امام راحل و حوزه علمیه قم برخاسته از حکومت انقلابی امام رضا (ع) است / انقلاب اسلامی ایران مدیون مکتب رضوی است.


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844507

تبیین حکومت اسلامی و ارائه حکومت فاسد مامون به مردم، مهمترین حرکت سیاسی امام رضا (ع) در دوران خلافت حکومت عباسی در طوس بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر ما، در دوران حیات امام رضا (ع) می بینیم که او هدف خود را دنبال می کند و از حکم مامون تبعیت نمی کند و راه نورانی اسلام ناب ناب محمدی و اهل بیت (ع) را دنبال می کند. حکم به کسی که اسلام ناب را اشتباه نمی گیرد و حکومت آشفته مامون را نمی پسندد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا پیری از اساتید حوزه علمیه قم گفت: امام رضا(ع) شخصیتی وارسته بود که در زمان حیات خود نیز به فعالیت سیاسی گسترده ای دست یافت.

وی افزود: رضا(ع) را دارم از زمانی که نهضت انقلابی و حکومتی خود را از ایران آغاز کرد و شیعیان بسیاری را در ایران سازماندهی کرد، باعث شد شیعیان در ایران پایگاه داشته باشند و به عنوان پایگاهی در جهان اسلام فعالیت های گسترده ای برای ایجاد یک پایگاه انجام دهند. حکومت اسلامی.» شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مرهون مکتب رضوی و تداوم این پایگاه ها در ایران است.

این استاد حوزه گفت: تأسیس حوزه علمیه قم نشات گرفته از حکومت انقلابی امام رضا(ع) است و افزود: ع.

حجت الاسلام والمسلمین کاسم صالحی، استاد حوزه و دانشگاه نیز گفت: امام خمینی(ره) با الگوگیری از مکتب و اندیشه امام رضا(ع) که مربوط به حکومت های فاسد بود، در مقابل رژیم ستم شاهی ایستادگی کردند و انقلاب اسلامی را رهبری کردند. به پیروزی.فرستادن.

وی افزود: امروز این انقلاب در جهان گسترش یافته و الگویی برای همه آزادی خواهان جهان شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز در دنیا می بینیم که نظام اسلامی در خط مقدم تکریم و تکریم کرامت انسانی قرار دارد و در واقع پشتیبان عزت، عظمت و استقلال همه توده های محروم جهان است. “

وی با بیان اینکه امروز ملت های مستضعف جهان فریاد عدالت خواهی و عزت جمهوری اسلامی را پذیرفته اند و همگام با جمهوری اسلامی برای رسیدن به عزت، استقلال و عزت تلاش می کنند، گفت: این انقلاب ادامه دهنده راه منجی است. ظهور و بازیابی کرامت از دست رفته در عصر غیبت که بسیاری از ملل از آن محروم هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید