اجرای طرح های فرهنگی در سواحل دریای خزر/ مشکلی با پرداخت بیمه نجات غریق نداریم


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882631

احمد وحیدی از اجرای طرح های فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی و رعایت شئونات اسلامی در حاشیه دریای خزر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، احمد وحیدی عصر امروز در جلسه بررسی طرح رهاسازی سواحل در استان مازندران اظهار داشت: از زحمات ناجیان غریق قدردانی می کنیم و این افراد نباید بدون بیمه کار کنند و استانداری های مازندران، گیلان و گلستان در حال پیگیری با وزارتخانه هستند. وزارت کشور در خصوص بیمه حوادث و مسئولیت این بستگان عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید امکانات لازم برای بهبود اجرای طرح تفصیلی سالم سازی دریا فراهم شود و در این راستا ارتقای سطح رفاه ناجیان غریق از جمله این طرح ها است.

وزیر کشور طرح بهسازی سواحل شمال کشور را نمونه دانست و گفت: مشکلات زیرساختی سواحل استان بجدیت پیگیری شود.

وحیدی بیان کرد: اجرای طرح های فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی و همچنین رعایت شئونات اسلامی در سواحل دریای خزر باید ادامه یابد.

وزیر کشور با بیان اینکه مشکلی برای تخصیص اعتبار برای اجرای برنامه های فرهنگی در سواحل مازندران وجود ندارد، گفت: وزارت کشور آمادگی کامل دارد; تامین اعتبار لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی در 9 شهرک این منطقه که شامل بخشداری می شود.

وحیدی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات بیمه ای برای تمامی امدادگران افزود: برای پرداخت بیمه امدادگران مشکلی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بیمه 1200 ناجی غریق ساحلی، 100 ناشناس نیز باید بیمه شوند.

استاندار مازندران همچنین گفت: سفر وزیر کشور به منظور بررسی وضعیت سواحل استان پس از آزادسازی پهنه 60 متری برنامه ریزی شده است.

سیدمحمود حسینی پور گفت: در خصوص آزادسازی مرز 60 متری خدمات ارائه شده در سواحل باید در این سفر مورد توجه وزیر کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بررسی رعایت شئونات اسلامی در سواحل از دیگر موضوعات در دستور کار سفر وزیر کشور به مازندران است، اقداماتی در این زمینه در استان انجام شده است.

این مسئول در خصوص وضعیت حقوق ناجیان غریق گفت: بدهی سال گذشته پرداخت شده است، در عین حال این افراد با توجه به وضعیتی که سواحل در گذشته داشته و با توجه به آمار دقیقی که نسبت به سال گذشته داریم، نگرانی هایی دارند. ، شاهد کاهش قربانیان 56 درصد هستیم.

حسینی پور ادامه داد: 470 کیلومتر از سواحل استان نیازمند فعالیت های عمرانی مناسب است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران نیز گفت: سواحل در سه حوزه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی انجام می شود.

روح اله سلاگی خاطرنشان کرد: تعداد غریق ها نسبت به سال گذشته به نصف کاهش یافته است، هزار و 200 ناجی غریق در سواحل مستقر هستند و از آغاز طرح تاکنون 19 نفر غرق شده اند.

سلاقی افزود: برای 470 کیلومتر سواحل استان مازندران که بیشترین تجمع مردم در روزهای تعطیل در آن صورت می گیرد، هیچ گونه شایستگی فرهنگی لحاظ نشده است.
رضا علیخانی معاون هماهنگی امور استانداری مازندران نیز از تهیه نقشه ویژه برای 15 شهر ساحلی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 27 طرح دریایی فعال است که در نظر داریم به 60 طرح برسانیم.

استاندار مرکز مازندران از وجود 13 کیلومتر ساحل در شهرستان ساری خبر داد و گفت: یکی از طرح های مرکز استان مربوط به فرح آباد است که توسط بسیج اداره می شود.

محمدعلی نوبخت خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی طرح در پنج منطقه گردشگری در سواحل شهرستان انجام می شود که نقاط پرخطر دریا شناسایی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید