دیگر غافل می شوند، اما باید توجه داشت که این کم توجهی می تواند فعالیت های مثبت و نقاط قوت آنها را به ضعف تبدیل کند، بنابراین علاوه بر خاص بودن رئیس دانشگاه باید ارتباط مستمری را با اساتید، دانشجویان و کارکنان و همچنین با گروه های مرجع خارج از دانشگاه از جمله اصحاب رسانه حفظ کند تا رضایت و اثربخشی فعالیت های گروه را افزایش داده و منعکس کند و مانع از جو نامناسب و منفی می شود.

حسینی همچنین بر اهمیت تعامل و ارتباط روسای دانشگاه های سراسر کشور با نمایندگان حوزه های انتخابیه تاکید کرد و تصریح کرد: در این تعامل دوجانبه ضمن رعایت حدود وظایف و اختیارات هر یک، امکان تحقق آنها وجود دارد. وظایف با تبادل نظر، مشورت و همکاری سازنده و برآورده ساختن مطالبات مردم موفقیت های بیشتری را به دست آورد. در این تعامل، روسای دانشگاه ها می توانند با استفاده از ظرفیت، جایگاه و اعتماد افراد تاثیرگذار و نمایندگان مجلس، اعتماد خیرین و سرمایه گذاران را برای ساخت، ارتقا و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی جلب کنند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به دانش و تخصص بالا و تجربه مدیریتی وزیر بهداشت تصریح کرد: انصافاً در 14 ماه گذشته اقدامات بی سابقه ای در حوزه بهداشت و درمان و درمان انجام شده و موفق بوده است. در کنترل و مهار ویروس کرونا برای اثربخشی ایشان و همکارانش کافی است، در حالی که شاهد اقدامات تحول آفرین در حوزه های مختلف هستیم، با وجود این تجربه روشن، اگر نمایندگان مردم در مجلس ده ها سوال از وزیر مطرح کنند، این سوالات مطرح می شود. عمدتاً مربوط به حوزه‌های انتخابیه است که روسای دانشگاه‌ها با تقویت تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس که دارای روحیه انقلابی، تعهد و دلسوزی هستند، می‌توانند مشکلات و گلوگاه‌ها را روشن کرده و اکثر ابهامات و سؤالات را برطرف کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: معاونت‌های رئیس جمهور و استانداران وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌ها باید با اقدام و اطلاع‌رسانی به موقع معاونت پارلمانی وزارت بهداشت را یاری کنند تا بتواند به درخواست‌های منطقی پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در 14 ماه گذشته دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با نمایندگان شورای اسلامی داشته است و آیت الله رئیسی در سال اول با مجامع نمایندگان همه استان ها دیدار و گفتگو کرده و درخواست های آنها را پیگیری کرده است. در واقع درخواست مردم است.

حسینی در ادامه گفت: مدیران دانشگاه ها علاوه بر انجام وظایف سازمانی خود در وزارت بهداشت، در قبال دولت نیز مسئولیت دارند که از اعتماد، اقدامات و رویکرد دولت مردمی حمایت کنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در ادامه با ابراز تاسف از جنایت تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ اظهار داشت: شهادت مظلومانه تعدادی از عزیزانی که برای نماز و عبادت در حرم حضرت احمد بن موسی حضور یافته بودند واقعاً تلخ و ستیزه جویانه بود. دل انسان پر از ظلم و بی رحمی تکفیری ها و گروه های تروریستی مفید است.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها به زنان و کودکان رحم نمی‌کنند و با این اقداماتی که سال‌ها در سوریه و عراق انجام می‌دهند، کینه توزی و پستی خود را برای ناامن کردن کشور و ترساندن مردم آشکار می‌کنند و یک حرکت عجولانه و جهادی دولت برای حل مشکلات مردم و توقف پیشرفت کشور که به فضل الهی با مقاومت مردم و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در اهداف شوم خود ناکام خواهد ماند.

حسینی تاکید کرد: در شرایط کنونی لازم است روسای دانشگاه ها، اساتید متعهد و انقلابی و حتی اساتیدی که گرایش های مختلف سیاسی دارند و دلسوز آینده کشور هستند تبیین و شفاف سازی کنند و از گرفتار شدن جوانان در دام تجزیه طلبان جلوگیری کنند. ، مخالفان و مخالفان ایران عزیز. ، جلوگیری.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از دلایل همراهی برخی افراد با شورشیان عدم اطلاع رسانی به موقع و مناسب از وضعیت کشور و اقدامات انجام شده برای حل مشکلات و پیشرفت کشور و نیز آشکار نشدن ماهیت شیطانی است. از کسانی که این پرونده ها را به صحنه می برند، خاطرنشان کرد: باید اقدام شود. تحول بزرگی که دولت آغاز کرده است باید برای جوانان تبیین و تبیین شود تا به جای یأس و ناامیدی به آینده امیدوار باشند و در سازندگی و اعتلای کشورشان نقش آفرینی کنند، مثلاً دولت 42 صنعت بزرگ را تکمیل کرده است. این پروژه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد دلار راه اندازی شده که درآمد زیادی برای کشور و فرصت های شغلی فراوانی برای جوانان فراهم می کند و آگاهی از این فعالیت ها از نفوذ تصاویر سیاه در ذهن جلوگیری می کند.

حسینی بیان کرد: از روسای دانشگاه ها انتظار داریم با توجه به جایگاه و جایگاه تاثیرگذار خود نسبت به مشکلات استان، کشور و اقدامات دولت مردم احساس مسئولیت کنند و در صحنه و جهاد تبیین حضور فعال داشته باشند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دشمن تمام توان خود را بسیج کرده تا نظام اسلامی را به نظام الگو و الهام بخش تبدیل نکند و در این هدف شوم گروهک های تروریستی کومله، دموکرات، جیش ظلم، تکفیری ها، منافقین و سلطنت طلبان هستند. دست به دست هم داده اند و با حمایت مثلث یهود، عرب و غرب، جنگ حزبی را علیه نظام اسلامی تدارک دیده اند که البته مانند توطئه ها و آشوب های 44 سال اخیر راه به جایی نخواهد برد، اما وظیفه همه دلسوزان و دلسوزان است. خدمتگزاران مردم این است که در حوادث و تحولات جامعه حضور مؤثر داشته باشند و با تبیین امور جهادی و انقلابی و حکومت داری، دشمنان ملت را از تخریب و شورش بیشتر باز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید