دلایل افزایش مراجعات به بیماران تنفسی در فصل پاییز


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905229

خوزستان به دلیل موقعیت و شرایط خود به شدت درگیر سه منبع آلودگی صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل است و تهدید گیاه کنوکارپوس نیز در هفت سال گذشته شناسایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از رهیاب ، هر ساله با آغاز فصل پاییز در خوزستان بر تعداد بیماران تنفسی افزوده می شود. این استان به دلیل موقعیت و شرایط خود به شدت درگیر سه منبع آلودگی صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل است. در حوزه صنعت، نفت و گاز خوزستان یکی از منابع اصلی کشور است و این صنایع بیشتر با فناوری های قدیمی کار می کنند و از سوی دیگر صنایع کشاورزی مانند نیشکر وجود دارد که حدود 70 درصد نیشکر در آن وجود دارد. برداشته می شود و به روش سیاه سوزانده می شود. از نظر حمل و نقل همچنان در اهواز بنزین معمولی توزیع می شود در حالی که در کلانشهرها حداقل باید بنزین یورو 4 مصرف شود.

آلاینده‌های صنعتی سال‌هاست که پاییز را برای خوزستانی‌ها تاریک و خفه‌کننده کرده است، زیرا همزمان با شروع فصل پاییز، مشکلات تنفسی نیز بروز می‌کند و آنفولانزا بیماری‌ای است که نام آن در نیمه دوم سال جاری بیش از هر زمان دیگری شنیده می‌شود. سال .

آنفولانزا یا آنفولانزا یک بیماری تنفسی عفونی حاد ناشی از ویروس آنفولانزا است که سیر سریع و انفجاری دارد و با سردرد ناگهانی، درد عضلانی، تب بالا و ضعف و بی حالی شدید ظاهر می شود. آنفولانزا در تمام طول سال رخ می دهد، اما معمولا ویروسی که آن را تولید می کند در ماه های سرد سال بیشترین فعالیت را دارد و در پاییز به اوج خود می رسد.

حبیب خیبر در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با آغاز فصل پاییز آمار سرپایی بیماران تنفسی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته که نشان از رسیدن پیک جدید آنفلوانزا دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش مراجعات بیماران سرپایی تنفسی با علائم آنفولانزا، تمامی بیمارستان های خوزستان برای ارائه خدمات به بیماران در آماده باش کامل بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همه استان‌ها موظف به شستن مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک، دوری از مکان‌های شلوغ، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی هستند.

محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، گیاه کنوکارپوس را علاوه بر سه منبع آلودگی، یکی دیگر از عوامل کمبود هوا در خوزستان می داند.

وی افزود: گیاه کنوکارپوس گونه مهاجمی است که در دهه 80 توسط شهرداری اهواز به خوزستان معرفی شد و از نظر شرایط رشد و پایداری گیاه مناسبی برای شهر است اما در هفت سال اخیر مشخص شده است که تهدید و شهرداری ها کاشت این گونه را متوقف کرده اند، این گیاه ممنوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید