بیمارستان های وزارت بهداشت، ایستگاه ترمینال درمان بیماران


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813588

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم بازنگری مستمر شاخص های عملکرد بیمارستان ها به منظور ارتقای کیفیت خدمات تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تالار علیرضا در این مراسم از زحمات روسا، مدیران و پرستاران مراکز درمانی، آموزشی و درمانی دانشگاه، ضمن قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده کادر پزشکی در سال جاری در راستای کنترل وضعیت موجود، تقدیر کرد. Crown Pandemic و یک رویداد باشکوه تر در سال بعد ابراز امیدواری کرد.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته برنامه های ابتکاری زیادی در بیمارستان های تابعه دانشگاه اجرا شده که نیاز به ارزیابی و بازنگری در زمان مناسب تری دارد و الگوسازی مورد نظر انجام می شود. اولین جشنواره دانشگاه مولد و سومین جشنواره بیمارستان مولد که فردا برگزار می شود بخشی از زحمات روسا و مدیران بیمارستان را منعکس می کند.

به گزارش هال، با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بزرگترین ارائه کننده کمی خدمات پزشکی در استان تهران و به نوعی در کشور است، می توان از افتخار مدیران بیمارستان های مرتبط با دانشگاه پاسداری کرد.

وی با اشاره به اینکه حجم وسیع خدمات درمانی بیماران عروق کرونر در هر یک از پیک های شش گانه این بیماری توسط مدیران توانمند، عوامل اجرایی و کارکنان بیمارستان ارائه می شود، تصریح کرد: لحظه ای متوقف نشد. استفاده از ظرفیت بیمارستان ها در سال های آینده نیز باید به بهترین نحو انجام شود.

به گفته هال، آمادگی کامل برای استفاده از ظرفیت بیمارستان های دانشگاهی در زمان واکسیناسیون تاج را داشته باشید و تمامی تیم های مدیریتی برای ایجاد مراکز واکسیناسیون به خوبی تلاش کرده اند که بی شک گامی در جهت مسئولیت اجتماعی است. بیمارستان ها در حال بررسی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در مدیریت نوین، بیمارستان به عنوان یک نهاد اجتماعی تعریف می شود و تنها یک مرکز درمانی محسوب نمی شود. این نشان از دگرگونی وظایف مراکز درمانی برای ارتقای اهداف نوآورانه در عرصه جهانی از جمله در کشور ماست.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مراکز درمانی دانشگاه در طول سال، گفت: این بازدیدها به منظور تحلیل وضعیت و بررسی کارشناسی شاخص های اداری و مالی بیمارستان ها از نظر بهره وری و تداوم انجام شد. وی افزود: با وجود همه مشکلات، پرونده های اجرایی، اداری و مالی بیمارستان های دانشگاهی درخشان و قابل دفاع است.

هال افزود: در این جلسات مقرر شد شاخص های تعریف شده به صورت مستمر بررسی شود و با نگاه مولد میزان تعالی، رفع چالش ها و آسیب شناسی مشکلات بررسی شود. نقش مؤثر رهبران و مدیران در اجرای فرآیندهای مداخله ای و اصلاحی ضروری و مؤثر است.

وی یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین اشکال مدیریت سلامت را یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شکل‌های مدیریت سلامت عنوان کرد و گفت: یکی از چالش‌های پست‌های مدیریتی، مسئولیت‌های تعریف‌شده در بیمارستان‌های دانشگاهی است که مراکز دانشگاهی با آن برخورد می‌کنند. با مشکلات وام دهی.» نرم می شوند و مدیریت اقتصادی و اجرایی بیمارستان ها سخت است.

هال ادامه داد: بسیاری از مراجعان بیمارستان های دانشگاهی دارای شخصیت ارجاعی هستند و بیمارانی هستند که برای دریافت خدمات درمانی به مراکز دانشگاهی سایر استان ها مراجعه می کنند. به تعبیری می توان گفت که بیمارستان های متصل دانشگاه بهترین ایستگاه درمانی برای بسیاری از هموطنان است.

در پایان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با قدردانی از تلاش های مدیران و مدیران بیمارستان ها برای ارتقای کیفیت خدمات و مراقبت، استانداردسازی خدمات بیمارستانی، بهینه سازی جریان های اقتصادی بیمارستان ها به ویژه در حوزه فرآیندهای مدیریتی نوین. به همراه سوابق دقیق موفق آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی در سال های آتی، ابراز امیدواری کرد که گذر به سمت اجتماعی شدن بیمارستان ها همراه با ارائه خدمات درمانی و آموزشی یکی از برنامه های راهبردی دانشگاه باشد. دانشگاه های نسل سوم باید در نظر گرفته شوند.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید