رنج بیماران دیالیزی به دلیل کمبود امکانات/امکانات متناسب با بیماران نیست.


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909638

برخی از شهروندان شهرستان فنوج از نبود واحد همودیالیز پیشرفته در بیمارستان ولیعصر گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، همودیالیز یکی از رایج ترین روش های درمان نارسایی پیشرفته و دائمی کلیه است.

کلیه های سالم با حذف مایعات اضافی، مواد معدنی و مواد زائد خون را تمیز نگه می دارند.

آنها همچنین هورمون هایی تولید می کنند که استخوان های شما را سالم نگه می دارند و به تولید خون در بدن کمک می کنند.

در واقع، هنگامی که کلیه ها از کار می افتند، مواد زائد مضر و مایعات در بدن تجمع می یابند، فشار خون افزایش می یابد و گلبول های قرمز ممکن است به اندازه کافی در بدن تولید نشوند.

فاصله زیاد تا نزدیکترین مرکز درمانی ارائه دهنده خدمات دیالیز باعث شد چندی پیش واحد دیالیز در فنوج راه اندازی شود و همین امر منجر به افتتاح یک واحد دیالیز در بیمارستان ولیعصر (عج) شهر فنوج با دو تخت فعال شد. دستگاه دیالیز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال اکثر مشکلات بیماران دیالیزی این حوزه را برطرف می کند و 11 بیمار مبتلا به این مشکل از خدمات آن بهره مند می شوند.


درد در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه عمیقاً درمان نمی شود

در همین رابطه اربابی یکی از شهروندان فنوجی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بیمارستان ولیعصر(عج) این شهرک اگرچه دارای مرکز دیالیز است اما فاقد امکانات و تجهیزات کافی و مدرن است.

وی افزود: با کمبود تجهیزات در واحد دیالیز، اغلب مجبوریم مسیرهای طولانی را طی کنیم تا به مرکز همودیالیز در شهرهای اطراف دسترسی داشته باشیم تا بیماران دیالیزی خود را درمان کنیم.


افتتاح واحد همودیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) فنوج

در همین رابطه سعید محد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهرا گفت: بخش همودیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان فنوج با زیربنای 183 متر مربع و اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان. 500 میلیون تومان با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ساخته و تجهیز شد.

وی افزود: بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان فنوج به 11 بیمار دیالیزی خدمات تخصصی ارائه می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با توسعه بخش های داخلی، اورژانس، تالاسمی، شبانه روزی پزشکی در کنار بیمارستان، در آینده نزدیک شاهد تحولی در حوزه درمان و ارائه خدمات تخصصی به بیماران خواهیم بود. نیازمند در فنوج و حومه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید