آغاز پروژه فاضلاب دریایی و معادله بزرگی به نام پرداخت غریق / کمبود امکانات به اقدامات انجام شده توسط کارکنان برای تامین حقوق 24 میلیاردی


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877194

این در حالی است که طرح سالم سازی دریا در سال جاری با افزایش حدود 550 ناجی غریق و افزایش دو برابری حقوق در مازندران آغاز شد. افزایش حقوق.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ این در حالی است که طرح بهداشت دریای مازندران از هفتم هجری امسال با حضور استاندار مازندران در سواحل چالوس با بکارگیری بیش از 1250 ناجی غریق که همواره برای تامین هزینه جان ناجیان غریق تامین شده اند، آغاز شد.

جدای از ارتقای ایمنی جانی در سواحل استان مازندران پس از استخدام حدود دو برابری ناجیان غریق در سال جاری، نکته اینجاست که در حالی که همواره پرداخت حقوق ناجیان غریق مورد استفاده در این طرح با تعداد بسیار کمتر از امسال، تبدیل به یک مشکل تکراری راه حل این مشکل با افزایش تعداد امدادگران و دو برابر شدن حقوق امدادگران چیست؟

با حساب سرانگشتی و محاسبه دستمزد احتمالی 6 میلیونی 1250 امدادگر طی 4 ماه اجرای این طرح، متوجه می شوید که تنها برای پرداخت حقوق این امدادگران به 30 میلیارد تن اعتبار نیاز است.

* استقرار 1500 ناجی غریق در سواحل مازندران

نگی کریمیان رئیس شورای نجات غریق و غواصان استان مازندران در گفتگو با بالا گفت: علیرغم مطالباتی که داریم نمی توانیم در مورد مطالبات و معوقات و حتی نحوه پرداخت جان نجاتگران حرفی پیدا کنیم.

31aaf27d 3f92 4a35 82ac ee5fc93f6d72 خبر خاکستری

وی افزود: اگر بخواهیم تعداد امدادگران را در سواحل استان کم و زیاد کنیم هرگز این کار را انجام نمی دهیم بنابراین خدای ناکرده این امر منجر به تلفات جانی در سواحل می شود و وظیفه ما اعلام کارشناسی است. ناجیان غریق در امتداد سواحل و نقاط حساس.

رئیس هیئت نجات غریق و غواص مازندران گفت: در زمان قبل از تاج 950 امدادگر در این طرح شرکت و همکاری کردند و با توجه به آزادسازی سواحل و کاهش تاج برای سال جاری تعداد مورد نیاز را اعلام کردیم. امدادگران 1500 نفر و خارج از برنامه های استان مانند سازمان ها، نهادها، قایقرانان، خلبانان جت، ساحل نشینان، فلزکاران و …

این مسئول ادامه داد: بیش از 500 ناجی غریق در خود پروژه های فاضلاب دریایی و 1000 نفر دیگر در خارج از پروژه برای ایمن سازی سواحل به کار گرفته می شوند.

* به دلیل مشکلات مالی نمی توانیم تعداد امدادگران را کاهش دهیم

کریمیان گفت: حدود 473 کیلومتر خط ساحلی و بیش از 400 نقطه حادثه خیز داریم که باید آمار کارشناسی استفاده از امدادگران را اعلام کنیم و به همین دلیل به دلیل مشکلات اعتباری و آمار بر اساس بودجه نمی توانیم جان مردم را به خطر بیندازیم و یا احتمالات را اعلام کنیم. .

وی گفت: من به این نتیجه رسیده ام که اگر دولت اعلام کند به عنوان یک شهروند حاضرم یک میلیون تن به عنوان جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری استان پرداخت کنم تا این تعداد امدادگر دریافت کنند. حقوق و دستمزد باید مجروح شود و حداقل من مطمئن هستم که هیچ کس در خطر نیست.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: اینکه کارکنان در سال گذشته برای تامین 3 میلیارد تن حقوق معوقه بودند و امسال چگونه می خواهند 30 میلیارد تن بدهند، پاسخگو نیستم. این مشکل من نیست، من فقط یک متخصص هستم. «من قدرتم را اعلام می کنم.

* دو برابر شدن حقوق بازماندگان در برنامه امسال

این مقام مسئول در خصوص میزان حقوق سال جاری اعلام کرد: حقوق ماهانه امدادگران در سال گذشته 3 میلیون تن در نظر گرفته شده بود که 2 میلیون و 600 هزار تن آن پرداخت شد اما امسال این مبلغ برای تمامی امدادگران تازه کار است. و رکورد آن در 6 میلیون تن قرار گرفت.

96834f98 9d87 40cc 85eb d1b0c5e99ab5 خبر خاکستری

کریمیان تاکید کرد: وظیفه امداد نجات نجات دهنده است و مابقی ماجرا در بحث تامین فلز و پرداخت به موقع دستمزد وظیفه مسئولان مسئول است که باید به طور جدی مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی گفت: متأسفانه امسال 7 نفر در دریای خزر غرق شدند که بیش از 10 برابر این تعداد نجات یافته و این اهمیت کار امدادگران است.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران اذعان داشت: امسال هم نیرو و هم حقوق امدادگران را در بحث امداد و نجات افزایش داده ایم؛ البته ممکن است عده ای بپرسند اما من به این سوال با این سوال پاسخ می دهم که آیا امکانش هست. تاوان نجات جان یک جوان 21 ساله را بپردازیم؟

این مسئول افزود: غرق شدن یک فرد تبعات اجتماعی و روانی بسیاری برای خانواده و جامعه به همراه خواهد داشت و نمی توان با هیچ رقمی این حادثه را دوباره جبران کرد اما می توان از این حوادث تلخ جلوگیری کرد.

* امدادگر جز نجات، غرق شدن نباید دغدغه ای داشته باشد

کریمیان افزود: یک ماه است که کار می کنیم اما هنوز جلیقه نجات به امدادگران نداده ایم، هنوز تجهیزات لازم مانند حلقه نجات غریق را تهیه نکرده ایم، چند 10 میلیارد ملوان باشیم. پرداخت کنید تا منجی جز کارش هیچ مراقبت روانی دیگری نداشته باشد.

وی افزود: در صورت تداوم روند فعلی ضعیف بودن امکانات در پروژه های سالم سازی سواحل قطعا در اوج سفرهای تابستانی با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: مشکلی برای تامین ناجیان غریق نداریم و تنها در قسمت پرستاری 1500 ناجی فعال داریم.

* برای پرداخت حقوق به قول وزارتخانه تکیه کردیم

علی رجبی وندچالی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران درباره نحوه پرداخت بازماندگان به بلاغ گفت: اکنون وعده تامین حقوق از وزارت کشور دریافت کرده ایم. هماهنگ کردیم

وی افزود: با توجه به 1200 امدادگر با حقوق 5 میلیون تنی برای چهار ماه فعالیت، 24 میلیارد تن باید پرداخت کنیم.

* اعزام کامل امدادگران از اول تیرماه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: در حال حاضر 470 ناجی غریق در سواحل استان مشغول به کار هستند که تا 19 تیرماه حقوق یک ماهه خود را دریافت می کنند و مابقی ناجیان غریق از اوایل تابستان به 1200 ناجی غریق استفاده می شود. .

رجبی وندچالی اعلام کرد: فرمانداران شهرستان های ساحلی که پس از توزیع اعتبارات تعویض می شوند، نسبت به پرداخت حقوق یک ماهه اول اقدام خواهند کرد.

* تامین امکانات لازم برای امدادگران در حال پیگیری است

وی گفت: حل این معادله واقعا سخت است و نیازمند حمایت ملی و ریشه یابی مشکل در سطح کلان برای استان های ساحلی کشور است.

40b31471 3ed8 4804 bf81 2f8c8b15a7b5 خبر خاکستری

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در خصوص کمبود امکانات مورد نیاز در حال حاضر امدادگران گفت: امکانات لازم را در اختیار امدادگران قرار می دهیم و در اسرع وقت در اختیار امدادگران قرار می گیرد.

* رفع ناموفق ریشه های تامین اعتبار در دهه اجرای طرح بهداشتی
روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت: متاسفانه با وجود گذشت یک دهه از اجرای طرح بهداشتی سواحل مازندران هنوز مشکل را به طور کامل حل نکرده اند.

* حقوق ناجیان غریق در شهرستان ها را با خود بپردازید

وی افزود: راه حل ما برای حل این موضوع این است که شهرهای ثروتمندی مانند نوشهر، چالوس، رامسر، محمودآباد، نور و بابلسر با توجه به درآمد خود به امدادگران استان ها و شهرداری ها حق اعطا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: اکثر امدادگران ما نیز در این 6 شهرستان حضور دارند و با توجه به درآمد مطلوب آنها پرداخت حقوق امدادگران در این شهرستان ها به صورت خودگردان بوده و موظف به تامین هستند.

* حقوق ناجیان غریق در سایر شهرهای ساحلی توسط شهرداری ها و استان ها
سلگی تاکید کرد: اما موضوع بعدی به شهرهای کم برخوردار مانند شهرستان های شرق استان، فریدونکنار و ساری برمی گردد که خودمان باید پیگیری می کردیم که بخشی از آن را شهرداری ها و بخشی را با جست وجوهای ما تامین می کنیم. “

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز امدادگران نیز در حال جستجو است و در اسرع وقت در اختیار امدادگران قرار می گیرد.

* حلوا دهان امدادگران را شیرین نمی کند

به گزارش بلاغ ، در حالی که مسئولان متولی پس از چند ماه سال گذشته موفق به پرداخت تنها نیمی از حقوق امدادگران شدند و پس از 10 ماه و بازتاب فراوان رسانه ای، موفق به پرداخت مابقی حقوق شدند که باید حدوداً باشد. سال گذشته 4 بار و پرداخت می کند.

اگرچه افزایش تعداد ناجیان امری بسیار مطلوب و افزایش دو برابری حقوق ناجیان غریق صحیح است، اما موضوع بزرگ و بحث برانگیز نحوه تامین و پرداخت این مبلغ با توجه به سوابق حقوق و دستمزد گذشته با چند ماه تاخیر و مشکلات فراوان است.

در هر صورت حل این مشکل بزرگ مستلزم این است که مسئولان مسئول از این پس دست به کار شوند تا کار به روزهای آخر موکول نشود، امیدواریم با تخصیص اعتبار به استان های ساحلی این مشکل برای همیشه حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید