پاراکوندوی جهان شاهد ظهور ستاره ای از ایران است/ هر 3 مدال طلای ریاض پتانسیل حضور در پارالمپیک پاریس را دارند


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917789

سرمربی تیم ملی پاراکوندوی مردان گفت: هر سه ورزشکاری که در مرحله نهایی رقابت های پارا گرندپری در ریاض موفق به کسب مدال طلا شدند، شایسته حضور و درخشش در بازی های پارالمپیک پاریس هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی سلطانی سرمربی تیم ملی پاراکواندو درباره کسب 3 مدال طلا توسط نمایندگان ایران در مرحله نهایی رقابت های پارا گرندپری ریاض گفت: اول از همه خدا را شاکرم چرا که در گام اول، لطف خداوند متعال ما را در کسب موفقیت بازیکنان یاری کرد. باید بگویم که ظرافت و جنگندگی بازیکنان در این رویداد کاملا مشهود بود. به عنوان مثال علیرضا بخت در اولین مسابقه بر اثر ضربه مکزیکی دست چپش شکست، اما تا آخرین لحظه جنگید و با وجود درد و تورم شدیدی که داشت، مسابقات را دنبال کرد و مدال طلا گرفت.

وی ادامه داد: دنیای پاراکوندو در وزن 63- کیلوگرم شاهد ظهور ستاره دیگری به نام سعید صادقیان پور بود. به دلیل تغییر کلاس به او گفته شد که باید تکواندو را کنار بگذارد اما او با شجاعت و روحیه جنگندگی خود نشان داد که می تواند بازیکن توانمندی باشد و به خوبی به منتقدان پاسخ دهد. صادقیان پور «محمود بوتزکه» بهترین بازیکن سال 2022 را با 21 امتیاز شکست داد. این تکواندوکار ترکیه ای بی همتای صادقیان پور بود و علاقه زیادی داشت که در این مسابقه هم دست نخورده باشد اما ستاره ایرانی نشان داد توانایی هایش بالاتر از آن چیزی است که بوتزکه فکر می کرد و در نهایت به مدال طلا دست یافت که تماشاگران را در سالن مسابقه شگفت زده کرد. . .

سطانی همچنین درباره اجرای «حمید حقشیش» در این رویداد گفت: او در فینال این رویداد قهرمان پارالمپیک و قهرمان جایزه بزرگ را شکست داد و فراتر از تصور ما نگاه کرد. حامد حکشناس شکست ناپذیر است و اقتدار بالایی همه حریفان را شکست داده است و به طور جدی می توانم بگویم یکی از گزینه های اصلی ایران برای کسب مدال در بازی های پارالمپیک است. حقشوسه بازیکن بسیار باهوشی است و از نظر فنی نشان داد که آمادگی بسیار بیشتری نسبت به حریفان دارد. باید اعتراف کنم که افتخار می کنم که با بازیکنان خوبی مثل آنها کار می کنم زیرا همه آنها با انگیزه و جنگنده هستند و شایسته حضور در پارالمپیک هستند.

سرمربی تیم ملی پارالمپیک مردان در مورد راه رسیدن به سهمیه پارالمپیک 2024 گفت: البته راه رسیدن به پارالمپیک پاریس سخت و پر پیچ و خم است اما امیدواریم با حمایت مسئولان مربوطه در مسابقات سال آینده، راهیابی به مسابقات پارالمپیک پاریس سخت و پر پیچ و خم است. امتیاز بالایی برای شرکت در مسابقات پارالمپیک دریافت می شود بله شرکت کنیم. قطعا با امتیازاتی که بازیکنان کسب کردند. یک ارتقاء خوب در رتبه بندی در انتظار آنها است. با این حال جایگاه سعید صادقیان پور در رده بندی شکننده تر از علیرضا بخت و حامد حق شناس است، اما با روحیه بالایی که از او می دانیم می دانیم که در صورت حضور در رویدادهای آینده، توانایی خوبی برای کسب مدال و کسب یک مدال دارد. سهمیه پارالمپیک

سلطانی همچنین تصریح کرد: در نظر داریم از نفرات جدید و با انگیزه بالایی برای جام جهانی 2023 دعوت کنیم تا ضمن حضور در مسابقات انتخابی به اردوی تیم ملی بپیوندند. کار سختی در پیش داریم و می خواهیم جوانان شایسته ای را به تیم ملی دعوت کنیم. علاوه بر تلاش کادر فنی و فدراسیون از هیئت های استانی می خواهم در شناسایی و معرفی قهرمانان پاراکوندو بیشتر ما را یاری کنند. در دسته منهای 70 کیلوگرم قصد داریم بازیکنی با ظاهر خوب پیدا کنیم که پتانسیل کسب مدال را داشته باشد و مانند سایر کیلوگرم ها بدرخشد.

وی در پایان گفت: از هادی سای سرپرست فدراسیون تکواندو که همیشه حامی پاراتکونده بوده بسیار سپاسگزارم. همچنین از تمامی زحمتکشان فدراسیون تکواندو، کمیته ملی پارالمپیک، علی کریمی صابر مربی پرتلاش تیم ملی پاراکواندو، جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراکواندو که حضورشان در کنار ما پرقدرت است تشکر می کنم. نقطه. همچنین از کادرفنی سابق تیم ملی مدانلو، خانلرخانی، احمدی و لشکری ​​نهایت تشکر را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید