پرداخت مطالبات غریق غریق در مازندران


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893143

امید امدادگران غریق برای دریافت مطالبات سال گذشته خود با پیگیری های صورت گرفته از استان مازندران محقق شد و این افراد در کنار دریافت مطالبات خود، حقوق خرداد و تیرماه امسال را نیز دریافت کردند. ‏

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، بر اساس گزارش هیئت نجات غریق مازندران، در سال گذشته حدود 500 ناجی غریق در 350 نقطه در معرض حادثه در 52 استخر ساحلی مازندران و 97 طرح ساماندهی فعالیت داشتند و ناجیان غریق فقط حقوق خرداد و تیر سال گذشته را دریافت کردند. و حقوق مرداد و شهریور به عنوان مطالبات آنها باقی ماند.

از آنجایی که رهاسازی سواحل باعث افزایش دسترسی مردم به ویژه گردشگران به دریای خزر و دشوارتر شدن عملیات امداد و نجات به ویژه برای ناجیان غریق شد، با دستور استاندار تمام برنامه ریزی ها برای ایمنی و کاهش خطرات احتمالی و نجات انجام شد. زندگی مردم ساحل و مطابق با این رویکرد برای پیگیری درخواست های باقی مانده نجاتگران غریق از سال قبل به طور ویژه برجسته شد.

تیم نجات غریق و نجات مازندران با قدردانی از استاندار مازندران گفت: در حال حاضر علاوه بر پرداخت مطالبات سال گذشته، حقوق خرداد و تیرماه نیز به موقع پرداخت شده و گفته شد حقوق مرداد ماه در مرحله پرداخت است. و حتی تامین منابع برای پرداخت حقوق شهریور ماه نیز پرداخت شده است.

استاندار مازندران با ارائه 2 میلیارد تومان اعتبار گفت: مابقی مطالبات حقوق نجاتگران غریق منطقه پرداخت و کلیه استحقاق و حقوق خرداد و تیرماه سال جاری به حساب آنان واریز شده است.

سید محمود حسینی پور با بیان اینکه حقوق مرداد ماه قریق ناجیان پرداخت شده است، توضیح داد: برای حقوق شهریور ناجیان نیز اعتباری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امسال با همکاری هیئت نجات غریق تعداد ناجیان غریق افزایش یافته است، گفت: در خرداد ماه امسال 570 ناجی غریق در مناطق مختلف استان به کار گرفته شدند و این تعداد در تیر و مرداد به 850 نفر افزایش یافت.

حسینی پور تصریح کرد: با توجه به افزایش مسافران در شهریور ماه به ویژه در سواحل مازندران، حضور و استقرار ناجیان غریق در سواحل استان برای 1200 نفر برنامه ریزی و ساماندهی شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: تامین منابع برای حق افزایش تعداد ناجیان غریق نیز محقق شده است.

استاندار مازندران همچنین از استقرار نیروی انتظامی در شهرهای ساحلی استان خبر داد و گفت: یک میلیارد تومان برای این منظور پیش بینی شده است و از این پس نگرانی برای حضور نیروی انتظامی در سواحل وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید