دستاوردهای انقلاب را باید برای نسلی که آن را درک نکردند تبیین کرد


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805371

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب باید برای نسلی که آن را درک نمی کنند تبیین شود، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با روحانیون استان یزد به مناسبت دهه مبارک فجر با تسلیت درگذشت مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: خسارت علما از دست رفته است. که جبران نخواهد شد

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقدمه ای برای انقلاب حضرت مهدی (عج) بود، افزود: به فرموده امام خمینی (ره) به نهضت امام زمان (عج) پیوسته ایم و باید شرایط ظهور را فراهم کنیم. حضرت مهدی (عج)».

امام جمعه یزد با اشاره به حوادث انقلاب و نظام اسلامی گفت: هر یک از توطئه ها و توطئه هایی که دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی انجام دادند به خودی خود می تواند باعث فروپاشی یک نظام شود.

وی با اشاره به اتفاقاتی مانند حادثه طبس، دوران دفاع مقدس و… گفت: این حوادث نشان می دهد که خداوند به این انقلاب و نظام کمک می کند.

ناصر تاکید کرد: در بحث تبیین انقلاب اسلامی باید این مهم را برای مردم تبیین کنیم تا مردم به خدایی و حقیقت این انقلاب دلگرم شوند.

امام جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب حتی یک قدمی برای غیر خدا برنداشته است، گفت: امام راحل رضای خدا را در همه عرصه ها و مجاهدت های مردم می دانند. امام عَم مَثْنَی وَفُرَادَی.

وی ادامه داد: با پیشرفت انقلاب اسلامی، اخلاق مسئولان به ویژه روحانیت بسیار مهم است و نکته ای که در امور باید به آن اشاره کنیم حرکت برای خداست.

امام جمعه یزد گفت: اگر می خواهیم جامعه ما الهی باشد و الهی بماند، تمام کار خود را برای خود انجام دهید و امام خمینی را الگوی خود قرار دهید.

وی در خصوص تبیین انقلاب گفت: گذر زمان به فراموشی می انجامد و انقلاب ما 43 سال است که ادامه دارد و آنچه همیشه باید به دنبال آن باشیم حفظ و تبیین اصل، اصالت و اندیشه های انقلاب است. “

ناصر یادآور شد: ایده ها و آرمان های اصلی امام خدایی کردن جامعه، تکریم خدا در جامعه، اقامه حکومت الهی، حرکت به سمت کمال و عدالت است و این منویات باید تبیین و اجرا شود زیرا انقلاب ما یک انقلاب و تحول درونی است. باید از درون شروع کرد.

وی همچنین بر تبیین ماهیت دشمن تاکید کرد و گفت: ایران ما چند صد سال است که در عذاب نقشه ها و دشمنی های مستکبران و غربی ها بوده و حتی قبل از انقلاب نیز شاه را انتخاب کردند و ما استقلالی نداشتیم.

ناصری ادامه داد: کشوری که کشور مسلمان و شیعه است، لیاقت نداشت که حاکمانش نوکر بیگانگان باشند و نگذارند مردم و کشور رشد کند.

وی به بررسی کتاب خاطرات فردوس و خاطرات علم پرداخت و گفت: این خاطرات نشان می دهد که شاه پهلوی نمی تواند زمینه ساز رشد مردم، اسلام، شیعه و کشور باشد.

سخنگوی ولی فقیه در استان یزد گفت: رضاشاه و پسرش دست نشانده آمریکا هستند و علاوه بر غارت سرمایه های کشور، به دنبال اسلام زدایی هستند.

وی تاکید کرد: بی شک امروز حتی نوجوانان این کشور هم آمادگی این را ندارند که حاکم کشورشان متواضع و دست نشانده و نوکر غربی ها و آمریکایی ها باشد، بنابراین باید قدر عزت و اقتدار امروز و دستاوردهای امروز را بدانیم. انقلاب یک نسل است که انقلاب را درک نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید