حدود 60 درصد کارکنان وزارت بهداشت را زنان تشکیل می دهند / درخشش زنان کادر بهداشت و درمان ما امروز شهرت جهانی دارند.

ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802813

وزیر بهداشت در مراسم تجلیل از پزشکان زن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود 60 درصد کارکنان وزارت بهداشت را زنان تشکیل می دهند، گفت: درخشش متخصصان سلامت ما برای بانوان امروز زبانزد جهانیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بانوی پزشک به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و روز زن با بیان اینکه اهمیت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است. ) این است که این تولد در ایام حوادث «در این جامعه بسیار تاریک و در جهان عرب جاهلی، تولد نور اتفاق افتاد که هنوز هم الگوی همه مسلمانان جهان است». . وی در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی حضرت فاطمه (س) تربیت و هدایت انسان است، افزود: تمام ابعاد انسان کامل در شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) متبلور است. در واقع وجود ملکوتی او در عالم خاکی ظهور کرد و به عنوان یک زن انسان ساز تمام صفات پیامبری را داشت.

هنر می تواند به بازتاب فعالیت های زنان کمک کند

علی‌رغم همه توطئه‌ها، شایعات و دروغ‌های دشمن، حضور فعال زنان در همه عرصه‌ها پس از انقلاب کاملاً مشهود است. خانمی از من پرسید: آیا زنان در ایران تحصیل می کنند؟ گفتم: زنان نه تنها درس می خوانند، بلکه در همه عرصه ها حضور دارند و مدرس دانشگاه هستند. دشمن زیاد سمپاشی کرده و دروغ گفته که چنین تفکری وجود دارد. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری متاسفانه هنر ما اقداماتی را که در کشور انجام می شود به خوبی نشان نمی دهد. ما بارها این موضوع را مطرح کرده ایم و از دکتر جبلی، مدیر صدا و سیما نیز خواسته ایم که در این زمینه اقدام کنند، زیرا کارها در قالب کلام انجام نمی شود. هنر چیزی است که می تواند این فعالیت ها را آشکار کند. زنان ما نیز در دفاع مقدس در صحنه بودند و شاهد از خودگذشتگی آنها بودیم. «در زمین تلفات جانی نداشتند و شبانه روز در حال انجام فعالیت بودند.

حدود 60 درصد کارکنان وزارت بهداشت را زنان تشکیل می دهند

وی گفت: بخش بهداشت ممکن است بیش از هر حوزه دیگری به حضور زنان توانمند، آگاه، پژوهشگر، ایثارگر و فداکار افتخار کند. ما در دو سال گذشته دوره بسیار سختی را برای ولیعهد سپری کرده‌ایم که طی آن بسیاری از کشورهایی که ادعا می‌کنند پیشرفت کرده‌اند، آزمون را به خوبی پس نداده‌اند. شاهد بوده ایم که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته بیماران عروق کرونر روی زمین مانده اند و این روزها محافل پزشکی به ویژه زنان کشورمان تحمل بسیار خوبی داشته اند. من مدیر بیمارستان بودم و از نزدیک شاهد این قربانیان بودم. زنان کادر پزشکی ممکن است حتی یک روز در هفته به خانه نیایند و فداکاری کنند. بسیاری از حامیان سلامت ما زنان سلامتی هستند که بر سر راه خود ایستاده اند. «درخشش متخصصان سلامت ما امروز در دنیا شناخته شده است زیرا شاگردان مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) و یاران واقعی ائمه و یاران مخلص انقلاب هستند.

متخصصان نباید در شهرهای بزرگ متمرکز شوند

وزیر بهداشت با اشاره به طرح «عدالت و تعالی در نظام سلامت» تاکید کرد: موضوع مهم در حوزه زنان در نظام سلامت کشور، درمان آلام بشری و مراقبت دلسوزانه از سلامت انسان است. عدالت مهمترین مسئله امروز است. شعار و برنامه مصوب ما در وزارت بهداشت طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» است که زنان در آن نقش بسزایی دارند. متأسفانه امروز مناطق محرومی در کشور داریم که بدون فعالیت تک تک و بدون فعالیت زنان نمی توانند به منطقه ای آباد تبدیل شوند. «اگر یاد گرفتیم و خدا موفق شد و متخصص شد، وظیفه ماست که به محرومان خدمت کنیم.

دکتر عین اللهی افزود: امروزه مردم مناطق فقیرنشین برای دسترسی به خدمات بهداشتی در مناطق دور از محل زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه هستند. ما باید بتوانیم تمام خدمات نظام سلامت را در اختیار فقرا قرار دهیم به عنوان مثال خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب در رشته زنان و زایمان فقط بانوان جذب و متخصص می شوند. اما اگر قرار باشد متخصص زنان و زایمان فقط در شهرهای بزرگ خدمت کنند، این مصداق ظلم است. وی افزود: باید توجه داشته باشیم که رشد جمعیت مشکلی است که کل جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد و باید به افزایش جمعیت در سراسر کشور از جمله در مناطق فقیر و برخوردار کمک کنیم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: از تمامی همکاران و بانوان عزیزی که در ایام ولیعهدی در نظام سلامت فداکاری کردند و از خودگذشتگی نشان دادند قدردانی می کنم. من همچنین به روح زنان شهید برای سلامتی درود می فرستم و امیدوارم شاهد شکوفایی بیشتر زنان باشیم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید