پوشش امدادی 400 نقطه حادثه خیز در سواحل مازندران/ هزاران ناجی غریق و نجات فعال شد


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883280

گلمعلی فهاری از امدادرسانی به 400 نقطه در معرض حادثه در سواحل استان مازندران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامعلی فخاری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ از مشارکت فعال هلال احمر در اجرای طرح امداد و نجات ساحلی خبر داد و گفت: با تدابیر اتخاذ شده از سوی استان مازندران در سال جاری بیش از 400 نقطه حادثه خیز که بیشترین نقاط حادثه خیز را دارد. غرق شدگی در سال های گذشته رخ داده است. مناطق آسیب دیده شناسایی و ناجیان و ناجیان هلال احمر با مشارکت امدادگران غریق در این مناطق مستقر شده اند تا از تکرار این حادثه ناگوار جلوگیری شود.

وی افزود: برای اجرای طرح کاهش غرق شدگی در سواحل استان از اول تیرماه بیش از هزار ناجی غریق با استفاده از انواع تجهیزات مدرن از جمله آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت، خودروی امدادی و وسایل نقلیه پشتیبانی حضور فعال دارند. .

به گفته فهاری، در این راستا و پس از رایزنی و مذاکره استاندار مازندران با رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص تقویت ناوگان امداد و نجات در اجرای طرح امداد و نجات ساحلی، 10 دستگاه آمبولانس کاملاً مجهز از سایر استان ها نیز اقدام به انجام عملیات امداد و نجات کرده اند. در این پروژه شرکت کردند.

وی بیان کرد: عدم آگاهی مردم از توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در سواحل و نیز عدم آشنایی با قوانین شنا و وجود جریان های ریپ از عوامل اصلی غرق شدن انسان ها به شمار می رود.

به گفته فهاری، متاسفانه بسیاری از مردم به توصیه ناجیان غریق و امدادگران هلال احمر توجهی نمی کنند و با شنا در نقاط حادثه خیز جان خود را به خطر می اندازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در حال حاضر تمام توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران در جهت کاهش غرق شدگان در ساحل است.

به گفته فهاری، هموطنان برای حفظ جان خود به توصیه های نجات غریق توجه جدی داشته و از شنا در مناطق پرخطر خودداری کنند.

مازندران دارای 473 کیلومتر اراضی ساحلی است که با دستور رئیس جمهور برای آزادسازی 420 کیلومتر سواحل آزاد شده است و با اجرای این طرح، هیئت نجات غریق استان نیاز به حداقل 1200 ناجی غریق در سواحل مازندران برای ایمنی را اعلام کرده است. مسافرانی که برای استحمام به دریا می روند.به گفته کارکنان این تعداد ارائه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید