پهلوی با توهین به مساجد طومار خود را پیچاند/ حادثه 24 مهر 57 برای انقلاب مفید و برای رژیم پهلوی مضر بود.


ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903576

مهدی عرب پور با تاکید بر اینکه حادثه 24 مهر کرمان شعله انقلاب را بیش از پیش روشن کرد، گفت: این حادثه باعث افزایش وحدت بین نیروها و مردم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام والمسلمین مهدی عرب پور در گفتگو با را آرمان; وی با اشاره به گرامیداشت بیست و چهارمین ماه مهر، روز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط عوامل رژیم پهلوی، گفت: مراسمی اجتماعی در مسجد جامع کرمان به مناسبت بزرگداشت مقام معظم رهبری در حال برگزاری است. شهادت حاج مصطفی خمینی و سایر شهدای انقلاب و مردم نیز به دعوت روحانیت در این مراسم حضور دارند و در حین اجرای برنامه، عوامل خریداری شده رژیم به مسجد حمله کردند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان ادامه داد: مهاجمان مسجد جامع خودروهای مردم از جمله دوچرخه و موتورسیکلت را به آتش کشیدند و سپس وارد مسجد شدند و با مردم درگیر شدند و مردمی را که برای حمایت از انقلاب تجمع کرده بودند به شهادت رساندند. آنها در مسجد کتک زدند، به قرآن و کتب توهین کردند و در این مراسم تعداد زیادی از مردم در این حادثه مجروح و کشته شدند.

وی بیان کرد: هدف رژیم پهلوی از حمله به مسجد اعظم کرمان انحراف توجه از آنچه در حال رخ دادن بود به جریان دیگری بود. همانطور که قبل از این ماجرا با آتش زدن سینما رکس آبادان وانمود کرد که مذهبی ها مخالف سینما هستند و به همین دلیل سینما را به آتش کشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین عرب پور افزود: رژیم پهلوی با به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان سعی در ایجاد رعب و وحشت در دل متدینین داشت و القا می کرد که رژیم هیچ ابایی از حمله به مسجد ندارد. به همین دلیل در فاصله کمی از حادثه سینما رکس، آبادان مسجد جامع کرمان را به آتش کشید و رژیم می خواست با این اقدام جنبش اتحاد را که وجود داشت از بین ببرد، اما این حادثه به ضرر نظام تمام شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان تصریح کرد: پس از حادثه آتش زدن مسجد جامع کرمان، امام راحل به علما و روحانیون کرمان تسلیت گفتند و این حادثه تا مدت ها بر لبان مردم کشور بود. زمان.

وی با تاکید بر اینکه حادثه 24 مهر کرمان شعله انقلاب را بیش از پیش روشن کرد، بیان کرد: این حادثه باعث افزایش وحدت بین نیروها و مردم شد که در مراسم تشییع پیکر شهید با قدرت و سرکشی شاهد آن بودیم. برای مجروحان و حادثه منجر به آتش زدن مسجد جامع کرمان در اتحاد مردم نیروها به ضرر نظام و به نفع انقلاب مؤثر بود.

حجت الاسلام و المسلمین عرب پور خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیری که در سطح کشور رخ می دهد و افرادی که در حمایت از سلطنت طلبان اقدام می کنند مشابه حادثه 24 مهر کرمان است. همچنین مساجد و قرآن ها را به آتش می کشند، به افراد مورد اعتماد حمله می کنند و مغازه های مردم را به آتش می کشند که نشان دهنده افکار شوم و شوم رژیم طاغوت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید