معرفی 220 بیمارستان در کشور به عنوان مراکز گردشگری سلامت / رتبه اول منطقه و رتبه پانزدهم جهان در حوزه بهداشت و درمان.


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912674

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد کل وزارت بهداشت اظهار داشت:

رئیس جمهور از معرفی 220 بیمارستان در کشور به عنوان مراکز گردشگری سلامت خبر داد و گفت: کینه دشمنان ناشی از این دستاوردها و پیشرفت های عظیم و عظیم است و قطعا برای آنها قابل قبول نیست که کشوری که در تحریم است نه تنها 95 درصد از آن را تامین کند. داروهایی که مردم باید در کشور تولید کنند، بلکه به صادرکننده دارو نیز تبدیل شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در هشتمین مقصد جلسات نظارت ستاد اجرایی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازدید کرد و پس از استماع گزارش وزیر و معاونان این وزارتخانه درباره اجرای یکساله، تصمیمات و پیشنهادات در 23 محور ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

رئیس جمهور با قدردانی از نقش همه مشارکت کنندگان و کارکنان این اداره کل در دوره های مختلف برای ارتقای شاخص های سلامت کشور، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان در دولت سیزدهم در دوران بسیار سختی کار خود را آغاز کرد. شرایط اپیدمی کرونا که هر روز بیش از 700 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست می دهند و خانواده های زیادی داغدار می شوند، اما با تلاش کارکنان این وزارتخانه برگ زرینی در تاریخ نظام سلامت کشور ایجاد شد. ما در کنترل این بیماری به نقطه ای رسیدیم که هم تعداد مبتلایان و هم مرگ و میرها در آن وجود دارد. در حال تجربه صفر یا تک رقمی هستیم و اقدامات جهادی وزارت بهداشت و کادر درمانی کشور در واکسیناسیون مردم در سراسر کشور ما را به یکی از کشورهای موفق در مبارزه با کرونا تبدیل کرده است.

رئیسی «بیمه رایگان 6 میلیون نفر» از دهک های پایین جامعه در قالب بیمه سلامت را یکی دیگر از اقدامات کلان و ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه سلامت و بهداشت عنوان کرد و افزود: با تداوم طرح بیمه سلامت. در چند ماه آینده پوشش بیمه ای همه افراد متاثر از اقدامات. کار ناتمام دولت های گذشته تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور طراحی و اجرای «طرح درور» مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مزدور را از دیگر اقدامات مهم وزارت بهداشت در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: اهمیت نظارت بر حسن اجرای این طرح بسیار مهم نیست. كمتر – كمي از طراحي و اجراي كامل آن، اين طرح نيازمند توجه و مراقبت دقيق، موثر و مستمر وزارت بهداشت است.

رئیسی همچنین از اقدام بسیار ارزشمند کاشت حلزون شنوایی برای 10 هزار کودک ناشنوای زیر دو سال قدردانی کرد و اظهار داشت: این اقدام یکی از خدمات بسیار مهم وزارت بهداشت و درمان است که نمی توان آن را دست کم گرفت و باید با قدرت تا تمام خانواده های ناشنوا ادامه یابد. کودکان ناشنوا یا کم شنوا باید از این فرصت و خدمت ارزشمند مطلع شوند و نسبت به درمان فرزند خود اقدام کنند تا کودک ناشنوای دیگری در کشور نداشته باشیم.

رئیسی همچنین به اجرای موفقیت آمیز «طرح نسخه الکترونیک» اشاره کرد و گفت: این طرح مهم و کاربردی از مدت ها پیش به کندی اجرا می شد و در عمل اجرایی نشده بود، اما در دولت سیزدهم و دولت سیزدهم با موفقیت اجرا شد. تعداد معدودی از پزشکان عزیز، کسانی که هنوز از نسخه الکترونیکی آن استفاده نمی کنند نیز باید ملزم و ملزم به اعمال آن باشند تا مانعی در روند اجرای این طرح ایجاد نشود.

رئیس جمهور «افزایش 20 درصدی ظرفیت رشته پزشکی» کنکور را یکی دیگر از اقدامات ضروری دولت سیزدهم برای ارتقای کمی و کیفی عملکرد آینده نظام سلامت کشور خواند و افزود: در گذشته سال‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌ها از افزایش جذب رشته‌های پزشکی خودداری شد که خوشبختانه در دولت سیزدهم تلاش شد زیرساخت‌هایی با رویکرد مشکل‌محور ایجاد شود و افزایش 20 درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی بر اساس آن انجام شد. به نیازهای کشور می رسد و درست است که این روند با رویکرد کارشناسی پیش برود.

رئیسی در ادامه به مدیران این وزارتخانه توصیه کرد که به دور از انتظار و چانه زنی، معیار و معیار را تنها در تشخیص و نظر کارشناسی تعیین کنند.

پیگیری و اجرای طرح پزشک خانواده، توجه ویژه به گردشگری سلامت، استفاده بیشتر از دستاوردهای علمی و فناوری و محصولات دانش بنیان در خدمات پزشکی، ساماندهی طرح پرونده الکترونیک سلامت، تسهیل و تسریع در صدور پروانه کسب در حوزه سلامت در پورتال ملی خدمات هوشمند دولت، ایجاد ظرفیت برای جذب پزشکان متخصص در استان‌ها و شفاف‌سازی سهامداری موسسات پزشکی از دیگر نکات مهمی بود که رئیس‌جمهور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به انجام آن‌ها کرد. پیگیری و اجرای دقیق

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد که نظارت دقیق و مستمر بر اجرای قانون جمعیت جوانان به عنوان یکی از قوانینی که دولت بر آن تاکید دارد تا هر بخشی که مشکلی در آن وجود دارد حذف شود. اجرا یا اجرا موثر نیست گزارش به دولت و مجلس.

بازنگری در وظایف پزشکان در بیمارستان ها به منظور ارتقای کیفیت خدمات درمانی، استفاده از ایده ها و نظریه های نوین در حوزه درمان به ویژه در حوزه طب سنتی، ارتباط موثر با نخبگان و توجه به نظرات کارشناسان علیرغم اختلاف سلیقه در مسائل سیاسی و اجرای عدالت در نظام پزشکی در بخش آموزش، جذب، ارتقاء، توزیع نیروی انسانی و توزیع امکانات و ظرفیت از توصیه های مهم آیت الله رئیسی به مدیران وزارتخانه بود. بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

رئیسی «پیش بینی نیاز دارویی کشور» را موضوعی بسیار مهم و حیاتی برشمرد و تصریح کرد: تشکیل معاونت غذا و دارو در این وزارتخانه به این معناست که امنیت غذایی و دارویی با هم تلفیق و در یک سطح اهمیت باشد. به طوری که موضوع تامین داروی مورد نیاز کشور بسیار حائز اهمیت است و کمبود دارو در داروخانه ها تمامی اقدامات و خدمات ارزنده نظام سلامت و بهداشت کشور را زیر سوال خواهد برد.

رئیس جمهور بر شفاف سازی اقدامات و خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان مردم در دولت مردمی از جمله نظارت بر انضباط مالی در شفاخانه ها و بسترسازی برای حفظ نخبگان حوزه پزشکی توسط این وزارتخانه تاکید کرد. بهداشت و درمان اظهار داشت: بحث ارتقای بهره وری نیز یکی دیگر از موضوعات محوری و مهم در دولت سیزدهم است. در تمامی زمینه ها به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، تلاش می کنیم تا از نیروی انسانی به نحو شایسته و با هدف افزایش بهره وری بر اساس نظام برنامه ریزی و ارزیابی دقیق استفاده کنیم زیرا رشد اقتصادی، سلامت و کیفیت خدمات پزشکی تکیه بر افزایش بهره وری

رئیسی همچنین گفت: تکمیل و بهره برداری از 850 پروژه بهداشتی و درمانی، معرفی 220 بیمارستان در کشور به عنوان مراکز گردشگری سلامت و رتبه اول منطقه و رتبه پانزدهم جهان در حوزه بهداشت و درمان و… درمان، نشانه پیشرفت و توسعه کشور و مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران است.مردم ایران دانستند و گفتند: نفرت دشمنان ناشی از این دستاوردها و تحولات عظیم و عظیم است و آن قطعاً برای آنها قابل قبول نیست که کشوری که تحت تحریم است نه تنها 95 درصد داروهای مورد نیاز مردم خود را در کشور تولید می کند، بلکه صادرکنندگان دارو نیز تولید می کنند.

رئیس جمهور در پایان مجددا بر “توجه ویژه به موضوع سلامت” با رعایت پیشگیری قبل از درمان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تداوم تلاش های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، مردمی گرا و عادلانه باشد. نظام سلامت ساخته خواهد شد که حافظ کرامت بیمار باشد.» بگذارید قطب سلامت منطقه و جهان شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از سخنان رئیس جمهور گزارشی از اقدامات این وزارتخانه از جمله در زمینه کنترل موفقیت آمیز بیماری کرونا، طراحی و تولید کیت تشخیص سویه Omicron ارائه کرد. ، تولید 5 واکسن کرونا به عنوان تنها کشور تولید کننده واکسن در منطقه، بیمه رایگان 6 میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه، بیمه روستایی، اجرای طرح داروار، توزیع یارانه سلامت 366 دارو، تکمیل و بهره برداری. 850 طرح بهداشتی و درمانی، اجرای قانون تعرفه پرستاری، تجهیز 790 بیمارستان با توزیع عادلانه خدمات سلامت، توزیع 10 هزار پزشک متخصص در مناطق محروم با توجه به محرومیت زدایی در حوزه بهداشت و درمان، حمایت برای بیماران لاعلاج با افتتاح یک صندوق حمایتی برای این بیماران افزایش 41 درصدی شرکت های دانش بنیان بهداشت و درمان، استفاده از 2000 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان تا پایان سال و آمادگی برای افتتاح هر هفته یک پروژه بزرگ ملی. ایجاد دریچه ای برای تولید دانش بنیان، ایجاد سامانه آنلاین قیمت گذاری دارو و دیپلماسی سلامت.

دیدگاهتان را بنویسید