تحریم بیماران ایرانی در تاریخ بی سابقه است/ بهداشت و درمان نباید مشمول تحریم شود


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914891

وزیر بهداشت تاکید کرد: هیچ وقت بایکوت بیماران صورت نگرفته است و این کار با بیماران ایرانی انجام شد. این کار ناصالحانه ای است که در هیچ فرهنگ، دین و آیینی مرسوم نبود و انتظار داریم سازمان های بین المللی رسالت ذاتی و اخلاقی خود را نشان دهند زیرا سلامت نباید مشمول تحریم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در دیدار با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم ایران که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: اعمال تحریم‌های غیرقانونی مربوط به قرون وسطی است و به زمانی برمی‌گردد که سازمان‌های بین‌المللی باید اجرایی شوند. حذف محدودیت ها سیستم سلطه در کمک به کشورهای مستقل.

وی با بیان اینکه تحریم ها دیگر راه حل نیست، افزود: مردم ایران در صورت داشتن کارکرد و نتیجه به سازمان های بین المللی اعتماد بیشتری خواهند داشت. همچنین وجود تحریم ها باعث می شود که این سازمان ها نتوانند وظایف اساسی خود را انجام دهند. البته تحریم ها دوام نخواهد داشت و تنها سوابق و مواضع سازمان های بین المللی در خصوص این محدودیت ها در تاریخ و آگاهی عمومی باقی خواهد ماند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: هیچ وقت بایکوت بیماران صورت نگرفته است و این کار با بیماران ایرانی انجام شد. این کار ناصالحانه ای است که در هیچ فرهنگ، دین و آیینی مرسوم نبود و انتظار داریم سازمان های بین المللی رسالت ذاتی و اخلاقی خود را نشان دهند زیرا سلامت نباید مشمول تحریم شود.

عین اللهی با بیان اینکه تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و نظام استکباری در تاریخ ثبت خواهد شد افزود: گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در امور ایران به تازگی منتشر و ارائه شده است که در آن آثار مخرب تحریم ها بر خدمات بهداشتی و درمانی گزارش شده است. ، درمان، دسترسی به داروها و تجهیزات پزشکی، روش های تشخیصی، همکاری های تحقیقاتی و دانشگاهی.

وی گفت: برخی شرکت های خارجی تحت تاثیر تحریم ها از فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران خودداری می کنند که این رفتار غیراخلاقی و غیر انسانی است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در فرهنگ ما وقتی فردی مریض می شود برای عیادت و کمک به بیمار می رود و امیدواریم این فرهنگ در دنیا گسترش پیدا کند. البته طرز فکر مردم دنیا با تفکر حاکمان ظالم متفاوت است و تحریم در شرایط کنونی از منظر هیچ ملتی قابل قبول نیست.

وی با اشاره به برگزاری 4 نشست قبلی با نمایندگان سازمان های بین المللی در وزارت بهداشت در موضوعاتی از جمله دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت و اجرای اقدامات مشترک، خاطرنشان کرد: موضوع بعدی نشست سلامت اتباع خارجی در ایران است و در این زمینه G5 اقدام خوبی انجام داده و در دستور کار قرار دارد.

عین اللهی یادآور شد: در منطقه ای هستیم که بیماری ها و مشکلات بهداشتی کشورهای همسایه نیز گریبان گیرمان می شود و در صورت عدم همکاری و تعامل با همسایگان مشکلات بهداشتی آنها به ایران نیز منتقل می شود.

وی به واکسیناسیون رایگان تمامی اتباع خارجی در ایران اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد فرصت های خود را در حوزه بهداشت و درمان با کشورهای منطقه به اشتراک بگذارد.

وزیر بهداشت یادآور شد: ایران در تولید واکسن کرونا به خودکفایی رسیده و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادرات به سایر کشورها را آغاز کرده و با همکاری بین المللی آماده تامین واکسن مورد نیاز کشورهای مختلف است. سازمان های.

دیدگاهتان را بنویسید