زالی: افزایش 157 درصدی مراجعات سرپایی تاج در تهران/ وضعیت عفونت در مدارس در دست بررسی

زالی: افزایش 157 درصدی مراجعات سرپایی تاج در تهران/ وضعیت عفونت در مدارس در دست بررسی

روز جدید : فرمانده قرارگاه عملیاتی ولیعهد استان تهران پس از بررسی آماری از میزان ابتلا به بیماری در مدارس از تصمیم برای ادامه غیبت در مدارس ابتدایی تهران خبر داد.

علیرضا زالی در گفت‌وگو با ستاد مبارزه با مفاسد کرونا در تهران گفت: متاسفانه در گزارش‌های آماری کرونا شاهد هستیم که سرعت رو به رشد و شتاب قابل توجهی در افزایش بیماران و بستری‌ها داریم. مطالعات نشان می دهد که این سویه در حال بدتر شدن است و نباید آن را ساده کرد. دامنه قله های آمیکرون در جهان تقریباً بیشتر از دلتا است.

وی ادامه داد: اولین موضوع در راهکارهای مقابله با آمیکرون، بحث واکسیناسیون است. البته ضرر ساده‌سازی را نباید تحمل کرد. تجربه جهانی نشان می دهد که سویه آمیکرون سیستم های بهداشتی را به چالش کشیده است. بر این اساس در روزهای اخیر سطح آمادگی را در نظام سلامت استان تهران افزایش داده ایم.

هال گفت: سمیناری با حضور 108 نفر از مدیران بیمارستان برگزار و شرایط استان بررسی شد و به زودی سمینار دیگری نیز برگزار می شود.

وی تاکید کرد: موضوع دیگر گسترش تخت های کودکان در بیمارستان های کودکان و دولتی است که شاهد افزایش بستری شدن کودکان در بخش مراقبت های ویژه نیز هستیم. بنابراین آمادگی بخش های کودکان باید افزایش یابد.

فرمانده عملیات تاج در استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کراون تاکید کرد و افزود: در اکثر کشورهایی که میزان مرگ و میر کمتری دارند شاهد پوشش دوز سوم هستیم، بنابراین ساده ترین مداخله این است. برای تشویق مردم به مصرف نوبت سوم. در حال حاضر حدود 3.6 میلیون نفر در تهران نوبت سوم را دریافت کرده اند. اما هنوز راه زیادی تا دوز اول و دوم تزریق در تهران داریم. خوشبختانه در چند روز اخیر استقبال بیشتری از واکسن در تهران مشاهده شده است. به گونه ای که دیروز 111 هزار دوز واکسن تزریق شد که از این تعداد 99 هزار واکسن از نوبت سوم و 7 هزار دوز از نوبت اول تزریق شد به طوری که تزریق نوبت سوم افزایش چشمگیری داشت.

هال بر لزوم ایجاد مراکز تزریق واکسن در تهران تا پایان سال تاکید کرد و افزود: سبد واکسن دوز سوم در روزهای اخیر افزایش یافته است. از سوی دیگر، تا جایی که همه دستگاه های اجرایی می توانند از تراکم و ازدحام در بدنه خود بکاهند، قطعاً این امر به نفع نظام سلامت است. بنابراین دستگاه ها باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کل عملیات تهران در تشریح آمار سویه آمیکرون نیز گفت: بخش مراقبت های ویژه 51 درصد رشد داشته است و در 24 ساعت گذشته 16 هزار نفر را به کلینیک سرپایی ارجاع داده ایم که 20 درصد است. تعداد مراجعین در هفته گذشته بین 7 تا 12 سال افراد صفر تا یک سال یعنی نوزادان نیز در سویه آمیکرون سنگین‌تر هستند و باید زودتر مورد هدف قرار گیرند، به همین دلیل والدین باید واکسیناسیون فرزندان خود را در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص ادامه غیبت مدارس ابتدایی در استان تهران گفت: در حال بررسی وضعیت سرایت در مدارس هستیم که پس از آن تصمیم لازم اتخاذ می شود. ۷۹۰۰ مدرسه در استان تهران وجود دارد که آمار آنها ثبت می شود. پس از گزارش به ستاد استان تصمیمات تکمیلی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید