کادر پزشکی جهادگر حوزه بهداشت و درمان است/ ایران رتبه اول پیوند کبد در جهان را دارد


ساعت: 08:13
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893585

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کادر درمانی جهادگران در حوزه سلامت هستند، گفت: ایران در پیوند کبد در رتبه اول دنیا قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح 27 پروژه عمرانی سلامت محور در گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت تدبیر و امید گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا، کادر بهداشتی و درمانی و… مانند جهاد در خدمت به سلامت مردم بودند. و نگاه مردم به این افراد کاملاً تغییر کرده است و به آنها به عنوان جهادگران بهداشت و درمان نگاه می کنند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی وزارت بهداشت نسبت به دوران کرونا دو برابر شده است، افزود: علاوه بر ایثارگری کادر بهداشتی و درمانی، اقدامات توسعه ای و گسترش زیرساخت های خدماتی در حوزه سلامت مضاف بر آن است. با سخاوت و علم و خدمت شما و قطعا مردم از زحمات پرسنل بهداشتی قدردانی می کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری موفقیت در خدمت رسانی به مردم را نعمت بزرگی دانست که باید قدردان آن بود و اظهار داشت: اجرای این حجم از پروژه های عمرانی در گیلان و مدیریت صحیح آن قابل تقدیر است.

زلفی گل با اشاره به اینکه گیلان محل تفریح ​​و شادی مردم است و ارائه هر نوع خدمت به این استان نوعی خدمت ملی محسوب می شود ادامه داد: توسعه سخت افزاری و نرم افزاری در استان گیلان باید با ملیت اجرایی شود. دیدگاه و این سوال در جلسه استانداران با دولت مطرح خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز کشور به جایی رسیده است که توریسم درمانی داریم و خدمات پزشکی را به کشورهای دیگر ارائه می کنیم، گفت: اعمال جراحی توسط پزشکان ایرانی انجام می شود که در دنیا منحصر به فرد هستند و برخی از پزشکی آنها هستند. تکنیک‌ها خاص و منحصربه‌فرد هستند.” این به خود فرد بستگی دارد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نمی توانستیم سیم خاردار بسازیم اما اکنون به جایی رسیده ایم که صادرکننده هستیم، گفت: وقتی انتقاد می کنیم نباید از خدمات دستگاه ها و خدماتی که توسط دستگاه ها انجام می شود غافل شویم. سیستم به مردم چون کار کم است اینطور نیست و مدیریت این مقدار خدمات نیاز به درایت و هوشمندی خاصی دارد و کادر پزشکی از هوشمندی خاصی برخوردار است که باید الگوی سایر بخش ها باشد.

زلفی گل با اشاره به اینکه کمبود زیاد است و بیکاری مشکل اصلی کشور است، گفت: باید برای این مشکل چاره اندیشی کرد، اما آنچه داریم را فراموش نکنیم، باید برای رسیدن به آن برنامه و رویا داشته باشیم. اهداف ما.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید ببینیم خواسته های گیلان در بخش های مختلف چیست چرا که با مشخص شدن خواسته ها برای رسیدن به آن تلاش می کنیم و برنامه ریزی و هدف گذاری می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید