باید نسلی برای تبیین جهاد در مساجد تربیت شود/ مساجد جغرافیای سیاسی جهان را تغییر داده است.

ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804442

ظهور انقلاب اسلامی، ادبیات جدیدی را وارد جغرافیای سیاسی جهان کرد، تا جایی که همه تعاریف و نگاه به غرب آسیا تغییر کرد و نشان داده شد که اگر حکومتی مبتنی بر خواست مردم و مبتنی بر گفتمان دینی باشد. در طبیعت انسان ماتریالیسم انقلابی در اذهان و جهان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ، 43 سال در جغرافیای سیاسی می گذرد که عمر یک حکومت سیاسی-مذهبی آنقدر طولانی نیست که همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد، شاید سالها طول بکشد تا جامعه از گذشته فاصله بگیرد و خود را آماده کند. به فکر تشکیل دولت جدید

ظهور انقلاب اسلامی، ادبیات جدیدی را وارد جغرافیای سیاسی جهان کرد، تا جایی که همه تعاریف و نگاه به غرب آسیا تغییر کرد و نشان داده شد که اگر حکومتی مبتنی بر خواست مردم و مبتنی بر گفتمان دینی باشد. در طبیعت انسان ماتریالیسم انقلابی در اذهان و جهان.

یکی از پایه های اجتماعی که انقلاب اسلامی از آن نشأت گرفت و مهم ترین یاران امام راحل (ره) از آن برخاسته بود، مساجد بود که در رژیم گذشته تنها نمادی از مراسم مذهبی در ایام خاص بود.

اما در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد بودند که بر گفتمان مردم مسلط بودند و محل تجمع انقلابیون در دهه 50 بودند.

1902465 خبر خاکستری

یکی از مساجدی که از سال 42 در منطقه امام رضا (ع) نقش فعالی در عرصه اجتماعی داشته است، مسجد امام رضا (ع) نام دارد که به دلیل ساختار جمعیتی آن، حضور اقوام مختلف گرگان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. . و موقعیت اجتماعی.و کار خود را محوری آغاز کرد.
به همین منظور حسین جنتی از اعضای هیئت امنا و حجت الاسلام حسینی امام جماعت مسجد در میزگرد دستاوردها و نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافتند.

نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی چه بود؟

حسین جنتی در پاسخ به این سوال گفت: نظام فعلی به دلیل نقش محوری مسجد امام رضا(ع) از حساسیت خاصی برخوردار بود که انقلابی بودند. مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی وارد شد که تأثیر خاص خود را در پیروزی انقلاب داشت.

وی افزود: تأثیر مسجد در دوران پیروزی و پس از آن به حدی بود که اولین پایگاه بسیج را در گرگان تأسیس کرد که نشان از بسیج و نگاه انقلابی به اهالی محله مسجد بود.

عضوهیئت امنای مسجد یادآور شد: در حوزه جنگ تحمیلی بیشترین سفارشات و شهدا در حوزه شهری و بر اساس مساجد بسیج بوده است. در 6 خیابان باخمن یا در مناطق فرهنگی و مقابله با جریان نفوذ.

جنتی بیان کرد: مساجد در حوزه فرهنگی اقدامات گسترده ای دارند، جوانان نیاز به کانونی دارند تا در روزهای مناسب به رویدادها توجه بیشتری داشته باشند و بهترین زمان و مکان برای این امر مسجد است چرا که نسل جدید می تواند قرار دهد. حقایق را کنار بگذارید. ”کسانی را که آنها را درک می کنند بپذیرید و با شاهدان عینی صحبت کنید.

مسجد چه تأثیری بر تحولات اجتماعی دارد؟

عضوهیئت امنای مسجد امام رضا(ع) گفت: مسجد باید نقش سازنده خود را در ارائه خدمات بیشتر به نسل جدید ایفا کند که می تواند تاثیر خوبی بر نسل جوان داشته باشد.

جنتی اذعان داشت: مساجد امروزی نسبت به گذشته از نظر تاثیرگذاری و امکانات بهتر شده اند اما باید به جوانان تاریخ را آگاه کنیم، نقش مساجد توجه بیشتر به این مسائل است تا نسل جوان.

1399072014091771721414334 خبر خاکستری

وی ادامه داد: بیشتر افراد شاغل در مسجد از بازماندگان نسل دفاع مقدس هستند. بنابراین مسئولیت اجتماعی ما در اثر روشنگری دوچندان می شود. .

در شرایطی که نیاز به تبیین جهاد داریم چرا برخی از نامزدهای روزه دار سکوت کرده اند؟

حجت الاسلام حسینی در پاسخ به این سوال یادآور شد: رهبری در جلسه مداحی بر تبیینی که نشان از ضرورت دارد، سنگینی تبیین جهاد را بر دوش نخبگان و افراد صاحب نفوذ تاکید کردند.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) گرگان گفت: اگر رهبری در این چند ماه اخیر بر جهاد تاکید کرده اند دلیل بر سر زبانی و ذلت بودن دشمن از نظر واقعیت است اما در بحث رسانه ای او سخت کار کرد و حقایق را به گونه ای دیگر ارائه می کند.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایط قبل و بعد از انقلاب را با هم مقایسه کنیم و برای تبیین دستاوردهای انقلاب جهاد را به مردم نشان دهیم تا نسل جوان بدانند کشور در دنیا تحقیر سیاسی شد و نخست وزیر ما منصوب شد. توسط کشورهای دیگر، اما امروز جمهوری اسلامی. دشمن در اوج عزت برای ارتباط با ما ثانیه شماری می کند.

حجت الاسلام حسینی گفت: اگر دشمن قدرت داشت لحظه ای به ما رحم نمی کرد اما چون بارها در ارتش ضربه خورده می خواهد کشورمان از طریق مذاکره وارد شود. مثلا اکثر مردم قبل از انقلاب بی سواد فرهنگی بودند الان 80 درصد سواد دارند.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) گرگان با اشاره به اینکه برای تبیین ما در عرصه های مختلف جهاد نیاز است، گفت: با وجود همه تحریم ها باید قدرت خود را نشان دهیم. تبیین دستاوردهای انقلاب مسجد وظیفه ماست و اگر کاستی هایی وجود دارد باید به آن اشاره کنیم و نسلی را برای آینده تربیت کنیم.

نقطه ضعف جبهه داخلی در جنگ قصه و جهاد تبیین چیست؟

حجت الاسلام حسینی گفت: باید به موقع وارد فضای رسانه ای شویم، مهم ترین مسئله این است که به موقع عمل کنیم، رهبری از سال 89 بر حضور در فضای مجازی تاکید دارند و باید محتوای قدرتمند و فاخری برای پاسخگویی ایجاد شود. مشکوک باش

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) گرگان گفت: جنگ قصه ایجاب می کند که خوب عمل کنیم زیرا اگر توضیح ندهیم دشمن تحریف می کند مثلا یکی از عرصه های مترقی مدرسه حاج قاسم این است که اگر تحریف شده است، کشور دارای مشکلات نگرش قهرمانی و نسلی است.

وی ادامه داد: یکی از انتقادات به نحوه برگزاری یادواره های شهداست که هیچ خلاقیتی در آن دیده نمی شود. ما باید شخصیت های برجسته شهدای نسل جوان را تبیین کنیم تا نسل جدید را به فداکاری و فداکاری آگاه کنیم.»

159627493088 خبر خاکستری

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در جنگ قصه خطر مخدوش شدن گوش انقلاب و نسل جوان وجود دارد، گفت: دشمن شروع به مخدوش کردن فضای فرزندان ما کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید